Ogłoszenia

Tutaj publikowane są ogłoszenia, komunikaty, a także nowości itp.
.

ODPOWIEDZ
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »

OSTATNI POST Z POPRZEDNIEJ STRONY:

Z lekkim poślizgiem ale paczka informacji!

Zanim przejdziemy do ogłoszeń, przypominamy, że jeśli zmienialiście atuty lub jeśli działanie mechaniczne atutu zostało zmienione w czasie czerwcowych zmian, należy zaktualizować swój podpis!


1. Kompani-drapieżniki dostali śledzenie jeśli wcześniej go nie mieli. Tak samo samo jednorożce dostały MP jeśli go wcześniej nie miały.
Jeśli ktoś wcześniej płacił za naukę kompanów, nie będzie to rekompensowane jeśli kupno odbyło się przed 18 maja.
Należy odpowiednio zmienić umiejętności kompanów w podpisie!

2. Jeśli ktoś miał atrybuty 4 4 4, może przenieść jeden punkt z atrybutu na 4 do drugiego by mieć atrybut na 5. Jest to jedyny taki wyjątek przy ponownym rozdawaniu PA i PU.

3. Zwrócenie nagród użytych przed resetem:
Jeśli w przeciągu dwóch tygodni wyprzedzających datę aktualizacji (czyli od 18 maja włącznie) ktoś obniżył atrybut/umiejętność po to by podwyższyć inny (czyli chciał zamienić ich wartość) może otrzymać zwrot nagrody/punktów profesji/kamieni.
To samo się dotyczy zakupu śledzenia dla kompanów-drapieżników i MP dla jednorożców.

Przykład: Smok A miał siłę 5 i moc 4. 24 maja obniżył siłę na 4 i podwyższył moc na 5 z pomocą 8 PH. Teraz może uzyskać zwrot tych PH.

Należy użyć tego schematu w statystykach:

Kod: Zaznacz cały

[b]Link do postu z wymianą nagrody/punktów:[/b]
[B]Nagroda, która ma być zwrócona:[/b]
4. Został zmieniony punt regulaminu z:
2.12 Dwa miesiące nieaktywności bez zgłoszonej nieobecności oznacza automatyczną śmierć postaci. Za nieaktywność uważa się brak jakiegokolwiek postu napisanego z perspektywy postaci.

Na:
2.12 Sześć tygodni nieaktywności bez zgłoszonej nieobecności oznacza automatyczną śmierć postaci. Za nieaktywność uważa się brak jakiegokolwiek postu napisanego z perspektywy postaci. W przypadku powrotu z zgłoszonej nieobecności dłuższej niż sześć tygodni, użytkownik ma tydzień na napisanie posta/zgłoszenie nowej nieobecności.


5. Dodano:
Smoki nie mogą zmienić rangi bez fabularnego poinformowania o tym swojego przywódcy lub zastępcy!
Ceremonia nie jest potrzebna ze względu na to, że postaci nie przysługuje zmiana imienia z powodu przerangowania.
W temacie z rangami.

6. Został edytowany punkt 9 w zasadach NPC:
9. NPC mogą brać udział w eventach i wydarzeniach prowadzonych przez MFów oraz sami być startem takich wydarzeń. Za udzial w zdarzeniach wywołanych przez NPC, można dostać nagrody w postaci punktow rangowych.


7. Przechodząc teraz do czegoś większego...

Na Wolnych Stadach zostały dwa Odbicia Katamu, oba znajdujące się w Ziemi. Reszta zmieniła się w srebrną kałużę, a Odbicie Strażnika opuściło Wolne Stada w poszukiwaniu lepszego życia.

Katamu zebrał wystarczająco wiele resztek by znów otworzyć Lustro.
Od teraz również rangi nie-walczące mogą walczyć ze swoim odbiciem, ale... konstrukty wydają się być odrobinę inne niż wcześniej.


Odbicia, które pozostały przy życiu (Sekcja Zwłok, Światokrążca), zostają "przekwalifikowane" jako NPC Ziemi, czyli Ziemia w tym momencie ma 3/3 NPC.
Niedługo dostaną własne KP w temacie z NPC Stada Ziemi, a wraz z nimi będą zawarte ogólne zasady działania odbić.

Poza prywatnymi zasadami odbić obowiązują je ogólne zasady NPC.

Nie obowiązują ich punkty:
– punkt 1 o nie posiadaniu własnego konta
– punkt 10 o potomstwie (są bezpłodne)
– punkt 13 o gromadzeniu bogactw, aczkolwiek nie mogą polować.

Dodatkowo:
– Odbicie Sekcji nie zajmuje miejsca na uzdro, ze względu na to, że posty musi pisać ten sam gracz. Jeśli Oryginał się przeranguje Odbicie będzie wliczane do limitu.

– Odmłodzenia/postarzenia działają równocześnie na Odbicia i Oryginały (nawet jeśli Oryginał opuścił SWS).

– Zgłoszenie nieobecności oznacza brak aktywności Oryginału i Odbicia ale nieobecność w żaden sposób nie chroni przed "roztopieniem się" przez nieaktywność (minimum jeden post na 3 tygodnie).

– Nie mogą uzyskać żadnych bonusów, które nie są fizycznymi przedmiotami w grze.

