Polowania i Wyprawy

Zbiór wszystkich zasad dotyczących gry.
.
Szybkie linki:
.
Umiejętności Punkty Rangowe Atuty Mechanika
Uzdrowicielstwo Misje Kompani Osiągnięcia
Polowania i Wyprawy Walki Punkty Fabuły
.

Zablokowany
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Polowania i Wyprawy

Post autor: Administrator »


Licznik słów: 54
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Podstawy polowań i wypraw

Każdy smok posiadający odpowiednie zdolności może udać się na samodzielne polowanie (lub wspólne z innym smokiem). Głównym celem polowań jest zdobycie wystarczającej ilości pokarmu by nie zginąć z głodu, ale też zebranie innych bogactw usprawniających życie smoka (takich jak kamienie szlachetne). Prowadzone są przez Mistrzów Gry, którzy zawsze opisują wynik akcji, która nie zawsze musi się udać lub ma kilka możliwych skutków.

Jakie trzeba spełniać warunki na polowanie?
Aby wyruszyć na pierwsze polowanie, spełnione muszą zostać proste warunki: Twoja postać musi być w stanie znaleźć zwierzynę, upolować ją, a także obronić się przed ewentualnymi niebezpieczeństwami.

To oznacza, że smok musi posiadać poniższe umiejętności:
– bieg, lot lub pływanie
– skradanie;
– śledzenie;
– atak i/lub magię ataku;
– obronę i/lub magię obrony;

Temat z polowaniem zakłada opiekun stada lub jego moderator. Zgłoś się do wyznaczonej na liście osoby z prośbą o założenie polowania.

Kiedy mogę zacząć polować?
1 dnia miesiąca bez względu na stan głodu postaci.

Co z moim kompanem? Czy może polować samodzielnie?
Tak, ale bez obecności smoka kompan może szukać tylko swojego rodzaju pożywienia. Nadal dysponuje tylko sześcioma turami.

Czy mogę zabrać innego smoka na swoje polowanie dla towarzystwa?
Tak, ale tylko i wyłącznie pisklę poniżej 6 księżyca, któremu nie przysługują żadne akcje mechaniczne. Można jednak w to wpleść np. naukę albo po prostu fabularny wątek zacieśniania relacji z inną postacią. Z drugiej strony, pisklę jest wtedy narażone na potencjalne ataki drapieżnika i to Twój smok będzie odpowiadał za jego bezpieczeństwo!

Można też dokończyć wątek/rozmowę z innym smokiem, którego zaproszono na polowanie (np. w celu oswojenia zwierzęcia, pomocy w walce czy leczenia ran), ale dopóki nie opuści on tematu lub właściciel polowania się od niego nie oddali, nie można kontynuować polowania.

Jak długo mogę polować?
Polowania odbywają się na zasadzie wykorzystanych tur poszukiwań smoka i jego kompana. Tura zużywa się tylko w sytuacji, kiedy wykonywany jest rzut na poszukiwania smoka, niezależnie od wyniku.

Na miesiąc przysługuje następująca ilość tur:
Smok (łowca) – 16
Smok (piastun) – 12
Smok (pozostałe rangi) – 10
Kompan – 6

Uzdrowiciel nie traci tur jeżeli znalazł zioła na swojej wyprawie! Ten bonus nie obowiązuje jego kompana.

Po zużyciu swoich tur kompan może zacząć korzystać z tur smoka, ale nigdy na odwrót!

Jeśli smok niczego nie znajdzie, Mistrz Gry będzie mu rzucał na poszukiwania do skutku, zużywając więcej tur w jednym poście. Gracz może dopisać pod postem, jeżeli nie chce poświęcić na szukanie danej rzeczy więcej niż X tur. O ile smokom się rzuca do skutku dopóki mają tury (lub tyle razy, ile zażyczy sobie użytkownik), tak kompani mają tylko jeden rzut, niezależnie od tego, czy coś znaleźli.

Posiadam dwóch kompanów. Czy mogą ze mną polować równocześnie?
Tak! Mają osobne liczniki tur!

Czym są polowania wspólne?
Istnieje możliwość udania się na polowanie w towarzystwie innego smoka. Uczestnicy nie muszą pochodzić z tych samych stad, ale w takiej sytuacji trzeba ustalić tereny łowieckie oraz mieć zgodę przywódcy (lub nie, ale to wiązać się może z konsekwencjami fabularnymi!). Więcej można o tym poczytać tutaj.

Tury się nie resetują – przechodzą z indywidualnych polowań na wspólne.

Dostępne są poniższe warianty polowań wspólnych:
– 3 smoki, brak kompanów
– 2 smoki, każdy może wziąć jednego kompana na raz*

*w przypadku, gdy smok ma dwóch kompanów mechanicznych, może je wymienić jeśli jednemu skończą się tury.

Gdyby tak się zdarzyło, że jeden ze smoków-uczestników wykorzysta swoje tury przed innymi, może "pożyczać" tury z licznika towarzyszów – tylko za ich wyraźną zgodą! Aby to było możliwe, zarówno osoba pożyczająca tury, jak i ta je oddająca, muszą być aktywne w danej turze postów. Nie można pożyczać tur od nieaktywnego uczestnika polowania. Tur zdobytych żetonami i innymi nagrodami nie można pożyczać.

