A: S: 2| W: 5| Z: 3| M: 5| P: 3| A: 2
U: Pł,L,Prs,O,Kż,Śl,A,W: 1 | B,Skr,MP,MA: 2 | MO: 3
Atuty: Ostry Wzrok, Szczęściarz, Zaklinacz, Opiekun, Uzdolniony, Zdrów jak ryba
Przez chwilę przeszło mu przez myśl, żeby zażartować, jednakże porzucił tą myśl. Nie wobec pisklaka.
– Nie, ale można ułatwiać sobie życie. Stworzyłem nad Tobą osłonę przed deszczem – wyjaśnił, a potem skupił się na pytaniach. – Nie jest powiedziane, że nie każda rasa buduje. Ludzie budują, krasnoludy też. Gnomy mają ruchome domy, takie z drewna. Enty czy driady żyją po prostu w lasach. Niziołki zajmują się uprawą, więc pewnie też mają jakieś budowle. Orki prowadzą koczowniczy tryb życia, skaveni czy jaszczuroludzie nie mam pojęcia, aczkolwiek domyślam się, że żyją bardziej w jaskiniach. Trytoni używają podwodnych kompleksów jaskiń. Nie znaczy oczywiście, iż jakiś osobnik nie byłby w stanie tego wybudować, w końcu każdy jest inny – powiedział, skupiając się bardziej na architekturze tychże ras. To była dosyć ciekawa kwestia, aczkolwiek nieco nieznana dla Poranka, który po prostu się tym trochę nie interesował.
– Co do smoczych ras... Trochę ich jest. Ja przykładowo jestem smokiem morskim. Mniejsi niż reszta, możemy swobodnie pływać w morzach, mamy opływowe i gładkie łuski, błony i raczej nie mamy rogów i kolców. Mamy za to grzebienie wzdłuż grzbietu, kolory bliskie błękitu i przede wszystkim, nie potrafimy ziać. Kolejnym jest smok drzewny, są bardziej smukli oraz dłudzy. Zgrabne, chwytne łapy, długie i cienkie ogony. Ubarwienia przeróżne, głównie zieleń i brąz, ewentualnie szary, czarny lub złoty. Mogą mieć plamy pozwalające wtapiać się w leśne tło czy inną roślinność. Plują kwasem. Następne smoki bagienne. Wyglądają na ciężkie i niezbyt winne, ich łuski są gładkie i w różnych kolorach, od brązowego przez zieleń do żółtego. Dobrze pływają, radzą sobie na grząskich terenach, nie mają kolców. Zieją ogniem lub plują kwasem. Następnie smoki północne. Gęsta sierść lub pióra, nie mają łusek. Małe, nie lubią wody, skrzydła pierzasta. Różne kolory, tutaj nie ma jakiejś reguły akurat. Bardziej odpowiada im mróz, więc nawet zieją lodem. Za gorącem nie przepadają. Są jeszcze smoki wywernowe, czyli nie miejące przednich łap, a tylko tylne. Za to ich skrzydła mają dwa palce, które są chwytne i pomagają w codziennym życiu. Łuski twarde, w różnych kolorach, przeważnie szare i brązowe. Zieją ogniem. Jeszcze kolejny gatunek to smoki zwyczajne, czyli... Zwykłe. Nie mają cech charakterystycznych, różne barwy, rogi, kolce, przodkowie innych ras. Zieje ogniem, lodem albo pluje kwasem. Potem smok bezskrzydły, to jak zwyczajny tyle, że bez skrzydeł. Wydłużone ciała, krótkie łapy, często z kolcami lub rogami. Zieją ogniem. Górskie smoki mogą żyć swobodnie w górach, nie przeszkadza im rzadkie powietrze. Masywne ciała, twarde łuski, kolce i rogi, mocne skrzydła. Zieją lodem albo plują kwasem. Smok pustynny to ponownie wydłużone ciało, długie i szczupłe łapy, swobodnie porusza się po piaskach. Mocne łuski, nigdy ciemne barwy, duże skrzydła, rzadko kiedy rogi czy kolce. Zieje ogniem. Powietrzne są podobne, tyle że ich skrzydła są bardziej wąskie. Kolory przeważnie biel lub błękit, zieją ogniem albo lodem, nie lubią zamkniętych przestrzeni. Jaskiniowe są duże, masywne z małymi skrzydłami. Twarde i grube łuski, nie przepada za słońcem, woli jaskinie i półmrok, zieje ogniem. Smoki olbrzymie czyli giganty, muszą więcej jeść. Duże, ciężkie, grube łuski, mocne błony, nieco niezręczne. Zieje ogniem. Wężowe to smoki o karłowatych łapach, długi korpus, długie ogony, nie mają skrzydeł, dobrze pływają. Często mają grzywy, giętkie wąsy albo nawet poroża. Zieją lodem albo plują kwasem. Ostatnim gatunkiem są smoki skrajne, czyli łączce cechy obu ras. Przejmują mocne i słabe strony, co jednak nie pozwala przykładowo na oddychanie pod wodą przez smoki morsko-jakiekolwiek inne. Bardziej mogą mieć twarde łuski jak jaskiniowe i nie mieć skrzydeł, a do tego mieć długie ciała i poroże jak wężowe. Taki przykład. Jeszcze jakieś pytania co do smoków albo innych ras rozumnych?
Licznik słów: 595
Atuty
– Ostry wzrok: dodatkowa kość do testu Percepcji opartego na wzroku (kamienie szlachetne)
– Szczęściarz: 1 sukces zamiast niepowodzenia raz na 2 tygodnie (27.06)
– Zaklinacz: stałe -1 ST do rzutów na obronę magiczną
– Opiekun: stałe -2 ST do wszystkich akcji kompanów. Kompani mają +1 turę na polowaniu
– Zdrów jak ryba: całkowita odporność na choroby
Kompani
KK – Brodacz (kruk)
S: 1| W: 1| Z: 2| M: 1| P: 3| A: 2
A, O, Kż: 1 | L, Skr, Śl: 2
-Nieugiety (mdlejąc, kompan może wykonać ostatnią akcję, a przeciwnik ma do swojej +4 ST)
-Przyjaciel natury: drapieżniki nie atakują kompana jako pierwsze
KK – Łuskacz (żywiołak ognia, legwan)
S: 1| W: 2| Z: 2| M: 2| P: 3| A: 1
B,MP,MA,MO,Śl,Kż: 1 | Skr, Śl: 2
-Nieugiety (mdlejąc, kompan może wykonać ostatnią akcję, a przeciwnik ma do swojej +4 ST)
KK (niemechaniczny) – Włochatek (gigantyczny pająk)
KK (niemechaniczny) – Rogatek (kozioł)