Licznik słów: 576
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Nowym Administratorem zostaje Odłamek Raju, która będzie znana pod nickiem Chałka.

Dodatkowo, zaktualizowano listę zarządu forum – Administratorom przypisano konkretne role, aby było wiadomo do kogo najlepiej się zgłaszać w jakich kwestiach.

Licznik słów: 32
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Od dziś wszystkie stada mają postarzenie tego samego dnia (w środy).

Licznik słów: 11
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
1. Zaktualizowano opisy dwóch niejasnych osiągnieć:
  Natchniony
Bogowie są. Czuwają, spoglądają, a czasem nawet schodzą na ziemię. Są też smoki, których drogi krzyżują się z boskimi, celowo lub przypadkiem. Natchniony to smok, który nie tylko miał okazję odczuć boską obecność – on otrzymał łaskę, która spłynęła z rąk bogów Wolnych Stad

Wymagania: Otrzymanie pozytywnej lub neutralnej odpowiedzi na modlitwę każdego z bóstw Wolnych Stad.

  Wędrowiec
Znane są w smoczym gatunku niespokojne dusze, które nie uznają granic i nie nadają się do mieszkania w określonych ramach. Ciekawe świata, natury, często samotniki. Na miano Wędrowca zasłużył sobie ten, kto zwiedził więcej niż tylko ziemie swojego Stada – kto może pochwalić się wiedzą o terenach nie zawsze legalnie mu dostępnych.

Wymagania: odwiedzenie terenów pozostałych Stad (5-krotna pomoc na polowaniu lub 2 pełne polowania (wszystkich tur) lub 5 ukończonych fabuł na terenie danego Stada, granica nie liczy się jako teren ; smok musiał zwiedzić minimum trzy różne lokacje podczas tych wizyt)
2. Osiągnięcia związane z misjami zwiadowczymi mają dodatkowy wymóg błogosławieństwa:
  Odkrywca
Smok wyprawił się w podróż w Tereny Nieznane, obfitujące w niebezpieczeństwa i skarby, i udało mu się powrócić na tereny swojego stada.

Wymagania: odbycie 1 misji zwiadowczej z błogosławieństwem

Nagroda: Zdobycie Tytułu uprawniania do jednorazowej zniżki opłaty za udział w misji zwiadowczej o 1 kamień szlachetny/równoważnik w pożywieniu czy ziołach.


  Włóczykij
Smok nie czuje się szczęśliwy i spełniony, jeśli nie przemierza połaci terenu nienależącego do smoków, dzielnie stawiając czoła wszelkim czyhającym tam niebezpieczeństwom i gromadząc niesamowite skarby, zdobycze, wiedzę i znajomości.

Wymagania: odbycie 4 misji zwiadowczych z błogosławieństwem

Nagroda: Zdobycie Tytułu uprawnia do trwałej zniżki opłaty za udział w misji zwiadowczej o 1 kamień szlachetny/równoważnik w pożywieniu czy ziołach.


  Obieżyświat
W żyłach ma ogień przygody, a w sercach niedosyt wrażeń. Ten smoki wiele mogłyby powiedzieć o swoich zadaniach czy misjach, zleconych przez Przywódcę, a czasem jednego z bogów, które to przyszło mu wykonać. I które wykonał oczywiście, zasługując w pełni na ten tytuł.

Wymagania: odbycie 15 misji zwiadowczych z błogosławieństwem

Nagroda: Kryształ Obieżyświata (smok ma więcej możliwości wymian w świątyni)

Licznik słów: 346
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Zmiana w polowaniach wspólnych. Nie trzeba już mieć równej liczby tur, aby się na nie wybrać, ale powstał limit "pożyczania" tur od współuczestników:
Czym są polowania wspólne?
Istnieje możliwość udania się na polowanie w towarzystwie innego smoka. Uczestnicy nie muszą pochodzić z tych samych stad, ale w takiej sytuacji trzeba ustalić tereny łowieckie oraz mieć zgodę przywódcy (lub nie, ale to wiązać się może z konsekwencjami fabularnymi!). Prośby o założenie wspólnego polowania składamy tutaj. Każdy smok może udać się tylko na jedno polowanie wspólne w miesiącu, a zacząć je można pod warunkiem, że wszyscy uczestnicy mają co najmniej połowę niewykorzystanych tur.

Jeżeli prośba o polowanie wspólne napłynęła, kiedy jeden lub więcej uczestników było w trakcie własnego polowania w danym miesiącu, ich tury się nie resetują – przechodzą z ich indywidualnych polowań na wspólne. To samo dotyczy ich kompanów.

Dostępne są poniższe warianty polowań wspólnych:
– 3 smoki, brak kompanów
– 2 smoki, każdy może wziąć jednego kompana na raz*

*w przypadku, gdy smok ma dwóch kompanów mechanicznych, może je wymienić jeśli jednemu skończą się tury.

Gdyby tak się zdarzyło, że jeden ze smoków-uczestników wykorzysta swoje tury przed innymi, może "pożyczać" tury z licznika towarzyszów – tylko za ich wyraźną zgodą! Maksymalna liczba tur, którą jeden smok może pożyczyć to 5.

Licznik słów: 210
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Posągi bogów wróciły na swoje piedestały w Świątyni (choć niektóre zmieniły położenie!).

Na ziemi pozostają jedynie Viliar, Kaltarel, Ateral i Erycal. Nadal można się modlić do każdego z bogów, nadal można otrzymać odpowiedź – zwyczajnie nie spotka się ich już osobiście.

Licznik słów: 41
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Ze względu na fuzję Ognia i Księzyca, która jest już w toku (technicznie i fabularnie), nie można zakładać już multikont w Ogniu mając konto w Księżycu i vice versa!

Osoby, które miały multikonta w tych stadach przed tym ogłoszeniem otrzymają stosowne zasady/informacje ich wzajemnych interakcji itd.

Więcej informacji na ten temat pojawi się niedługo!

Licznik słów: 54
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Aktualizacja smoczych ras
Od dłuższego czasu obserwowałyśmy popularność ras dzięki tematowi w smoczym świecie. Niektóre gatunki były wręcz wymarłe, inne niepotrzebne ze względu na opis niewyróżniający ich od reszty. Zadecydowałyśmy się na kilka ważnych zmian.

  » Porównanie wielkości smoczych ras: autorstwa Miru Płomieni, dziękujemy!

– poprawiono opisy ras
– smok zwyczajny ma od dziś nową nazwę: smok pierwotny
– nieco powiększono rozmiary smoka morskiego
– usunięto rasę bezskrzydłą
– rasa bagienna może bez konsekwencji zjadać zatrute mięso (np. demona, mentykory czy ekimmy)
– rasa jaskiniowa została złączona z rasą górską
– rasa powietrzna została złączona z rasą wywernową
– rasę olbrzymią zastąpiono kalectwem wrodzonym (gigantyzmem), analogicznym do karłowatości (Uwaga! oznacza to, że tym smokom nie przysługuje bonus za nadwyżkę żywieniową!)
Gigantyzm i karłowatość
Smoki mogą mieć niestandardowe dla swojego gatunku rozmiary. Zarówno karłowatość, jak i gigantyzm wiążą się z wrodzonym kalectwem. O ile karłowata może być każda postać, tak gigantyzm możliwy jest tylko w przypadku, gdy jeden z rodziców miał tę wadę genetyczną (jeżeli postać nie ma obojga rodziców wśród postaci na forum, nie ma to znaczenia).

karłowatość I stopnia1,2 – 1,3 m w kłębie/wężowe 1,1 – 1,25 m ; +1 ST do siły, +2 ST do wytrzymałości, płodność od 30 księżyca➜ karłowatość II stopnia1 – 1,19 m w kłębie / wężowe 0,9 – 1,09 m ; +2 ST do siły, +2 ST do wytrzymałości, maksymalny poziom atrybutu to 4, płodność od 35 księżyca➜ gigantyzm+ 1-30 cm w kłębie (maksymalny wzrost to 2 m) ; do sytości potrzeba 5/4 pożywieniaWybraną przez siebie opcję należy zaznaczyć w Karcie Postaci oraz w podpisie, jak każde kalectwo.
– dodano nową rasę (istniejące rajskie smoki lub ich krzyżówki mogą zmienić zianie ze względu na to, że w pierwotnej wersji miały dostępny tylko kwas)
SMOK RAJSKI
Są drobnej postury, a na ciele wyrastają różnokolorowe piórka, zupełnie jak u ptaków – choć z daleka mogą dawać wrażenie sierści. Istnieją też osobniki, które mają na łapach twardą skórę nieporośniętą piórami. W przeciwieństwie do swoich północnych kuzynów, smoki rajskie mogą mieć na ciele szczątkowe elementy łusek, a ich palce często przypominają bardziej szpony gryfów, niźli smoków. Skrzydła są zawsze pierzaste, nigdy błoniaste. Pysk często miewa twardą końcówkę przypominającą dziób, jednak nadal są to łuski – rajskie smoki posiadają zęby tak jak inne smoki.
Preferowane środowisko: ciepłe lasy i wyspy.

Mocne strony: doskonale znosi nawet największe upały. Długie palce pozwalają na bardzo precyzyjne czynności. Są niezwykle zwinnymi lotnikami na krótkich odległościach.

Słabe strony: ich łapy są bardzo delikatne i podatne na zimno. Długie przebywanie w wodzie powoduje przemoczenie piór i uziemienie aż do wyschnięcia.

Czym zieje: lodem LUB ogniem.

Ciekawostki: Pochodzą z terenów tropikalnych a ich przodkami są smoki północne. Mają jedne z najpiękniejszych głosów.

Rozmiary: 1,5 m wysokości, 7 m długości, 8,5 m rozpiętość skrzydeł.
Co z istniejącymi smokami usuniętej rasy?
– smoki jaskiniowe zmieniają się na górskie (skrajne połówki jaskiniowych zmieniają nazwę na górską)
– smoki bezskrzydłe, powietrzne i olbrzymie mogą wybrać inną pasującą do ich wyglądu rasę (w przypadku skrajnych mogą zostać czystą wersją drugiej połowy)
– skrajne olbrzymy mogą wybrać czy chcą mieć gigantyzm, czy też przeciętne rozmiary ; zaś czyste olbrzymy po wyborze nowej pasującej do wyglądu rasy będą miały wpisany gigantyzm

Nowe obowiązkowe pole i opcje w Karcie Postaci
Istniejące smoki muszą mieć uzupełnione nowe pole w Kartach Postaci – prosimy Moderatorów Stad o aktualizację kart w porozumieniu z graczami.

Kod: Zaznacz cały

[b]Najważniejsze cechy wyglądu:[/b] (niepotrzebne usunąć*)
Łuski/Futro/Pióra*
Skrzydła błoniaste/pierzaste/Brak skrzydeł*, jedna para/dwie pary*
Dwie pary łap/Jedna para łap*
Kolor oczu:
Dominujący kolor smoka:
Przeciętny wzrost/Karłowatość I stopnia/Karłowatość II stopnia/Gigantyzm (dodaj w nawiasie dokładny wzrost postaci w kłębie w metrach, np. 1,5m)*
Znaki szczególne smoka: max 15 słów
Zieje ogniem/lodem/kwasem/skrzela*
Tereny niedostępne
1. Góry zostaną usunięte jako teren specjalny – każdy smok może po nich wędrować (za wyjątkiem tych posiadających skrzela). Kompanów nadal obowiązują limity, tj. wędrować po górach mogą tylko te gatunki, które tam naturalnie występują.

2. Skrajne smoki morskie z bagiennymi i wężowymi mogą zdecydować się dziedziczyć skrzela po rodzicu (kosztem ziania), umożliwiające im stały dostęp do głębin.

Jaki bonus będzie więc dawać Lot 2?
W przygotowaniu jest teren specjalny – powietrzny biom. I kto wie, może i pustynie czekają jakieś zmiany?

Czy mogę wymienić Lot 2 na inną lokomocję?
Tak, poproś o to w raportach swoich Statystyk.
Odejścia
Zaktualizowałyśmy temat z odejściami o poniższą informację:
Uwaga! Prosimy jednocześnie o podanie losów postaci. Czy odeszła za granicę? Czy umarła z przyczyn naturalnych? W przypadku braku informacji przyjmuje się, że postać zasnęła i nigdy się nie obudziła, aby żyjące smoki wiedziały jak się odnieść do jej nagłego odejścia.

Licznik słów: 762
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
W związku ze zmianą terenów niedostępnych, loteryjna nagroda "5 tur wyjścia w góry" zamienia się na "5 tur wyjścia w głębiny"!

Licznik słów: 21
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Stada Księżyca i Ognia łączą się w Stado Słońca pod patronatem Uessasa! Zaś grupa Proroków zyskuje nowy kolor.

Ich bonusem stadnym jest Moc. Od teraz każda postać założona w Słońcu otrzyma nowy bonus, ale obecnie żyjący z Ognia mają możliwość zachować atrybut bez zmian.

Jeśli dotychczasowi gracze z Ognia chcą zmienić swój bonusowy atrybut, mają na to dwa tygodnie (do 24.07 włącznie), powracający z nieobecności dostają dodatkowy tydzień od momentu powrotu. Niektórzy gracze, którzy zdecydują się na zmianę, mogą jednocześnie wymienić atut grupy I na inny (szczegóły poniżej).

RAPORT O ZMIANĘ ATRYBUTU W STATYSTYKACH

Kod: Zaznacz cały

Ogień
[b]Wymiana bonusu stadnego[/b]: Siła > Moc
[b]Wymiana Magicznego na:[/b] *

* zostaw puste, jeśli nie posiadasz tego atutu albo nie chcesz go zmieniać
.

Stare tereny stad są dostępne dla graczy z grupy Słońca w Archiwum:
Księżyc
Ogień

Obecne fabuły mogą zostać dokończone – ma się na to tydzień (do 17.07 włącznie), potem fora zostaną zamknięte. To samo dotyczy fabuł na granicach:
– Plaga i Księżyc
– Księżyc i Ogień

Powstaje nowa granica:
– Plaga i Słońce

Pozostałe zmieniają nazwę:
– Słońce i Świat
– Słońce i Ziemia

Mapa zostanie zaktualizowana tak szybko, jak to możliwe (prawdopodobnie jeszcze dziś).

Licznik słów: 197
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Ze względu na fuzję, kilku użytkowników posiada po dwie postaci w jednym stadzie. Obowiązywać je będą specjalne zasady.

Zasady dla multikont w Stadzie Słońca
1. Brak Punktów Honoru za walki między swoimi kontami i brak Punktów Leczenia za leczenia swoich kont.
2. Zakaz wspólnych polowań.
3. Postaci nie mogą ze sobą pisać fabuł w których przekazują między sobą newralgiczne informacje wykraczające poza zwykły przepływ stadnych nowinek.
4. Interakcje mechaniczne nie liczą się do osiągnięć.
5. Zakaz przekazywania sobie przedmiotów.
6. Zakaz głosowania na swoje postaci w wyborach stadnych.

Zasady mogą ulec modyfikacji, będziemy obserwować sytuację.

Licznik słów: 95
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
W związku z tym, że przez fuzje jest mniej miejsc na multi, limit samotników został zwiększony z 3 do 5!
1.17 Na forum może być maksymalnie 5 smoków o randze Samotnik.
https://smoki-wolnych-stad.pl/viewtopic.php?p=11#11

Licznik słów: 32
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
1. Do tematu Mechaniki, postu z głodem, dodano podział pożywienia:
Rodzaj pożywienia
mięso: mięso, ryby, robaki, małże, ślimaki, jajka, kotlety, kiełbasy (wszystko związane ze zwierzyną)
rośliny: owoce, warzywa, algi
grzyby: wszelkie grzyby
inne: wszystko co nie pasuje do powyższych kategorii, np. przetwory, chleby i inne wyroby typowo ludzkie
2. Twardy blok nie działa w obronie przeciwko atutowi Nieugięty.

3. Drapieżniki Viliara domyślnie korzystają z twardych bloków, zawsze, dla poziomów od 11 i wyżej.

4. Rany od razu lądują w powiadomieniach stada po zakończonych walkach (pojedynki, arena viliara, lustro katamu). Dla polowań dzieje się tak na nowy miesiąc lub po wyczerpaniu tur na polowaniu, gdzie smok ma niewyleczone rany.

Licznik słów: 112
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »

Zmiany w nagrodach, przedmiotach fabularnych i skarbcach


Wśród przedmiotów i bonusów na loterii z ubiegłych lat (2020 i wcześniej) znajdują się nagrody mniej zbalansowane, a wciąż pozostające w obiegu, przez nienałożony na nie limit czasowy, dlatego koniec 2023 zostaje uznany jako ostateczny deadline ich użycia. Dotyczy to każdego bonusu otrzymanego z loterii/innych nagród, które nie posiadają już własnego limitu (np. "użyj do końca '22").
KP i skarbce zostały już zaktualizowane bezpośrednio przez konto Administratora.

Kolejne loterie będą miały wyraźnie wyznaczony czas użycia każdej z nagród niefabularnych oraz możliwości przekazania ich, o czym gracze zawsze będą poinformowani w momencie rozpoczęcia loterii.

Oznaczenie przedmiotów i bonusów niewymienialnych
Od dziś przedmioty przypisane na stałe do postaci oznaczane będą w KP gwiazdką * dla czytelności. Nie można ich przekazywać, a w momencie śmierci/odejścia postaci po prostu przepadają.

Usunięcie magicznych protez
Ze względu na mechaniczne kłopoty związane z protezami (brak konwersacji, ani utrudnień związanych z uszkodzeniami, czy dokładnego opisu ich funkcjonowania), a także fabularną niekonsekwencję dotyczącą ich montowania na Ołtarzu, w Świątyni nie będzie już można zdobyć w pełni sprawnej, sztucznej części ciała.
Obecne postaci, które mają je już zamontowane, mogą je zachować ze świadomością, że poważniejsze obrażenie w protezę równoznaczne jest z jej trwałym uszkodzeniem i nawrotem kalectwa.

Usunięte zostają zaległe nagrody protezowe. Wszystkie KP, które je posiadały, otrzymają darmowe leczenie kalectwa w ramach rekompensaty.

Czy to oznacza, że nie można już mieć smoka z protezą?
Można, aczkolwiek takowe przedmioty nie będą już "magicznie montowane" z ciałem smoka. Więc nie usuną kalectwa, a ich zakres ruchu będzie ograniczony.

Sprzątanie skarbców
W skarbcach znajdowały się przedmioty i bonusy, które nigdy nie powinny tam trafić zgodnie z najnowszą listą loteriową (i starymi z ubiegłych lat). Zostały one usunięte.

Fabularna lokacja skarbców
Od dziś każde stado musi stworzyć w obozie przyklejony temat z lokalizacją skarbca. Fabularnie można sobie wybrać, czy będzie to wizualnie nora, jaskinia, dziuple w drzewie itd. W tym temacie może znajdować się lista fabularnych przedmiotów, ale ze skarbców w subforum z Kartami Postaci mają one zniknąć – tam widnieć powinny tylko i wyłącznie przedmioty/bonusy wpływające na mechanikę.
Z perspektywy postaci, zarówno przedmioty wpływające na mechanikę, jak i drobne znaleziska fabularne, znajdują się w tym samym miejscu.

Czas na przeniesienie fabularnych przedmiotów to tydzień (do 1 sierpnia), po tym czasie zostaną one usunięte ze skarbca.

Porządki w przedmiotach fabularnych
Ze skarbców wyczyszczone zostały organiczne przedmioty fabularne, np. resztki jedzenia, nieoprawione części ciała i inne rzeczy, które po dłuższym czasie by po prostu zgniły lub się rozpadły. Prosimy, aby każdy gracz zerknął w posiadane przez siebie przedmioty fabularne i podesłał Opiekunom Stada listę, które z nich należy wyrzucić. W razie niepewności czy pytań – można śmiało się kierować do Administracji o poradę, czy coś mogłoby zostać.

Czas na uporządkowanie swoich fabularnych przedmiotów to koniec sierpnia '22. Od 1 września zacznie się przymusowa czystka.

Kasacja kolekcji mody "Chochlik Miłości"
Usunięto z gry poniższe przedmioty:
– czapka firmy "Chochlik Miłości (Jednorazowo chroni łeb przed smoczym oddechem)
– szaliczek firmy "Chochlik Miłości" (Chroni przed zimnem rasy nieodporne na chłód)
– skarpetki na wszystkie cztery łapy firmy Chochlik Miłości (Jednorazowo chronią kończynę przed lodowym oddechem)

W zamian skarbce/postaci go posiadające otrzymują 2/4 owoców (równowartość ceny losu).

Co z kolejnymi edycjami loterii świątecznej?
Nadal się będą odbywać, ale nie będziemy już rozdawać zbyt silnych bonusów (jak dodatkowe wskrzeszenia czy wieczne ładowania kryształów). Wciąż będą dostępne najbardziej chciane nagrody jak odmłodzenia, kompani czy punkty atrybutów.

Zmiany ras, wyglądów, płci, leczenia kalectw itd.
Wszystkie nagrody, które potrzebują nadnaturalnego wytłumaczenia, by uzasadnić zaistnienie danych zmian w świecie gry (typu całkowite zmiany wyglądu, rasy, pisklęta z partnerem tej samej płci, wyleczenie z kalectw) muszą zostać odegrane na fabule, zazwyczaj w tematach świątynnych pod posagiem odpowiedniego boga.

Przykładowo, leczenie kalectwa oznacza wymianę nagrody czy żetonu, ale nadal trzeba udać się na Ołtarz Erycala i w dalszym ciągu wlicza się to w limit uzdrowień.

Zmiany dotyczące Testamentu
W punkcie 2.10 Regulaminu dopisany został fragment dotyczący losu przedmiotów fabularnych.
"W przypadku śmierci bez Testamentu lub zapadnięcia wyroku Zdrady stada, spadek przedmiotów mechanicznych po zmarłym/wygnanym smoku zostaje w całości przejęty do Skarbca stada macierzystego, do rozdysponowania przez Przywódcę wedle jego uznania. Przedmioty fabularne nierozdane przez ich właściciela nie są przechodnie do skarbca/innych osób."

Licznik słów: 695
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Usunięte zostaje poniższe zadanie z listy na zdobywanie PS:
• utrzymanie obozu w porządku (fabularne zadbanie o czystość legowisk i wspólnych grot, limit: raz na miesiąc dla obozu) 1 PS[/color]].

Licznik słów: 30
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
1. Od dzisiaj kompani automatycznie zrywają więź, kiedy wypadnie ich termin przedłużającego się głodu – nawet jeżeli Moderator nie zdąży tego zaaplikować do ich karty. Do tej pory zawsze można było skorzystać z opóźnienia ze strony Moderatora, ale od teraz nie jest to możliwe. Pamiętajcie, że czas na nakarmienie kompanów wynosi cały miesiąc kalendarzowy!

2. Zmieniono działanie Kryształu Mentora z:
  Kryształ Mentora
Działanie: chroni przed zachorowaniem / wystąpieniem powikłań
Aktywacja: pasywna – od razu po ładowaniu
Czas działania: 4 tygodnie – liczone od posta Opiekuna
Następne ładowanie: możliwe natychmiastowo po 4 tygodniach od ostatniego ładowania
Możliwość WN: tak (całkowita odporność na choroby/powikłania)
na:
  Kryształ Mentora
Działanie: chroni przed zachorowaniem / wystąpieniem powikłań
Aktywacja: pasywna – od razu po ładowaniu
Czas działania: do momentu zachorowania
Następne ładowanie: miesiąc kalendarzowy po rozładowaniu
Możliwość WN: tak (całkowita odporność na choroby/powikłania)
3. Do Warsztatu dodano opcję usunięcia okresu rehabilitacyjnego kompanów.

Licznik słów: 146
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
1. Zmieniono działanie atutów Łowców:

z:
  Bystrooki

Twoje ślepia widzą więcej niż innych. Doskonale wiesz gdzie i czego szukać, nie umknie Ci nawet najdrobniejszy szczegół.

Działanie: Raz na misję/5 tur w polowaniu smok ma 1 dodatkowy sukces do rzutu z użyciem Percepcji.

Do podpisu: Bystrooki: raz na 5 tur w polowaniu +1 sukces do Percepcji

  Lekkostopy

Masz niezwykle lekki krok, dzięki czemu potrafisz się podkradać do zwierzyny z iście boską zręcznością.

Działanie: Raz na misję/5 tur w polowaniu smok ma 2 dodatkowe sukcesy przy teście na podkradanie się.

Do podpisu: Lekkostopy: raz na 5 tur w polowaniu +2 sukcesy do Skradania
na:
  Bystrooki

Twoje ślepia widzą więcej niż innych. Doskonale wiesz gdzie i czego szukać, nie umknie Ci nawet najdrobniejszy szczegół.

Działanie: Raz na misję/5 tur w polowaniu smok ma 1 dodatkowy sukces do rzutu z użyciem Percepcji.

Do podpisu: Bystrooki: trzy razy na miesiąc +1 sukces do Percepcji

  Lekkostopy

Masz niezwykle lekki krok, dzięki czemu potrafisz się podkradać do zwierzyny z iście boską zręcznością.

Działanie: Raz na misję/5 tur w polowaniu smok ma 2 dodatkowe sukcesy przy teście na podkradanie się.

Do podpisu: Lekkostopy: trzy razy na miesiąc +2 sukcesy do Skradania
2. Od dzisiaj postaci z niewyleczonymi ranami mają gwarantowane powikłanie przy rzutach na choroby. Lista powikłań znajduje się tutaj.

Licznik słów: 224
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
1. Od dzisiaj jagody jałowca mają takie samo dawkowanie jak inne zioła, zależnie od powagi rany.

2. Poprawiono w temacie Smoczych ras informację o dolnej granicy wzrostu, aby nie zostało to uznane za karłowatość (1,3m dla wężowych, 1,4m dla pozostałych ras).

3. W temacie z Smoczymi rasami dopisano co to znaczy "wypadkowa dwóch ras" u smoków skrajnych.
Rozmiary: wypadkowa dwóch ras. Maksymalnie 20 cm wyższe od średniej wielkości mniejszej z ras. Nie większe niż średnie rozmiary większej z ras (nie dotyczy ras tej samej wielkości).

Licznik słów: 85
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »

Zmiany w ziołach i pracy uzdrowicielskiej

Przez ostatnie dwa miesiące przyglądałyśmy się uważnie nowemu systemowi tur i doszłyśmy do wniosku, że uzdrowiciele nadal mają najwięcej do zrobienia. Muszą nie tylko leczyć, ale też szukać ziół i upewnianiać się, że w składziku zawsze będzie ich duża ilość. Mimo tego, że żadnemu ze stad nie brakuje ziół i jest ich więcej niż kiedykolwiek na forum, uzdrowiciele czują się pod presją by zdobywać ich jeszcze więcej. Co często oznaczało, że medycy nie mogli szukać niczego dla siebie, dopóki nie było stabilnej sytuacji w składzikach. Dlatego też zdecydowałyśmy się wprowadzić limit ziół, które można posiadać.

Fabularnie limit ziół będzie wyjaśniony psuciem się starych i zastępowaniem ich przez nowe, znalezione przez uzdrowiciela.

W zamian, uzdrowiciele na wyprawach nie mają już losowego wyniku zioła – zawsze znajdą to, które szukają. Losowe będą otrzymywać tylko wtedy, kiedy nie szukają konkretnego gatunku.

Limit ziół
– 60 sztuk dla danego gatunku (stado)
– 30 sztuk w sumie, niezależnie od gatunków (Karta Postaci)

Co z obecnymi nadwyżkami?
Dostępne są dwa warianty:
1) nadwyżki ziół można używać normalnie, ale dopóki nie zejdzie poniżej sześćdziesięciu sztuk, nie można dokładać do zielnika nowych z tego gatunku
2) wymiany na inne zioło, którego jest mniej

Można je ze sobą mieszać.

Przykładowo:
– Stado posiada 70 chmielu. Może 5 sztuk zmienić na lawendę i 5 na babkę lancetowatą
– Stado posiada 100 babki lancetowatej. Nie wymienia jej, ale dopóki nie zużyje się 41 sztuk, nie da się zebrać więcej.

Zioła w KP
Ziół z zielnika stadnego nie można przekazywać do KP. Zaś uzdrowiciele nie mogą mieć "prywatnych" zapasów w KP, wszystkie znalezione przez nich zioła od razu wędrują do zielnika stada. Jeżeli do produkcji eliksirów czy run chce się użyć ziół stadnych, należy to po prostu zaznaczyć w formularzu produkowanego przedmiotu (nadal jednak trzeba posiadać zgodę uzdrowicieli/przywódców!).

Nowy formularz produkcji przedmiotów

Kod: Zaznacz cały

[b]Produkowany przedmiot:[/b]
[b]Zużyte składniki:[/b]
[b]Zioła:[/b] własne/stadne
[b]Link do postu z produkcją:[/b]
Co się dzieje, gdy uzdrowiciel znajdzie losowe zioło i będzie nim to, którego limit już osiągnięto?
Za znajdowanie ziół nie traci się tur, więc nie jest się stratnym. Jeżeli stado osiągnęło limit tego konkretnego zioła, uzdrowiciel może je zraportować w ciągu 7 dni od znalezienia (np. w międzyczasie zużyje trochę tego gatunku na leczenia). W innym wypadku przepada.

Jeśli zraportowano tyle ziół, że przekroczy się nimi limit (np. raport 6 babki, kiedy ma się jej 57), nadwyżka przepada i nie da się jej odzyskać.

Usunięcie ziół jako waluty w świątyni
Ziołami nie można już płacić za błogosławieństwa na misje zwiadowcze, służą tylko do leczeń i wytwarzania przedmiotów.

Zmiana w Krysztale Szamana
Zioła za okazaniem Kryształu Szamana nie muszą być z jednego gatunku. Można otrzymać 15 sztuk dowolnego rodzaju o wybranej ilości z puli, przykładowo 10 babki i 5 tasznika lub nawet po jednym z 15 różnych ziół.

Zmiany w atucie Samotny Medyk
Od teraz atut samotników "Samotny Medyk" ma dodatkowe działanie. Pozwala na trzymanie w KP do 30 sztuk danego gatunku, zamiast 30 sztuk ogółem.

Wiecznie naładowane kryształy
Zdecydowałyśmy, że wiecznie naładowane kryształy zdobyte w inny sposób niż przysługę są zbyt dużą nagrodą konkursową/loteriową. Niektóre istnieją od paru lat, a że nie można ich już więcej zdobyć w ten sposób, inni gracze czują się pokrzywdzeni. Dlatego też nakładamy na nie limit – są wiecznie naładowane do końca '23 roku, potem stają się zwykłymi kryształami.

Odgrywanie nagród i konsekwencja
W związku z wcześniejszym ogłoszeniem, w dziale żetonów zostało doprecyzowane w jaki sposób uwzględnić je w życiu postaci.

Czy da się lub trzeba fabularnie uzasadnić działanie żetonów?
Przedmioty, umiejętności i inne dodatki otrzymane z wymiany żetonów, nie wymagają żadnego konkretnego działania i użytkownik może sam wymyślić gdzie i w jaki sposób smok je zdobył – pod warunkiem, że jest to zgodne z zasadami świata i nie angażuje innych postaci, ani istot, chyba że zostanie to ustalone z MFem lub Administracją.
Odegrania fabularnego wymagają tylko leczenia ran krytycznych i kalectw.
Leczenie przez uzdrowiciela wystarczy zaznaczyć w postaci minimum jednego zdania i nie wymaga ono faktycznego użycia ziół. W przypadku kalectwa, wystarczy jedynie stawić się na Ołtarzu i dodać w poście link do raportu. Leczenie kalectwa żetonem nadal wlicza się do limitu lub jest związane z oczekiwaniem.

Zmiana w krysztale Szczodrobliwego
Aby osiągnięcie Szczodrobliwego zostało zaakceptowane, informacje dotyczące datków przekazywanych/odejmowanych w Powiadomieniach muszą mieć określone źródło (czyli imię smoka lub miejsce do którego wędruje datek).

Dodatkowe regulacje odnośnie datków:
– nie liczą się te do skarbców stadnych
– wszystkie przekazania muszą się odbyć na fabule
– zioła już nie mogą być użyte do zdobycia tego osiągnięcia.

Nowy punkt regulaminu
1.20 Rangę przywódcy lub zastępcy można posiadać tylko na jednej żyjącej postaci.

Wymiany w świątyni
Już nie trzeba ich zgłaszać poprzez raport w "Inne". Opiekun zrobi to za graczy, bezpośrednio w Powiadomieniach stada.

Licznik słów: 788
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Dnia 5 września forum zostanie tymczasowo wyłączone ok. godziny 10:00 (rano) ze względu na prace techniczne. Nie będzie też tego dnia odpisów od Mistrzów Gry.

Przepraszamy za trudności i dziękujemy za cierpliwość!

Licznik słów: 32
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika

Obrazek
Posty: 20719
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »
Kilka poprawek do systemu polowań:
Co powinien zawierać mój post na polowaniu?
Każdy post powinien zawierać informację gdzie smok obecnie się znajduje (nazwa geograficzna z mapy) oraz co obecnie robi. Jeżeli są to poszukiwania – należy opisać czego szuka smok i jakich zmysłów do tego używa. Postać dysponuje tylko jedną akcją, tj. nie może szukać więcej niż jednej rzeczy na raz. To samo dotyczy kompana. W przypadku wracania do tropów, które znalazł wcześniej kompan, należy zamieścić link w poście w którym Mistrz Gry poinformował o znalezieniu tych śladów. Zaś kiedy skradamy się do zwierzyny, trzeba zawrzeć (w poście fabularnym lub pod nim) informację o ilości zwierząt.
Czy mogę zabrać innego smoka na swoje polowanie dla towarzystwa?
Tak, ale tylko i wyłącznie pisklę poniżej 6 księżyca, któremu nie przysługują żadne akcje mechaniczne. Można jednak w to wpleść np. naukę albo po prostu fabularny wątek zacieśniania relacji z inną postacią. Z drugiej strony, pisklę jest wtedy narażone na potencjalne ataki drapieżnika i to Twój smok będzie odpowiadał za jego bezpieczeństwo!

Można też dokończyć wątek/rozmowę z innym smokiem, którego zaproszono na polowanie (np. w celu oswojenia zwierzęcia, pomocy w walce czy leczenia ran), ale dopóki nie opuści on tematu lub właściciel polowania się od niego nie oddali, nie można kontynuować polowania.
Znalazłem tropy zwierzyny! Co dalej?
Wyśledź ją, albo szukaj czegoś bardziej intersującego – decyzja należy do Ciebie! Przy śledzeniu pamiętaj, aby nadal używać zmysłów i opisać tę czynność tak, by nie było wątpliwości jaką akcję wykonujesz.

Możesz też je przekazać kompanowi (i vice versa), ale nie można przejąć tropu, który został już wyśledzony (i przejść od razu do skradania).
+ powstał temat Powiadomień dla samotników, co powinno ułatwić przekazywanie informacji o stanie zdrowia, przedmiotów i tym podobnych (do tej pory trzeba było pisać takie rzeczy na PW Moderatora).

Licznik słów: 296
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ CHAŁKA | KRUCZKE | WAŻKA ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
ODPOWIEDZ

Chcesz dołączyć do gry?

Musisz mieć konto, aby pisać posty.

Rejestracja

Nie masz konta? Załóż je, aby do nas dołączyć!
Zapraszamy do wspólnej rozgrywki na naszym forum.
Rozwiń skrzydła i leć z nami!

Zarejestruj się

Logowanie

Wróć do strony głównej