Nie zużyłem przez miesiąc wszystkim tur – co teraz?
Niewykorzystane tury przechodzą na następny miesiąc. Maksymalna liczba tur, które można przenieść to:
Smok – 5 (Piastun 6, Łowca 8)
Kompan – 3

Nie można ich kumulować przez kilka miesięcy! Tury nie przechodzą z miesiąca, w którym postać była nieobecna przynajmniej 3 tygodnie.

Czyli co dokładnie nie zużywa moich tur?
Wszystkie inne akcje! Walka, śledzenie zwierzyny, skradanie, oswajanie, zakładanie pułapek, zdarzenie niespodziewane i inne akcje nie podlegają licznikowi tur. Ale pamiętaj, że niektóre z nich – zwłaszcza walka – mogą czasem trochę trwać!

Złożyłem Kartę Postaci i moja postać jest zdolna polować, kiedy mogę zacząć?
Od początku następnego miesiąca! Wyjątkiem jest sytuacja w której KP złożono w ciągu pierwszego tygodnia danego miesiąca – wtedy na polowanie może wyruszyć od razu. Warto jednak pierw zaczekać na oficjalne fabularne przyjęcie do stada, żeby postać nie została potraktowana jako intruz.

W przypadku konieczności zaczekania do nowego miesiąca kalendarzowego, tury z miesiąca złożenia KP nie są uznawane za utracone – postać zaczyna "na czysto".

Czym się różnią wyprawy?

Wyprawy są zasadniczo tym samym co polowania, ale dostęp do nich mają tylko uzdrowiciele i klerycy. Różnią się nieco tym, co można tam znaleźć – przykładowo, na wyprawie nie można natknąć się na drapieżnika o ile samodzielnie się go nie szuka!

Jakie trzeba spełniać warunki na wyprawę?
– bieg, lot lub pływanie
– skradanie;
– śledzenie;
– atak i/lub magię ataku;
– obronę i/lub magię obrony;
– wiedzę o ziołach (umiejętność: Leczenie);

Wyprawa to jedyne miejsce, gdzie można szukać konkretnych ziół!

Czy mogę udać się na wspólne polowanie z innym smokiem?
Tak, ale jeżeli towarzyszem nie będzie uzdrowiciel (lub dwóch w przypadku wariantu 3 smoków na wspólnym polowaniu) to obowiązywać Cię będą takie same warunki jak smoka o innej randze, a dodatkowo Mistrz Gry będzie to traktował jako polowanie – nie wyprawę!

Wspólna wyprawa ma miejsce tylko jeśli wszyscy uczestnicy mają rangę uzdrowiciela.

Czy mogę szukać ziół jeżeli stracę wszystkie tury w danym miesiącu?
Tak, ale oznacza to, że nie znajdziesz już niczego innego. Jeśli z rzutu na poszukiwania wypadnie coś innego niż zioło, Twój smok niczego nie znajdzie. Znalezione zioło będzie losowe, chyba że w składziku stadnym znajduje się mniej niż 30 danego gatunku – wtedy nawet bez tur uzdrowiciel może szukać wybranych gatunków.

Stan zdrowia i statystyki

Stan zdrowia jest zamrożony w momencie rozpoczęcia polowania w danym miesiącu. Oznacza to, że okres rehabilitacji lub kalectwo zdobyte poza polowaniem (np. w walce) nie wpłynie na jego przebieg. Natomiast statystyki są dynamiczne, czyli Mistrz Gry bierze pod uwagę te, które obecnie znajdują się w Twoim profilu. Tak więc jeśli nabierzesz jakiejś zdolności w trakcie polowania lub wzrośnie jeden z atrybutów, zostanie on wzięty pod uwagę.

Uwaga! Ran i chorób zdobytych na polowaniu nie obowiązuje powyższa zasada! Analogicznie, jeżeli uzdrowicielowi nie wyjdzie leczenie obrażeń zadanych na polowaniu, okres rehabilitacji może uniemożliwić smokowi dalszych łowów.

Licznik słów: 1094
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Polowania w pigułce

Każde stado posiada rozmaite tereny dostępne nie tylko do prowadzenia na nich fabuł, ale też eksploracji. Podczas polowań można natrafić na wiele zdobyczy, i chociaż to Mistrz Gry oraz rzut kością zdecydują co napotkasz, tak tylko od Ciebie zależeć będzie co z tym faktem zrobisz!

Co powinien zawierać mój post na polowaniu?
Każdy post powinien zawierać informację gdzie smok obecnie się znajduje (nazwa geograficzna z mapy) oraz co obecnie robi. Jeżeli są to poszukiwania – należy opisać czego szuka smok i jakich zmysłów do tego używa. Postać dysponuje tylko jedną akcją, tj. nie może szukać więcej niż jednej rzeczy na raz. To samo dotyczy kompana. W przypadku wracania do tropów, które znalazł wcześniej kompan, należy zamieścić link w poście w którym Mistrz Gry poinformował o znalezieniu tych śladów. Zaś kiedy skradamy się do zwierzyny, trzeba zawrzeć (w poście fabularnym lub pod nim) informację o ilości zwierząt.

Minimalna długość postu:
65 słów dla samego smoka/kompana
80 słów dla smoka + kompana
95 słów dla smoka + 2 kompanów

Jeśli rezygnujemy z poszukiwań post może być krótszy. Zaś w przypadku, gdy smok/kompan wykonuje jakąś inną czynność (np. skradanie, walkę itp.), opis akcji wlicza się w słowne wymagania do poszukiwań.

Licznik słów wlicza całą treść posta, włączając w to dopisek mechaniczny. W związku z tym jeżeli umieszczamy informacje o lokacji i celu poszukiwań pod postem, należy dodać 5-10 słów więcej do części fabularnej (zależnie od długości dopisku).

Jeśli zaś umieszczamy informacje o celu poszukiwań i lokacji w fabularnej części posta należy je w jakiś sposób wyszczególnić. Np. pogrubieniem czy podkreśleniem

Uwaga! Nie można zmieniać rozmiaru bazowej czcionki w czasie opisów poszukiwań, a sama zasada dotyczy poszukiwań – inne akcje (takie jak walka, skradanie, śledzenie itp.) nadal muszą być zawarte w minimum 3 zdaniach złożonych, ale nie muszą spełniać żadnych wymagań linijkowych.

Powyższe wytyczne nie zamykają się na samej czynności poszukiwania. To możesz zawrzeć w jednym zdaniu, a resztę treści poświęcić na np. przemyślenia, interakcje z kompanem czy przyrodą i wiele innych rzeczy! Licznik linijek dotyczy jednak fabularnej części postu, z zachowaniem klimatu i immersji forum.


Jak bardzo muszę się rozpisywać?
Na polowaniach jedyny wymóg opisowy to taki, aby było jasno opisane co smok robi i w jaki sposób. Jeżeli uda się to komuś w dwa zdania – świetnie, jak ktoś woli się bardziej rozpisać – też nie będzie z tym problemu.

Czym jest wspomniana akcja?
– poszukiwanie
– śledzenie
– skradanie
– zastawianie/sprawdzenie pułapki
– oswajanie
– atak/obrona
– pogoń
– ucieczka
– przeganianie drapieżnika
– odciąganie zwierzęcia od reszty stada

Czego mogę szukać? Jaki zmysł za to odpowiada?
– kamieni szlachetnych (wzrok)
– zwierzyny łownej (wszystkie)
– mniejsze pożywienie: owoce, grzyby, ślimaki, rośliny (węch, wzrok)
– drapieżników (wszystkie)
– ziół (węch, wzrok)

Powyższa rozpiska zmysłów nie ma pełnego odzwierciedlenia w bonusach za atut grupy I (Ostre zmysły) ze względu na balans rozgrywki.

Czy mogę szukać konkretnego kamienia szlachetnego albo zwierzyny łownej/drapieżnika?
Nie. Wyniki zawsze są losowe – dotyczy to rodzaju kamienia, gatunku zwierzyny/drapieżnika itd. Nawet jeżeli opiszesz, że poszukujesz np. stada żubrów, Mistrz Gry i tak wyrzuci czy znajdziesz zwierzę, jak duże (chodzi o ilość mięsa jakie daje) oraz jak liczne będzie stado.

Wyjątek stanowią smoki o randze Łowcy – mogą poszukiwać zwierzyny konkretnej wielkości: małej (1/4 lub 2/4 mięsa) i dużej (3/4 i 4/4 mięsa). Starczy napisać, że się szuka dużej lub małej zwierzyny, a Mistrz Gry będzie wiedział o co chodzi.

Znalazłem tropy zwierzyny! Co dalej?
Wyśledź ją, albo szukaj czegoś bardziej intersującego – decyzja należy do Ciebie! Przy śledzeniu pamiętaj, aby nadal używać zmysłów i opisać tę czynność tak, by nie było wątpliwości jaką akcję wykonujesz.

Możesz też je przekazać kompanowi (i vice versa), ale nie można przejąć tropu, który został już wyśledzony (i przejść od razu do skradania). Trzeba brać czynny udział w śledzeniu, aby móc podkraść się do zwierząt.

Udało się! Wytropiłem zwierzęta!
Super! Teraz następuje etap skradania na zwierzynę, a odpowiada za tę akcję zręczność Twojej postaci. Możesz sobie pomóc wykonując kamuflaż, ale nie jest to wymagane. Przy opisie skradania pamiętaj, aby zawrzeć najważniejsze rzeczy jak omijanie krzewów i drzew, pilnowania kroku, omijania innych przeszkód, ale też ustawieniu – wiatr może zdradzić zamiary Twojej postaci i utrudnić polowanie! Mając Skradanie na poziomie 2 i wyższym starczy napisać tylko ogólny opis tego co się robi, nie trzeba się wdawać w szczegóły.

Od razu w tym samym poście po opisaniu skradania następuje atak na zwierzynę! Sam atak może być fizyczny lub magiczny, nie ma on żadnego znaczenia, gdyż Mistrz Gry i tak rozsądzi akcję bazując na skradaniu i zręczności postaci.

Pamiętaj, że domyślnie ze skradania upolować możesz tylko dwa osobniki. Liczba ta wzrasta do trzech przy atrybucie 4+ (Zręczność), a z odpowiednim atutem (Otoczony/Strateg) nawet do czterech! Nie martw się jednak jeśli stado jest większe. Nadal jest szansa, że będziesz mógł udać się w pościg za pozostałą częścią grupy!

Wyjątek stanowią małe zwierzęta (dające 1/4 mięsa). W ich przypadku można się skradać bazowo na 3 osobniki, a przy Zręczności 4+ aż na 4!

Czy mogę atakować zwierzę siłowo lub magicznie?
Tak, opis ataku nie ma znaczenia – rzut jest wykonywany na skradanie i jego opis, więc nie ważne czy zwierzęciu skręcisz kark czy poślesz w jego kierunku magiczny pocisk. Rzut nadal będzie w oparciu o zręczność i skradanie oraz opis podejścia do zwierzyny.

Pogoń
Czasami kości wyrzucą nam porażkę przy skradaniu, nawet jeżeli wszystko zrobimy prawidłowo. W takiej sytuacji Mistrz Gry poinformuje nas czy zwierzynę można gonić, czy jednak jest ona za szybka i poza zasięgiem. Podobnie jest kiedy nie udało nam się przy skradaniu ubić całego stada.

Pogoń jest możliwa? Świetnie! Można jej dokonać dzięki zdolności lokomocyjnej (lot lub bieg) oraz atrybutom (siła, zręczność lub wytrzymałość). Najpierw opisz w jaki sposób Twój smok próbuje gonić zwierzynę, a później od razu opisz atak.

Podczas gonitwy można upolować tylko jedno zwierzę. Dwa przy atrybucie 4+ (siła, zręczność, moc).

Warto się jednak zastanowić nad tym, czy lot ma sens jeżeli nasza postać znajduje się w lesie.

Jak mam zgłosić swoje łupy?
Dobre pytanie! Niezależnie od tego czy znaleziony został kamień szlachetny, upolowana była zwierzyna czy pokonany drapieżnik, każdą zdobycz trzeba zaraportować. W dziale "Inne" załóż swój temat (Stado: Imię postaci), który będzie Ci zawsze służył do zgłaszania tego typu rzeczy. Podążaj za schematem raportu, a resztą zajmą się moderatorzy!

Licznik słów: 1044
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Polowanie nad i pod wodą

Nasze smoki potrafią być świetnymi pływakami, co daje im możliwość polowania na zwierzynę wodną. Generalnie polowania w wodzie dotyczą te same zasady co na lądzie, z pewnymi niżej opisanymi wyjątkami.

Ryby słodkowodne
Można je upolować poprzez siedzenie przy rzece i bezruch, a więc nie jest wymagane nawet pływanie. Tutaj liczy się zręczność/moc i sztuka kamuflażu.

Przebieg:
– kamuflaż fizyczny lub magiczny
– ustawienie się w wodzie
– bezruch, obserwowanie ryb
– czekanie

To wszystko możesz zawrzeć w jednym poście i czekać na odpowiedź Mistrza Gry, po której trzeba opisać próbę wyłowienia jednej ryby z ławicy. Warto jednak wiedzieć, że im dłużej smok próbuje łowić ryby jedna za drugą, tym trudniejsze to będzie. Spłoszenie ryb (czyli porażka w łowieniu) będzie oznaczała konieczność przeniesienia się na inny odcinek rzeki lub inny brzeg jeziora.

Ryby słonowodne
Dzielimy je na powierzchniowe i głębinowe. O ile na te pierwsze wystarczy mieć odblokowane Pływanie, tak te drugie wymagają dostępu do głębin będących Terenem Specjalnym.

powierzchniowe
  • Można od razu rzucić się za nimi w pogoń, bez skradania, co będzie wymagało od smoka siły. Brak podkradnięcia się poskutkuje jednak tym, że test na tę czynność będzie minimalnie trudniejszy.

    Drugą opcją jest skradanie wymagające zręczności. Tutaj należy uważać na prądy morskie, by swoimi ruchami nie wzburzyć za bardzo wody. Możliwe jest korzystanie z fal, które mogłyby przykryć smoka i krótkie nurkowanie w odpowiednich momentach.
głębinowe
  • Wygląda dokładnie tak samo jak polowanie na ryby powierzchniowe. Dzieje się jednak głęboko pod taflą wody, a więc dostępne jest tylko dla smoków morskich, tych z kryształem doświadczonego lub spełniających wymagania na teren specjalny. W głębinach czają się też różne inne niebezpieczeństwa...
A co z polowaniem na powierzchni morza?
Można na polowaniu poszukiwać zwierzyny czy drapieżników poprzez pływanie na powierzchni, ale żeby upolować zwierzynę trzeba już nurkować (czyli mieć skrzela lub spełniać na głębiny wymagania). W ten sposób nie można natomiast znaleźć mniejszego pożywienia, roślin, ziół i kamieni szlachetnych.

Czy mogę pod wodą szukać czegoś innego niż ryb?
Jasne! Nurkując znaleźć można na dnie kamienie szlachetne czy zioła. Chodzą też słuchy o tajemniczej kałamarnicy czy ogromnym płetwalu kryjących się w mrokach morza...

Licznik słów: 355
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Tereny specjalne

Podczas gdy smoki morskie mogą swobodnie poruszać się po głębinach, inne rasy smocze nie są tak dobrze biologicznie przystosowane do wędrowania i odkrywania tego rejonu z taką samą wydajnością. Mogą jednak wspomóc się odpowiednimi przygotowaniami, treningami i znajomością swoich fizycznych ograniczeń, by raz na jakiś czas zobaczyć to, co zwykle jest dla nich ukryte.

Głębiny
Do zwiedzania morskiego dna potrzebne jest odpowiednie przygotowanie, umiejętne pływanie, wstrzymywanie oddechu, oraz czujne ślepia, mogące przebić ciemności głębin. To samo dotyczy głębokiego zanurzenia w wodach słodkich takich jak jeziora. (Rzeki są zbyt płytkie dla smoków i liczą się jako wody powierzchniowe.) Trwać to może maksymalnie 5 postów.
...
Uwaga! W czasie poszukiwań na Terenach Specjalnych smokom rzuca się tylko raz na percepcję na post! (Nie dotyczy morskich i użycia kryształu doświadczonego.)

Wymagania:
– Wytrzymałość 2
– Percepcja 3
– Pływanie 2
– brak ran

Smoki górskie nie mogą przebywać w głębinach nawet po spełnieniu tych wymagań! Umożliwi im to tylko użycie Kryształu Doświadczonego.

Przebieg:
– Post pierwszy: zanurzenie, akcja
– Post drugi, trzeci i czwarty: akcje
– Post piąty: przymusowe wynurzenie i akcja na lądzie

Po wynurzeniu smok nie może bezkarnie wrócić na głębinę przez 4 kolejne posty. Jeżeli smok nie wynurza się w piątym poście podwodnej eksploracji, zaczyna cierpieć na chorobę podmorską – w wyniku zakrztuszenie się wodą pojawia się stan zapalny płuc, płyn w płucach, ryzyko zakażenia, poważne problemy z koncentracją, ogólne osłabienie całego ciała.

Jeśli postać nie wynurzy się od razu po zachorowaniu, mdleje i budzi się na losowym brzegu z dodatkową raną średnią.

Uwaga! To gracz ma obowiązek odliczać posty zarówno pobytu w Terenie Specjalnym, jak i 4 posty po powrocie z Terenu Specjalnego!

A co z kompanami?
Zwierzęta, które naturalnie występują w takich środowiskach, mogą przebywać w nich bez ograniczeń także po oswojeniu. Jeśli kompan nie pochodzi z danego rejonu, nie będzie w stanie w ogóle w nim polować.

Licznik słów: 314
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Magiczne sondy

O ile magia w życiu smoka bywa bardzo przydatna i skuteczna, a dla wielu wręcz ułatwiająca, tak jednak istnieją pewne aspekty życia smoka w której nie bywa ona całkowicie pomocna – przynajmniej nie bez potencjalnego ryzyka efektów ubocznych.

Jednym z nich są magiczne sondy. Smok może za ich pomocą wykonać poszukiwanie na polowaniu i wyprawie, nawet jeżeli nie posiada danego zmysłu lub ma inne kalectwo z nim związane! W takim wypadku należy wpierw opisać stworzenie sondy (może to być jakieś zwierzątko, ale też kula energii badająca obszar – ogranicza użytkownika tylko jego wyobraźnia!) oraz to czego ma ona szukać.

W przypadku korzystania z magicznej sondy nie przysługuje bonus Ostrego Zmysłu z grupy I atutów!

Do stworzenia magicznej sondy potrzebna jest umiejętność Magii Precyzyjnej na przynajmniej I poziomie. Dalsze poziomy zwiększają szansę na sukces w tworzeniu sondy, ale Mistrz Gry wykonuje w takiej sytuacji dwa rzuty zamiast standardowego jednego – wpierw na samo powstanie tworu, a później na percepcję smoka. Widać więc już na pierwszy rzut oka, że magia nie zastąpi smoczych zmysłów!

Kamuflaż

Smoki nierzadko mają takie barwy łusek czy futra, które w naturalnych warunkach utrudniałyby im polowania i podkradnięcie się. Udało im się jednak wyspecjalizować w sztuce kamuflażu, pomagającej nie tylko w ukrywaniu zastawionych pułapek. Nałożenie go nie jest uznawane jako akcja na polowaniu i od razu po tym można przystąpić do skradania lub śledzenia. Im więcej Mistrz Gry wyrzucił sukcesów, tym lepszy jest kamuflaż i tym wyższy będzie bonus z tego tytułu.

Istnieją dwa rodzaje kamuflażu: fizyczny (zręczność) i magiczny (moc).

Kamuflaż fizyczny
To zwyczajne wykorzystanie tego, co otoczenie ma do zaoferowania. Błoto, liście, gałązki, kora drzew. Chodzi przede wszystkim o zamaskowanie smoczego zapachu ze względu na to, że podczas ruchu większość z tego "naturalnego ubrania" i tak odpadnie po chwili. Zwłaszcza błoto!

Kamuflaż magiczny
Magia daje większą elastyczność także w dziedzinie kamuflażu. Może to być wyciszenie kroków smoka poprzez stworzenie osłony na łapach, ale też cienka warstwa przylegająca do ciała mająca odbijać obraz z okolicy niczym lustro. Sposobów jest mnóstwo, a nasi gracze często nas zaskakują swoją pomysłowością!

Zakładanie pułapek

Smok może zastawić 1 pułapkę na miesiąc (łowcy 2). Jeżeli zakładanie pułapki się powiedzie, Mistrz Gry informuje, by gracz sprawdził pułapkę w przyszłym miesiącu (jeżeli gracz tego nie zrobi i wróci na polowanie za np. dwa miesiące, mięso przepada).

Jaki atrybut i umiejętność odpowiadają za tę czynność?
Siła (atrybut) oraz Kamuflaż (umiejętność). Im większa suma tych statystyk, tym większą ma się szansę na lepszy łup oraz na sam sukces.

Jak zakładać pułapkę?
Przy opisie tworzenia pułapki istotne jest zawarcie najważniejszych szczegółów:
– wykopanie dołu
– znalezienie pali (wilcze doły)
– zaostrzenie pali (wilcze doły)
– zakamuflowanie pułapki

Można pominąć etap z palami – wtedy istnieje szansa na pochwycenie żywego zwierzęcia, które będzie można spróbować oswoić. Warto jednak wiedzieć, że nie każde zwierzę złapie się w pułapkę.

Po opisie założenia pułapki użytkownik czeka na odpis Mistrza Gry – nie może więc w tym poście wykonać innej czynności (np. poszukiwań).

Jak odebrać mięso?
W następnym miesiącu napisz, że postać wraca do miejsca z pułapką i dodaj pod treścią fabularną informację, że sprawdzasz pułapkę. Liczy się to jako akcja, ale nie zabiera tur. Mistrz Gry w swoim odpisie da znać co się złapało i przyzna pożywienie. Można odebrać tylko pułapkę z poprzedniego miesiąca.

Mniejsze pożywienie
Mięso nie jest jedynym rodzajem pożywienia jakie można znaleźć na forum. Niektóre smoki, ale też kompani, preferują roślinną dietę. O ile kompan roślinożerny może konsumować zioła, tak jednak smok się nimi nie naje. Co więc z wegetarianami lub postaciami lubiącymi urozmaiconą dietę? Mamy dla nich owoce, jajka i inne pożywienie mniejszego kalibru!

Ślimaki liczą się jako mięso i należy je, podobnie jak znalezione owoce, pozbierać. W przeciwnym razie nie zostaną dodane do karty postaci. Zbieranie tego rodzaju znaleziska nie zabiera tury, ani nie jest jedyną akcją jaką możemy opisać w poście. Po zbiorach można od razu opisać dalsze poszukiwania.

Zrywałem sobie odnalezione owoce i nagle coś zaczęło na mnie krzyczeć. O co chodzi?
Alaleya bardzo nie lubi kiedy smoki zrywają owoce bezpośrednio z krzaka/drzewka, zamiast zbierać te które samoczynnie opadły po dojrzeniu. Możesz ją przeprosić, albo zmierzyć się z konsekwencjami.

Jest kilka gatunków roślin, których zrywanie nie ściąga gniewu Alaleyi: algi, chrząstnica, kaktus, małże. Dozwolone jest też delikatne potrząsanie krzaczkiem, aby zmusić dojrzałe owoce do spadnięcia.

Licznik słów: 721
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Spotkania z drapieżnikami

Niestety, życie smoka nie jest usłane różami. Tereny stad są na tyle rozległe, że nasze postaci muszą się liczyć z przeróżnymi zagrożeniami. Jednym z nich jest spotkanie innego drapieżnika na swojej drodze. Te spotkania mogą rozpocząć się na dwa sposoby w zależności od wyniku testu percepcji, natomiast od gracza należy decyzja, jak te spotkania będą przebiegać.

Widzę drapieżnika, ale on mnie nie. Co teraz?
Możesz się oddalić, zaatakować go lub spróbować go oswoić. Atak z zaskoczenia (skradania) oznacza, że drapieżnik będzie miał mniejsze szanse na obronę*, zaś przed zwykłym atakiem będzie bronił się normalnie. Jeśli wolisz kontynuować polowanie i nie szukasz guza, opisz jak Twoja postać się po cichu oddala od zagrożenia. Od razu możesz też przystąpić do dalszych poszukiwań.

Uwaga! Łowcy przy ataku z zaskoczenia (skradaniu) dysponują tabelą rangi walczącej, zaś rangi walczące tabelą zwykłą.

* nie dotyczy jednorożców!

O nie! Zaatakował mnie drapieżnik. Co mam zrobić?
Smoki to zwierzęta stadne, więc jeżeli nie chcesz walczyć sam to możesz wezwać inną postać do pomocy! Jest to szczególne pomocne, gdy trafisz na silnego przeciwnika lub większą grupę. Pamiętaj, że Twoja postać może domyślnie wystosować tylko jeden atak i obronić się przed jednym ciosem (w obu przypadkach wzrasta to do dwóch ruchów jeżeli masz Moc/Zręczność/Siłę na poziomie 4 lub wyższym).

Jeśli w niesmak Ci walki to nic straconego! Ucieczka również jest opcją i nie jest niczym wstydliwym. Wycofanie się w turze obrony smoka (czyli ataku drapieżnika) zawsze się udaje, jednak skutkuje raną średnią dla postaci. Zaś uciekanie kiedy możemy zaatakować będzie podlegało testowi na bieg, lot lub pływanie i odpowiedni atrybut (Siła lub Zręczność) zależnie od sytuacji oraz Twojego opisu.

Podobna do ucieczki jest próba wystraszenia zwierzęcia. Tutaj ważna jest Aparycja i Perswazja Twojej postaci. Ryknij na tego gagatka, pokaż mu, że to ty jesteś groźniejszy i nie warto z Tobą zadzierać! Podobnie jak przy ataku, można odstraszyć tylko jednego drapieżnika na raz (dwa przy Aparycji 4+).

Co mam zrobić z ranami, które otrzymałem w wyniku tego spotkania?
Wezwij uzdrowiciela lub kleryka ze swojego stada, oni będą wiedzieli co robić! Z ranami można polować, ale w przypadku poważniejszych uszczerbków na zdrowie Mistrz Gry przy każdej akcji Twojej postaci będzie sprawdzał, czy ta nie utraciła przytomności ze względu na zmęczenie organizmu.

Walka przyspieszona
Przy spotkaniu drapieżnika i rozpoczęciu z nim walki można poprosić Mistrza Gry o tak zwaną walkę przyspieszoną. Informacja powinna się pojawić nad/pod treścią właściwą posta (starczy to zrobić w pierwszym poście walki). Przyspieszona walka polega na złączeniu tury ataku i obrony, umożliwiając żwawszy tryb walki.

Jak to działa?
Smok lub kompan napotyka drapieżnika na polowaniu i jest przez niego zaatakowany. Użytkownik opisuje w jednym poście obronę przed tym atakiem, i od razu atak który po nim następuje. MG wykonuje rzuty opiewające o dwie tury walki jednocześnie. Warto zaznaczyć, że tego typu walka jest dostępna tylko na polowaniu. Nie można o nią poprosić np. na Arenie Viliara!

Należy pamiętać, że walka przyspieszona obowiązuje każdego uczestnika walki – także osoby wezwane do pomocy i/lub kompanów. Jeżeli ktoś nie wykona swojego ruchu w danej turze (np. opisze tylko jedną akcję), to ta druga akcja mu po prostu przepada.

Graf pomocniczy

Licznik słów: 525
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Zdobywanie kompanów

Smok spełniający wymagania na posiadanie kompana może spróbować oswoić drapieżnika/zwierzynę łowną na swoim lub czyimś polowaniu. Proces ten trwa do trzech odpisów Mistrza Gry i nie zawsze się udaje. Im rzadsze i silniejsze jest zwierzę, tym trudniej jest je oswoić.

Jakie trzeba spełniać warunki na kompana?
– 15 księżyców
– Magia Precyzyjna 1
– Perswazja 1

Skąd wiem, że mogę oswoić dane zwierzę?
W przypadku zwierzyny łownej wystarczy ją wyśledzić i nie przystępować do ataku. Zaś jeżeli chodzi o drapieżnika, gdy nie atakuje on Twojej postaci to oznacza, że smok nie został zauważony i nie spowodował u zwierzęcia agresji, a więc można spróbować je oswoić.

Co jeżeli znalazłem stado? Dalej mogę oswajać?
Jeśli wypadło Ci stado zwierząt to nic straconego! Musisz jednak odciągnąć jednego osobnika z dala od grupy. Najprościej jest to zrobić za pomocą magii lub aparycji, np. zainteresować zwierzę przyjemnym dla niego zapachem (np. jedzenia) lub dźwiękiem (np. odgłosami płci przeciwnej). Dopiero kiedy Mistrz Gry potwierdzi, że taki fortel się udał, możesz przystąpić do pierwszego etapu opisanego niżej!

Etap Pierwszy – uspokojenie
Dzikie zwierzę jest dokładnie takie – dzikie. Dla niego smok jest zagrożeniem przed którym albo będzie się instynktownie bronić agresją, albo po prostu ucieknie. Z tego względu należy je uspokoić i przekonać, że nie stanowimy dla niego zagrożenia.

Wystarczy opisać neutralną, wręcz łagodną postawę smoka i mowę ciała niesugerującą złych zamiarów. Postać powinna się rozluźnić, nie wykonywać gwałtownych ruchów, dać zwierzęciu przestrzeń itp.

Można zaoferować zwierzęciu posiłek (dietę można sprawdzić w temacie z drapieżnikami ; zwierzyna łowna zje tylko owoce lub zioła) co nieco zwiększy Twoje szanse kiedy Mistrz Gry będzie wykonywał rzut!

W tym etapie liczy się Aparycja oraz Perswazja! Nieudane uspokojenie skutkuje ucieczką zwierzyny lub atakiem drapieżnika.

Etap Drugi – więź
Zwierzę uspokojone nie będzie tak wyczulone na obecność smoka, co umożliwia próbę nałożenia więzi. Polega to na utworzeniu czegoś w rodzaju długiej liny za pomocą samej magii umysłu oraz zrobieniu dwóch pętli na jej dwóch końcach – jedna pętla powinna spocząć w umyśle zwierzęcia, a druga w umyśle smoka. Podczas tej czynności następuje wymiana wspomnień oraz odczuć, co może przytłoczyć obie strony.

Tutaj ważna jest Moc oraz Magia Precyzyjna! Porażka skutkuje tym samym skutkiem co nieudany pierwszy etap, ale smok dodatkowo nabawi się bólu głowy. Konieczna będzie wizyta u uzdrowiciela!

Jeśli jednak wszystko się powiedzie to gratulacje, udało Ci się zdobyć kompana i Mistrz Gry poinformuje Cię, że możesz założyć zwierzęciu kartę w odpowiednim dziale.

Licznik słów: 406
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Zdarzenia niespodziewane

Nazywamy je też "niespodziewajkami" lub "niespodziankami". To utrudnienia, które smok lub jego kompani napotykają na swojej drodze. Zależnie od powodzenia poszukiwań, można zauważyć i zareagować na to wydarzenie zanim przydarzy się postaci coś przykrego. Zwykle są to czasowe negatywne efekty, które ustępują same albo po interwencji uzdrowiciela.

Licznik słów: 51
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Wzywanie innych postaci

Czasem ma miejsce sytuacja w której smok potrzebuje pomocy innej postaci lub chce jej udostępnić znalezisko. Jest to, oczywiście, możliwe!

Co mogę, a czego nie mogę udostępnić innej postaci?
drapieżnika (zarówno do walki*, jak i próby oswojenia)
tropy zwierzyny łownej
owoców i małych zwierząt
ziół
wyśledzonej wcześniej zwierzyny

* jeżeli walka ma się kwalifikować na osiągnięcie, smok musi walczyć samodzielnie, bez żadnej zewnętrznej pomocy

Zawsze postać przybywającą obowiązuje tak zwana tura przybycia, w której nie może wykonać akcji mechanicznych i opisuje po prostu swoje przybycie. Wyjątkiem jest wezwanie do tropów zwierzyny łownej – w poście wstępnym można od razu przejść do śledzenia. Należy pamiętać, aby przychodząc z zamiarem oswojenia zwierzęcia, zawrzeć odpowiedni opis – jeżeli smok nie zachowa się cicho i ostrożnie, spłoszy zwierzę lub zaalarmuje drapieżnika o swojej obecności.

W przypadku udostępniania czegokolwiek z polowania, smok lub kompan są uziemieni i nie mogą szukać niczego nowego dopóki dodatkowy uczestnik nie opuści tematu z polowaniem (lub po prostu nie skończą się dla niego rzuty akcji mechanicznych).

Uwaga! Właściciel polowania musi napisać pod postem fabularnym, że czeka na przybycie innego smoka (wraz z jego imieniem). W przeciwnym razie Mistrz Gry nie będzie o tym wiedział i wykona rzut, zamiast poczekać!

Licznik słów: 209
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Koniec polowania

Polowanie zostaje zakończone i zamknięte na dany miesiąc, gdy wszyscy jego uczestnicy wyczerpią swoje tury. W przypadku wykorzystania tur przez kompana, może on pożyczać je od smoka, ale nie na odwrót. Zaś na polowaniu wspólnym można w takiej sytuacji wykorzystywać tury towarzyszącego smoka za jego zgodą!

Czy mimo utracenia tur mogę robić inne rzeczy?
Mając wyzerowany licznik tur zarówno smok, jak i kompan mogą nadal brać czynny udział w polowaniu – zwyczajnie nie mogą niczego już poszukiwać. Mogą jednak włączać się do swoich walk, przekazywać sobie znalezione tropy zwierzyny łownej (ale nie niespodzianki) lub po prostu służyć za fabularne tło do postu.

Jeżeli mimo utraty tur nadal dysponuje się jakimś znaleziskiem, np. śladami zwierzyny łownej, drapieżnikiem (dotyczy walk trwających, jak i tylko wypatrzonego drapieżnika), wciąż można kontynuować polowanie. Zostanie ono zamknięte dopiero wtedy, gdy skończą się uczestnikom dostępne dla nich akcje i nie będą mogli już niczego więcej szukać.

Licznik słów: 153
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 18982
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Pozostałe informacje

Tutaj zawarliśmy inne kwestie, których nie poruszyły powyższe kategorie. Są one bardziej techniczne i dotyczą pracy Mistrzów Gry, niż polowań samych w sobie.

Kiedy dostanę odpis?
Mistrzowie Gry nie mają odgórnie ustalonego grafiku czasu odpisów. Robione są one w momencie, gdy dana osoba ma zwyczajnie czas. W naszym zespole znajdują się gracze rzucający w ciągu dnia, jak i późnym wieczorem, więc nie da się przewidzieć kiedy kto zacznie pracować.

Dysponujemy tabelą priorytetów na której zaznaczamy czy danego dnia już zrobiono gdzieś odpisy. Generalną zasadą jest to, że wpierw każdy dział ma dostać jedną serię odpisów, dopiero później dozwolone jest robienie dodatkowych tur (a nawet wtedy robimy to równo, tj. jeżeli jedno polowanie miało dwa odpisy, nie dostanie trzeciego dopóki reszta działów nie będzie także mieć zrobionych dwóch rund).
  • »> Wgląd do tabelki ; uprzejmie prosimy nie poganiać Mistrzów Gry o odpisy. Tabelkę staramy się aktualizować na bieżąco.
Spóźniłem się kilka minut na odpisy MG. Co teraz?
Jeżeli spóźnienie wyniosło nie więcej niż kilka minut, można zapytać Mistrza Gry który zajmował się przydziałem o to czy nam dorzuci. Nie ma jednak obowiązku tego zrobić. Proszę pamiętać, że Mistrz Gry biorąc dany dział zazwyczaj bierze pod uwagę ile znajduje się w nim tematów do odpisów i na tej podstawie dysponuje swoim czasem.

Chcę użyć kryształu. Jak mam to zrobić?
Jeśli kryształ jest naładowany to wystarczy dać pod postem fabularnym informację o jego aktywacji (mile jest też widziana fabularna akcja np. wyciągnięcia kryształu i aktywowania go). Mistrz Gry będzie pilnować czasu trwania kryształu i zamieszczać to w swoim poście.

Zaatakował mnie drapieżnik, nie chce mi się walczyć. Mogę poczekać do następnego miesiąca i polować od nowa?
Nie. Walkę zawsze trzeba dokończyć. Zawsze możesz spróbować ucieczki, jeżeli nie chcesz ryzykować zdrowiem postaci. Nie ma jednak możliwości ominięcia walk w ten sposób.

Nie załapałem się na odpisy danego dnia, bo były robione kiedy nie mogłem wejść na forum. Czy mogę poprosić o rzut dla siebie?
Jeśli gracz nie załapie się na odpis w danej turze to nie wykonujemy w takich sytuacjach personalnych odpisów – wtedy otrzyma odpis w następnej turze rzutów. Staramy się jednak robić przydziały wtedy, gdy w danym dniu znajduje się w nich więcej niż jeden temat do odpisu.

Mam zastrzeżenia do swojego odpisu lub Mistrza Gry, do kogo mogę się udać?
Pracę Mistrzów Gry nadzoruje Starszy Mistrz Gry. W razie jego braku lub nieobecności udaj się do Administratora. Listę osób w zarządzie forum znajdziesz tutaj.

Licznik słów: 407
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej