Osiągnięcia

Zbiór wszystkich zasad dotyczących gry.
.
Szybkie linki:
.
Umiejętności Punkty Rangowe Atuty Mechanika
Uzdrowicielstwo Misje Kompani Osiągnięcia
Polowania i Wyprawy Walki Punkty Fabuły
.

Zablokowany
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Osiągnięcia

Post autor: Administrator »


Osiągnięcia

Smok w czasie swojego życia zwycięży wiele walk i pokona wielu drapieżników, choć nie są to jedyne rzeczy godne uwagi i nagrodzenia. Wszystkie takie sukcesy stanowią jego osiągnięcia, a za te szczególne może nawet otrzymać na wspólnym/stadnym spotkaniu Tytuł, który jest przyznawany dożywotnio.

Czym są osiągnięcia?
Osiągnięcia można przechowywane w Karcie Osiągnięć smoka, którą można założyć w podforum swojego stada. Ani Karta Osiągnięć ani Tytuły nie są obowiązkowe – stanowią jedynie świadectwo osiągnięć twojej postaci i wyłącznie od ciebie zależy, czy będziesz się tym przejmował! Użytkownik sam odpowiada za format KO oraz co się w niej znajduje.

Same osiągnięcia są elementem gry fabularnej i czasem niosą ze sobą nagrody, które otrzymuje smok (Kryształy). Każde z nich odznacza się jednak tytułem, nawet jeżeli nie przysługuje mu żadna materialna nagroda.

Gdzie ubiegać się o zdobycie osiągnięcia?
W subforum raportów 'Tytuły', za pomocą odpowiedniego schematu. Aby raport o tytuł został zatwierdzony, należy go prawidłowo uzupełnić. Jeżeli jest to 25 raportów z umiejętności uczniów, trzeba zamieścić 25 linków do raportów itd.

Jeżeli nie jesteś pewien jak powinien wyglądać raport na dany Tytuł, zapytaj się Moderatora forum lub Opiekunów Stad.

Kto może dostać osiągnięcia?
Osiągnięcia i tytuły im przypisane mogą otrzymać wyłącznie smoki o dorosłej randze. Nie oznacza to jednak, że osiągnięcia jako Adepta zostaną pominięte – od samego początku gry możesz rozpoczynać zdobywanie wymaganych osiągnięć. Zwyczajnie zgłosisz je po otrzymaniu rangi.

Czym są Kryształy?
Otrzymanie niektórych tytułów wiąże się z zyskaniem Kryształu, którego tajemnicze właściwości mogą ułatwić niektóre aspekty gry. Należy jednakże pamiętać o ich regularnym ładowaniu u Nauczyciela!

Kto przyznaje osiągnięcia na fabule?
Tytuły są elementem funkcjonującym w fabule i muszą zostać oficjalnie przyznane przez Boga/Proroka/Przywódcę* podczas Spotkania na Skałach Pokoju lub Spotkania Stadnego.

* przywódca może nadać tylko tytuły bez nagród w postaci kryształu

______________________________________

Nazwa tytułu
Opis fabularny tytułu
Co należy umieścić w raporcie na tytuł?

  WALKA

Awanturnik
Na co smok uczy się walczyć, skoro nie bierze udziału w pojedynkach? Na arenę spływają wojownicy i magowie chętni sprawdzić swoich sił. Walka o honor, do pierwszej krwi, do ciężkich ran, a może aż do granic śmierci? Ten, kto wygra dosyć, otrzyma miano Awanturnika.
.
Wymagania: zdobycie 15 PH

Gladiator
Wytrawny weteran walk. Zwody, uniki, taktyka. Księżyce treningów i wiele walk doświadczeń doprowadzają na ten poziom tylko wybranych. W końcu, najwięksi otrzymują zaszczytny tytuł Gladiatora Areny Walk.
.
Wymagania: zdobycie 30 PH
.
Kryształ: otrzymany Kryształ, po naładowaniu, chroni przed tak zwanym okresem rehabilitacji wynikłym z nieudanego leczenia, pozwalając smokowi wrócić do pełnej sprawności od razu. Po użyciu należy odczekać 1 księżyc, nim Kryształ będzie mógł zostać ponownie naładowany

Gwiazda Śmierci
Pogromca wśród wrogów. Nie mający skrupułów ani na Arenie ani na wojnie. Ani w życiu. Gwiazdą Śmierci inne smoki nazywają tego, który niejednego przeciwnika odprowadził pod same bramy Krainy Wiecznych Łowów, a dużą część z tego osobiście przez nie wykopał.
.
Wymagania: zadanie smokom 8 ran krytycznych / śmiertelnych
.
Nagroda: Kryształ Gwiazdy Śmierci (przeciwnik zadaje rany jak łowca/uzdro/adept przez 2 tury od momentu aktywacji)

Nieśmiertelny
Smok nie raz stawał oko w oko ze śmiercią, lecz za każdym razem wychodził z tego cało.
.
Wymagania: otrzymanie w ciągu życia postaci przynajmniej 5 ran krytycznych / śmiertelnych
.
Nagroda: Kryształ Nieśmiertelnego (samouleczenie pojedynczej rany lekkiej, średniej lub ciężkiej poza walką / rana krytyczna: ST 5 do leczenia, gwarancja na przeżycie przy użyciu przynajmniej min. ziół / rana śmiertelna: zaliczony rzut na wytrzymałość, ST 7 do leczenia, nadal potrzebne 4 sukcesy)

Niezwyciężony
Wszystkie smoki drżą przed tobą, nie ośmielą sprzeciwić się twojej woli, gdyż dotarły do nich wiadomości o twojej potędze.
.
Wymagania: wygranie 8 pojedynków bez otrzymania żadnej rany

Zabójca Jednorożców
W puszczy żyje wiele niezwykłych, magicznych stworzeń, ale budzącym największy respekt jest jednorożec. Niech Cię nie zwiedzie jego smukła, delikatna budowa – na ogół spokojny, w walce staje się prawdziwą bestią. Smok, który podniesie na niego szpony i zaatakuje, musi musi mieć stalowe nerwy. Smok, który to starcie wygra, może poszczycić się tytułem.
.
Wymagania: samodzielne pokonanie jednorożca

Pogromca
Istnieją istoty, których boją się nawet smoki... Rodzice straszą niegrzeczne pisklęta, że porwą je w nocy cienie, co lękliwi unikają głębokiej wody w obawie przed kelpie, a niejeden gad stracił życie rozszarpany przez demona... Pogromca to smok, którego boją się te zmory – ukatrupił chociaż po jednej sztuce.
.
Wymagania: samodzielne zabicie 5 dzikich drapieżników – cele do wyboru: demon, feniks, jednorożec, kelpie, leszy, mantykora lub żywiołak
.
Nagroda: Kryształ Pogromcy (-1 ST do walki z 2 gatunkami zabitych drapieżników z powyższej listy – gracz dokonuje wyboru w czasie składania raportu ze zdobycia tytułu)

Poskramiacz
Na terenach Wolnych Stad grasuje wiele zwierząt zdolnych równać się ze smokami siłą bądź zwinnością, dlatego nawet wprawni łowcy mogą ryzykować życiem, wkraczając nieostrożnie na ich terytorium. Poskramiacze są jednak smokami obeznanymi z niebezpieczeństwem i doświadczonymi w uśmiercaniu nawet najgroźniejszych bestii.
.
Wymagania: samodzielne zabicie 5 dzikich drapieżników – cele do wyboru: amemait, bazyliszek, bies, gryf, hipogryf, hydra, lewiatan, niedźwiedź, puma lub rekin
.
Nagroda: Kryształ Poskramiacza (-1 ST do walki z 2 gatunkami zabitych drapieżników z powyższej listy – gracz dokonuje wyboru w czasie składania raportu ze zdobycia tytułu)


  POLOWANIE

Myśliwy
Powinnością łowcy, jest wspomagać stado mięsem. Głodnych nakarmić, często spędzając całe księżyce poza obozem, by w końcu powrócić z zapasem jedzenia dla medyków i piskląt. Łowca, który wykaże się najbardziej, tropiąc i żywiąc swoje Stado zasługuje na tytuł Myśliwego.
.
Wymagania: zdobycie 20 PZ

Tropiciel
Bezszelestna śmierć dla jeleni, żubrów i borsuków. Łowca, przed którym las nie ma tajemnic. Znajdzie ślad czapli w bagnie, wytropi łasicę w lesie i ptaka na niebie. I upoluje go, niezmiennie przynosząc zdobycze do Obozu i dzieląc między smoki Stada. Te zaś, z wdzięcznością i respektem nazywać go będą tytułem Tropiciela.
.
Wymagania: zdobycie 40 PZ
.
Nagroda: Kryształ Tropiciela (sprawia, że każda znaleziona zdobycz przez 6 rzutów na skradanie daje o 2/4 mięsa więcej niż zwykle. Po rozładowaniu musi minąć minimum miesiąc kalendarzowy nim Kryształ będzie mógł zostać ponownie naładowany)

Kolekcjoner
W czasie polowania natrafia się często na rozmaite cenne przedmioty, których posiadaniem można się poszczycić w kręgu znajomych. Skarbiec pełen kamieni szlachetnych czy spiżarnia pełna świeżego mięsa to dwie rzeczy bez wątpienia wzbudzające zazdrość u innych, którzy nie posiadają takiej zdolności do kolekcjonowania.
.
Wymagania: zdobycie na polowaniu lub wyprawie 30 kamieni szlachetnych / 50/4 znalezionego pożywienia (rośliny, grzyby, jajka, orzechy, małe zwierzęta) / 100/4 mięsa z upolowanej zwierzyny lub zabitych drapieżników / 120 sztuk ziół obojętnego rodzaju
.
Nagroda: Kryształ Kolekcjonera (chroni przed omdleniem przez 2 tury)


  UZDROWICIELSTWO

Znachor
Dobry medyk wie co z czym połączyć, aby wszystko było dobrze. Jednak doświadczenie dopiero uczy, jakich błędów unikać i jakie zioła najlepiej pomagają. Wiedza wpojona w teorii to nie wszystko. Kiedy Uzdrowiciel nauczy się już na dobre praktyki, lecząc wiele ran, zasłuży sobie na zwyczajowy tytuł Znachora, z szacunkiem przyznany przez wyleczone smoki.
.
Wymagania: zdobycie 25 PL

Szaman
Nawet pośród Uzdrowicieli są ci najlepsi. Wysyłają oni swoją maddarę i krew mówi im, co jest nie tak. Z prawie mistyczną bezbłędnością łatają rany, nastawiają kości i znajdują guzy. Zioła, które przygotowują uspokajają i wspomagają leczenie, jakby cała natura chciała pomagać medykowi. Do takich smoków reszta Stada odnosi się z wyjątkowym szacunkiem i często mówi o nim samym tytułem – Szaman.
.
Wymagania: zdobycie 50 PL
.
Nagroda: Kryształ Szamana (okazując raz na 4 księżyce można otrzymać w świątyni 15 ziół wybranego przez siebie rodzaju)

Zielarz
Medycy bywają różni, mniej lub bardziej zaangażowani w leczenie. Są tacy, który zatrzymują się na minimum ziół, niezbędnych do leczenia. Są jednak ciekawi świata koneserzy, którzy z zaangażowaniem kolekcjonują zioła nie tylko jako narzędzie pracy, ale jako część swojego życia. Zielarz to smok, którego kolekcja nie ma sobie równych.
.
Wymagania: zebranie po 10 sztuk ziół z 15 różnych gatunków
.
Nagroda: Kryształ Zielarza (+1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół)

Wysłannik Erycala
Jest to najbardziej skuteczny Uzdrowiciel, który chadza po ziemiach Wolnych Stad, jego łapa jest pewna, a Maddara sprzymierzeńcem. Zdawać by się mogło, że potrafi przewidzieć przyszłość istot na skraju śmierci i sam Erycal wybrał sobie na pomocnika ów Uzdrowiciela.
.
Wymagania: wyleczenie 10 ran krytycznych / śmiertelnych
.
Nagroda: Intuicja Erycala – Przed napisaniem posta o leczeniu rany krytycznej / śmiertelnej uzdrowiciel może poprosić MG o szybszy rzut i pokazanie wyników, żeby lepiej dostosować metody leczenia (albo dobić pacjenta, jeśli nie da się go uratować)
Uwaga: po szybkim rzucie uzdrowiciel nie może już odstąpić leczenia innemu uzdrowicielowi – musi dokończyć je sam.



  NAUKA

Pojętny Uczeń
Smok już wieku 22 księżyców lub wcześniej zdobył pełną rangę prześcigając przy tym swoich rówieśników. W przypadku kleryka/adepta na piastuna w wieku 25 księżyców.
.
Wymagania: spełnić wymagania na pełną rangę mając 22 lub mniej księżyców, a w przypadku kleryków/adeptów na piastuna w wieku 25 lub będąc jeszcze młodszym
.
Nagroda: Kryształ Pojętnego Ucznia (pozwala na wcześniejszą naukę poziomu III Umiejętności. Kryształu nie trzeba ładować)

Ideał
Smok doszlifował swoje umiejętności do całkowitej perfekcji. Jest mistrzem w swojej dziedzinie i budzi podziw u nie jednego smoka.
.
Wymagania: Smok rozwinął umiejętności i atrybuty do maksymalnego poziomu.
Atrybuty: 5, 4, 3 / 5, 5, 2 / 4 4 4 / (reszta dowolnie)
Umiejętności: 3, 2, 2 + lokomocja 2 / 3, 3 + lokomocja 2 / reszta na minimum 1 (możliwość braku latania lub pływania)
.
Nagroda: Kryształ Ideału (pozwala na błyskawiczne odnowienie mocy Atutu i ponowne jego użycie, nawet jeżeli nie minął jeszcze narzucony czas oczekiwania. Po użyciu należy odczekać 1 księżyc, nim Kryształ będzie mógł zostać ponownie naładowany.)

Mentor
Są smoki, które poświęcają się nauce innym. Długie godziny spędzają z adeptami, pisklętami oraz młodymi smokami, wspomagając ich w wysiłkach nad kształceniem siebie. Mentor to smok, który doprowadził do końca wiele takich treningów, tym samym zdobywając sobie szacunek swoich uczniów.
.
Wymagania: 15 zatwierdzonych raportów z umiejętności swoich uczniów
.
Nagroda: Kryształ Mentora (pozwala właścicielowi chronić się przed zachorowaniem – pod warunkiem ładowania mocy Kryształu raz na 4 księżyce)

Przewodnik
Pierwsze nauki mogą zadecydować o wielu ważnych aspektach smoczego życia, czego dobry Piastun jest doskonale świadomy. Ten, który może tytułować się mianem Przewodnika sprowadził wiele młodych na dobrą ścieżkę, pokazując im perspektywę świetlanej przyszłości.
.
Wymagania: zdobycie 25 PR

Nauczyciel
Aby upamiętnić księżyce szkoleń prowadzonych przez Kaltarela, Piastun który poświęcił całe życie na przekazywanie swej wiedzy nazywany jest Nauczycielem. Każde jego słowo niesie ze sobą mądrość pokoleń, a sam smok potrafi dotrzeć do nawet najkrnąbrniejszych uczniów.
.
Wymagania: zdobycie 50 PR
.
Nagroda: Kryształ Nauczyciela (możliwość posiadania dodatkowej umiejętności na poziomie 2 bez ryzyka zmiany rangi)

Podpora
Kim bylibyśmy, gdyby nie nasi rodzice? Podpora to smok, który oddał część swojego życia pisklętom, jego lub adoptowanym i odchował je w pełni, dając szansę na porządny start w życiu. Zasłużył tym sobie na tytuł i miłość swoich dzieci.
.
Wymagania: awans na adeptów pięcioro z wychowywanych piskląt. (odbycie z nimi co najmniej 3 fabuł kwalifikujących się na PF lub nauczenie ich 3 umiejętności na poziomie 1).

Wielki Mistrz
Nie od dziś wiadomo, że Adept musi szkolić się pod okiem doświadczonego smoka. Są jednak takie smoki, które masowo trenują młodzików do dorosłej rangi. Poprzez swoje osiągnięcie życiowe oraz charyzmę jest lubiany i szanowany w stadzie bez względu na swój charakter oraz czyny. No chyba, że te drugie są tak hańbiące, że nawet najlepsza charyzma nic nie da.
.
Wymagania: spośród Adeptów przydzielonych smokowi na uczniów, ten wytrenował 4 do dorosłej rangi (nauczył ich co najmniej dwóch umiejętności kierunkowych na poziomie 2)

Przyjaciel Zwierząt
Dużo czasu spędzałeś z kompanami Twoimi i innych smoków, wspomagając je i nauczając. Zarówno one jak i ich właściciele mogą śmiało zwać Cię przyjacielem.
.
Wymagania: 5 zatwierdzonych raportów z przeprowadzonych szkoleń umiejętności kompanów


  MISJE ZWIADOWCZE

Odkrywca
Smok wyprawił się w podróż w Tereny Nieznane, obfitujące w niebezpieczeństwa i skarby, i udało mu się powrócić na tereny swojego stada.
.
Wymagania: odbycie 1 misji zwiadowczej z błogosławieństwem
.
Nagroda: Zdobycie Tytułu uprawniania do jednorazowej zniżki opłaty za udział w misji zwiadowczej o 1 kamień szlachetny/równoważnik w pożywieniu czy ziołach.

Włóczykij
Smok nie czuje się szczęśliwy i spełniony, jeśli nie przemierza połaci terenu nienależącego do smoków, dzielnie stawiając czoła wszelkim czyhającym tam niebezpieczeństwom i gromadząc niesamowite skarby, zdobycze, wiedzę i znajomości.
.
Wymagania: odbycie 4 misji zwiadowczych z błogosławieństwem
.
Nagroda: Zdobycie Tytułu uprawnia do trwałej zniżki opłaty za udział w misji zwiadowczej o 1 kamień szlachetny/równoważnik w pożywieniu czy ziołach.

Obieżyświat
W żyłach ma ogień przygody, a w sercach niedosyt wrażeń. Ten smoki wiele mogłyby powiedzieć o swoich zadaniach czy misjach, zleconych przez Przywódcę, a czasem jednego z bogów, które to przyszło mu wykonać. I które wykonał oczywiście, zasługując w pełni na ten tytuł.
.
Wymagania: odbycie 15 misji zwiadowczych z błogosławieństwem
.
Nagroda: Kryształ Obieżyświata (smok ma więcej możliwości wymian w świątyni)

Zdobywca Iskry
Poszukiwanie boskich Iskier Wieczności to żmudne zadanie, któremu nie sprosta każdy smok. Dlatego te, którym udało się bezpośrednio przyczynić do znalezienia chociaż jednej z nich, już na zawsze zyskują legendarny status wśród smoków i bogów.
.
Wymagania: tytuł otrzymują cztery postaci, które brały udział w większości misji w kampanii o Iskrze danego boga (z wyłączeniem zmarłych smoków)
.
Nagroda: przysługa od boga – więcej szczegółów tutaj. Za przejście większej ilości kampanii dostaje się więcej przysług, ale tylko 1 z nich można użyć na swojej postaci – resztę trzeba oddać innym.

Dyplomata
Elfy, Niziołki, Krasnoludy, Centaury, Ludzie.. Wiele jest raz rozumnych, poza smoczą. Niewielu, naprawdę niewielu może pochwalić się spotkaniem przedstawiciela takiej rasy. Zaś jeszcze mniej smoków może powiedzieć o sobie, że zasłużył na ich szacunek – tak jak Dyplomata.
.
Wymagania: okazany wyraz szacunku istoty z innej rasy rozumnej
.
Nagroda: Może bez ograniczeń zjawiać się w miejscach gdzie urzędują istoty rozumne, z którymi się dogadał. Nie będzie nigdy wypraszany czy niemile widziany.


  POZOSTAŁE

Doświadczony
Nikt nie wykluwa się wielki, bo wielkość jest rzeczą, do której trzeba dążyć. Jest to droga długa i pod górę, jak strome zbocze – usłana ostrymi skałami i pełna osuwisk. Ale gdy dotrze się na szczyt, od Ciebie zależeć będzie czy pomożesz komuś do siebie dołączyć, czy też będziesz jedynie spoglądać obojętnie z góry.
.
Wymagania: uzyskanie 10 różnych tytułów
.
Nagroda: Kryształ Doświadczonego (smok może przebywać i polować na terenach specjalnych – głębiny)

Szczodrobliwy
Lekka łapa do kamieni szlachetnych/pożywienia cechuje tych, o czystym sercu, nieskażonym popularną wśród smoków chciwością. Ci, którzy bezinteresownie oddają coś dla dobra innych są rzadkimi klejnotami smoczej społeczności. Cenieni i szanowani przez Stado, nazywani zostają Szczodrobliwymi.
.
Wymagania: oddanie na fabule bezinteresownie 20 kamieni szlachetnych/ 80/4 pożywienia (kamienie/pożywienie oddawane w formie nagrody/zapłaty za naukę, nakarmienia postaci, nie są brane pod uwagę).
.
Nagroda: Kryształ Szczodrobliwego (sprawia, że znajdując kamień szlachetny na polowaniu/wyprawie, przez okres 6 tur smok otrzymuje drugi kamień szlachetny do pary. Po rozładowaniu musi minąć minimum miesiąc kalendarzowy nim Kryształ będzie mógł zostać ponownie naładowany)

Wędrowiec
Znane są w smoczym gatunku niespokojne dusze, które nie uznają granic i nie nadają się do mieszkania w określonych ramach. Ciekawe świata, natury, często samotniki. Na miano Wędrowca zasłużył sobie ten, kto zwiedził więcej niż tylko ziemie swojego Stada – kto może pochwalić się wiedzą o terenach nie zawsze legalnie mu dostępnych.
.
Wymagania: odwiedzenie terenów pozostałych Stad (5-krotna pomoc na polowaniu lub 2 pełne polowania (wszystkich tur) lub 5 ukończonych fabuł na terenie danego Stada, granica nie liczy się jako teren ; smok musiał zwiedzić minimum trzy różne lokacje podczas tych wizyt)

Serce Stada
Tytułem tym zostaje obdarzony smok który ukończył 85 księżyców w swoim stadzie, będąc mu wiernym i dbając o jego sprawy.
.
Wymagania: 85 księżyców – bez zmiany stada, a także aktywność związana z życiem stadnym
.
Nagroda: Przez tyle czasu żył jako wzorowy obywatel stadny, że nawiązał z każdym członkiem tak niezwykłą więź, że potrafi wyczuć czy dany smok jest w niebezpieczeństwie i odgadnąć gdzie się w danej chwili znajduje.
Więcej o działaniu Serca Stada można przeczytać tutaj



Natchniony
Bogowie są. Czuwają, spoglądają, a czasem nawet schodzą na ziemię. Są też smoki, których drogi krzyżują się z boskimi, celowo lub przypadkiem. Natchniony to smok, który nie tylko miał okazję odczuć boską obecność – on otrzymał łaskę, która spłynęła z rąk bogów Wolnych Stad
.
Wymagania: Otrzymanie pozytywnej lub neutralnej odpowiedzi na modlitwę każdego z bóstw Wolnych Stad.

Kolekcjoner Cudów
Gorliwy wyznawca smoczych bóstw ma szansę na zdobycie magicznego przedmiotu, niosącego w sobie cząstkę boskiej mocy i sprzyjającego mu podczas życiowych prób. Mało który smok miał zaszczyt trzymać w łapach, ba!, oglądać te przedmioty
.
Wymagania: otrzymanie każdego z pięciu rodzajów przedmiotów jednorazowych

Wiążący
Kompani wśród smoków nie są rzadkością, ale proces ich uspokajania i oswajania nie należy do najłatwiejszych. Mimo to wielu smokom udaje się to osiągnąć nawet kilkukrotnie w ciągu ich życia.
.
Wymagania: dwukrotne zdobycie Kompana minimum typu 2

Licznik słów: 2834
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Kryształy

Nowe kryształy otrzymywane przez smoki są już na wstępie naładowane.
Po wyczerpaniu mocy kryształu smok może naładować go w Warsztacie Kaltarela, w temacie Kwarcu Kryształów.

Aktywacja kryształu – kiedy kryształ zaczyna działać? Czy muszę dać znać MG, że go używam?
Wieczne naładowanie – czy ten kryształ da się wzmocnić tak, aby działał bez przerwy? Unikalna cecha do zdobycia za sprawą boskiej przysługi lub nagrody z eventu, konkursu lub loterii.


  Kryształ Doświadczonego
Działanie: smok może przebywać i polować na terenach specjalnych (głębiny)
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: na okres 6 tur w czasie jednego polowania
Następne ładowanie: miesiąc kalendarzowy po dezaktywacji
Możliwość WN: tak (całkowity dostęp do terenów specjalnych)


  Kryształ Gladiatora
Działanie: smok nie dostanie rehabu po nieudanym leczeniu
Aktywacja: ręczna – gracz informuje o użyciu kryształu w powiadomieniach stada
Czas działania: aż nie zostanie użyty
Następne ładowanie: po 1 tygodniu od dnia użycia
Możliwość WN: tak (całkowity brak rehabów)


  Kryształ Gwiazdy Śmierci
Działanie: przeciwnik zadaje rany jak łowca/uzdro/adept
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: 2 tury w walce od momentu aktywacji
Następne ładowanie: po 2 tygodniach od dnia aktywacji
Możliwość WN: nie


  Kryształ Ideału
Działanie: błyskawiczne odnowienie zużytego Atutu, działa tylko na atuty wpływające na wynik rzutu kośćmi.
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: aż nie zostanie aktywowany
Następne ładowanie: po 1 tygodniu od dnia aktywacji
Możliwość WN: nie


  Kryształ Kolekcjonera
Działanie: chroni przed omdleniem przez 2 tury
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: 2 tury w walce od momentu aktywacji
Następne ładowanie: po 1 tygodniu od dnia aktywacji
Możliwość WN: nie


  Kryształ Mentora
Działanie: chroni przed zachorowaniem / wystąpieniem powikłań
Aktywacja: pasywna – od razu po ładowaniu
Czas działania: do momentu zachorowania
Następne ładowanie: od razu po rozładowaniu
Możliwość WN: tak (całkowita odporność na choroby/powikłania)


  Kryształ Nieśmiertelnego
Działanie: samouleczenie pojedynczej rany lekkiej, średniej lub ciężkiej po zakończeniu walki / rana krytyczna: ST 5 do leczenia, gwarancja na przeżycie przy użyciu przynajmniej min. rodzajów ziół / rana śmiertelna: zaliczony rzut na wytrzymałość, ST 7 do leczenia, nadal potrzebne 4 sukcesy
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: aż nie zostanie aktywowany
Następne ładowanie: po 1 tygodniu od dnia aktywacji
Możliwość WN: nie


  Kryształ Obieżyświata
Działanie: smok zyskuje dodatkowe opcje wymian, czyli:
4/4 pożywienia na losowy kamień szlachetny
4/4 pożywienia na 10 dowolnych ziół
4/4 mięsa na 4/4 owoców (i na odwrót; możliwe również orzechy i jajka)
dowolny kamień szlachetny na konkretny rodzaj
dowolne 10 ziół na 10 sztuk konkretnego rodzaju
Aktywacja: pasywna – działa cały czas. Smok musi odwiedzić Miejsce Wymian (temat – kliknij). Wymiany są możliwe raz na 2 tygodnie.


  Kryształ Pogromcy / Poskramiacza
Działanie: -1 ST do walki z 2 gatunkami zabitych drapieżników (listy możliwych podane powyżej)
Aktywacja: pasywna – działa cały czas


  Kryształ Pojętnego Ucznia
Działanie: smok może osiągnąć III poziom umiejętności w wieku 32 księżyców (o 3 księżyce szybciej niż inne smoki)
Aktywacja: pasywna – działa cały czas


  Kryształ Nauczyciela
Działanie: smok może nauczyć się dodatkowej umiejętności na poziomie 2 bez ryzyka zmiany rangi
Aktywacja: pasywna – działa cały czas


  Kryształ Szamana
Działanie: smok otrzymuje w Warsztacie 15 sztuk wybranego zioła
Aktywacja: smok musi odwiedzić Warsztat (temat – Kwarc Kryształów)
Następne użycie: po 4 tygodniach od dnia ostatniej wizyty – liczone od posta gracza
Możliwość WN: każdy Kryształ Szamana jest wiecznie naładowany i darmowy


  Kryształ Szczodrobliwego
Działanie: kamienie szlachetne znajdowane przez smoka są podwajane
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: na okres 6 tur w czasie jednego polowania
Następne ładowanie: miesiąc kalendarzowy po dezaktywacji
Możliwość WN: nie


  Kryształ Tropiciela
Działanie: znaleziona zdobycz daje o 2/4 mięsa więcej niż zwykle
Aktywacja: ręczna – zależy od gracza
Czas działania: 6 rzutów na skradanie smoka w okresie jednego polowania
Następne ładowanie: miesiąc kalendarzowy po dezaktywacji
Możliwość WN: nie

  Kryształ Włóczykija
Działanie: smok płaci za misję zwiadowczą o 1 kamień mniej
Aktywacja: pasywna – działa cały czas


  Kryształ Zielarza
Działanie: +1 sztuka do wszystkich zbiorów ziół
Aktywacja: pasywna – działa cały czas

Jeżeli smok posiada Kryształ Zielarza i towarzyszą mu kompani na tym samym terenie (miejsce na mapie), do ich znalezisk też przypisujemy +1 zioło. W przypadku, gdy smok i kompani znajdują się w różnych miejscach (np. smok w górach, a kompan w lesie), znaleziskom kompanów nie przysługuje bonus z kryształu.

FAQ
Czy pożywienie zdobyte na polowaniu i przeznaczone na sytość również liczy się do Kolekcjonera?
Tak. Przedmioty samodzielnie zdobyte przez postać liczą się do tytułu. Nie liczą się natomiast rzeczy darowane przez innego smoka.

Czy przedmioty zdobyte przez wymianę żetonu liczą się tak, jak samodzielnie zdobyte przez postać?
Nie.

Czy punkty rangowe i przedmioty zdobyte podczas misji/zwiadów/konkursów liczą się do osiągnięć?
Nie.

Czy przedmioty zbierane przez kompanów liczą się do osiągnięć?
Tak.

Jakie są wymogi na datki dla zdobycia Szczodrobliwego?
– nie liczą się te do skarbców stadnych
– wszystkie przekazania muszą się odbyć na fabule
– zioła już nie mogą być użyte do zdobycia tego osiągnięcia.


Czy otrzymane kryształy są już naładowane?
Tak.

Czy Kryształy muszą być gdzieś zamieszczone?
Te, które wpływają na stan zdrowia postaci (np. Mentora), będąc naładowanymi muszą znajdować się w stanie zdrowia, inaczej ich działanie nie będzie brane pod uwagę.

Licznik słów: 850
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej