A: S: 3| W: 4| Z: 5| I: 3| P: 3| A: 3
U: B,L,Pł,S,MO,MA,MP,Kż,Skr,M,W: 1| Śl: 2| A,O: 3
Atuty: Inteligentny; Oporny magik; Czempion; Utalentowany; Magiczny śpiew
Kolejna tura pytań, z których niektóre się powtarzały z tym, co mówił wcześniej. No cóż, albo nie słuchali, albo tez woleli się upewnić i zmarnować swoją szansę na inne pytania. Nie wnikał.
– Zanim odpowiem na wasze pytanie udzielę odpowiedzi na swoje, na które nie potrafiliście odpowiedzieć – powiedział, ponownie ubolewając w duchu na słabą znajomość własnej historii. i o ile rozumiał tych, którzy przybyli spoza bariery, to przecież byli tu również tacy, którzy urodzili się w Wolnych Stadach.
– Dawno temu Wolne Stada zostały zaatakowane przez istoty starożytne, uznawane za wrogów starszych niż Równinni. Były to stworzenia przypominające połączenie krewetki i chrząszcza, znane pod nazwą Thidy. Bardzo liczne, niektórzy twierdzili, że liczniejsze niż piasek na pustyni. Ale nie tylko ich liczebność była groźna. Thidy były bardzo zaawansowane magicznie i potrafiły tworzyć portale, które wysysały całą maddarę. Jedynym sposobem na pokonanie ich było zniszczenie portalu, gdyż po drugiej stronie była ich Matka. Nie mając rozkazów od Matki, Thidy wyginęłyby. Do tego zadania wyznaczono trójkę smoków. Wojownika, Skrzydło Ciemności, który miał bronić reszty przed Thidami. Czarodziejkę, Płonącą Gałązkę, która miała zniszczyć kryształ tworzący portal. Uzdrowiciela, Złudny Blask, który miał ich leczyć. jego umiejętności przydawały się zwłaszcza po drugiej stronie portalu, gdzie powietrze było bardziej szkodliwe dla smoków niż tutaj. Musieli tam przejść, gdyż kryształ znajdował się właśnie po drugiej stronie portalu. Udało im się zniszczyć kryształ, a wraz z nim portal. Thidy pozbawione kontaktu z Matką zginęły. jednak trójka smoków również. Po zniszczeniu kryształu i portalu nie mogli wrócić z powrotem. Ocalili Wolne Stada, ale zapłacili za to życiem – opowiedział. Imiona, które nie powinny zostać zapomniane zbladły i zniknęły ze smoczych wspomnień. Być może raz na jakiś czas, na kolejnych Spotkaniach będą wspominane... Ale skoro zapomniano już tak wiele, to nie sadził, aby wiedza przekazana dzisiaj nie podzieliła tego samego losu – z czasem.
– Kaltarel, znany bardziej jako nauczyciel zachował część swojej mocy. Przewyższa wszystkie smoki umiejętnościami, jest mistrzem w każdej dziedzinie. Pozostała mu również część boskiej mocy. Dzięki niej udało nam się ewakuować obóz Życia, gdy napłynęła na niego Mgła. Powstrzymywał ją na tyle długo, by udało się zabrać stamtąd nieprzytomne smoki, ale kosztowało go to wiele sił – odpowiedział Południowej Łusce.
– Stado Wiatru zostało utworzone przez trójkę dorosłych smoków oraz garstkę adeptów i piskląt. Grupa ta była potomkami Wolnych Stad, wychowanymi wśród Równin. Tymi, które pozostały wśród nich po Zagładzie, a potem po odbudowie Wolnych Stad. Wykazali się niezwykła odwagą, uciekając od Równinnych i wyprowadzając stamtąd pisklęta. Trójka ta nosiła imiona Serca Wiatru, Wieczornej Pieśni oraz Mglistego Poranka – odpowiedział na pytanie Zaraźliwej Łuski, przenosząc spojrzenie na Nieznaną Łuskę i Vozuriima. Tu mógł odpowiedzieć na dwa pytania na raz.
– Jak mówiłem po śmierci dusza smoka zabierana jest przez Aterala i prowadzona przez oblicze Immanora. Tam zostaje sądzona i albo udaje się do gwiazd, by przebywać z przodkami, albo ponownie zostaje skierowana na ziemie, by odrodzić się w nowym ciele, jako zupełnie nowy smok. O ile wiem, wszystkie dusze czeka ten sam los. Niezależnie od wiary lub jej braku, zwyczajów i tradycji wszystkie dusze spotka to samo – odpowiedział obu młodym smokom. Spojrzał na Astralną.
– Możesz o tym porozmawiać z Ateralem, ale podejrzewam, że jego odpowiedź byłaby czymś w stylu "żyj swoim życiem, nie przeszłością", chociaż zapewne ładniej ujętym. Przesłanie byłoby jednak to samo. jedynie bogowie mogliby ujawnić nam nasze przeszła wcielenia. Być może również duchy przodków, ale tych nie widuje się zbyt często. Zastanów się jednak, czy taka wiedza jest ci... Lub wam potrzebna. Czy zmieniłoby to to, kim teraz jesteście? To, co czujecie, jak postrzegacie świat, jak chcielibyście, żeby wyglądało wasze życie? Co jeśli wasze przeszłe wcielenie się wam nie spodoba? – Zapytał, przesuwając spojrzenie po zebranych.
– O wszystkich tych zwierzętach? To może powiedzieć ci każdy smok, który ma kompana, bo na pewno zastanawiał się, które spośród tych stworzeń wybrać. Jeśli chodzi o stworzenia są to głównie drapieżniki lub istoty, które są w stanie wyrządzić smokowi krzywdę. Niektóre mogą używać magii, inne nie. Wśród tych pierwszych masz cienia, demona, feniksa, trochę gryfa i mantykorę, jednorożca, kelpie, kotołaka, pegaza i żywiołaka. Te, które nie mogą stosować magii to żbik, wilk, sowa, sokół, salamandra, ryś, puma, orzeł, niedźwiedź, lis, kruk, hipogryf i bazyliszek – wymienił Kryształowej Łusce. gdyby miał opowiadać o wszystkich tych stworzeniach zeszłoby im kilka księżyców...
– Bogowie nigdy nie byli smokami. Rodzą się lub zostają stworzeni przez innych bogów lub siły jeszcze wyższe. Ateral również powstał dzięki ich mocy, którą nasączone były ich łzy, jak również łzom smoków... Ale to siła bogów była ta, która dała życie nowemu bogu. W naszym panteonie również ma to miejsce. Bogowie dobierają się w pary, niektórzy są dziećmi innych bogów... Ale nie są i nie byli smokami, nawet jeśli czasami pojawiają się pod taka postacią wśród nas – odpowiedział wodnemu po czym odetchnął lekko.
– Na tym zakończymy dzisiejsze spotkanie. Liczę na to, że nie strzępiłem języka na próżno i wiedza nie wyleci wam z głów tak szybko, jak mam nadzieje tam wleciała – powiedział do młodych, obrzucając ich kpiącym spojrzeniem... A potem zwyczajnie rozłożył skrzydła, wzbił się w powietrze i odleciał.
Za aktywny udział w spotkaniu następujące nagrody otrzymują:
Astralna Łuska – 1 poziom Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Zaraźliwa Łuska – 3 PU do rozdania w raportach LUB Wiedza poziom IV i 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Kryształowa Łuska – 1 poziom Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Złocisty Kolec – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Południowa Łuska – 3 PU do rozdania w raportach LUB Wiedza poziom IV i 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Marmurowa Łuska – 3 PU do rozdania w raportach LUB Wiedza poziom IV i 2 PU do rozdania w raportach, 12/4 mięsa
Spokojna Łuska – 3 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 10/4 mięsa
Brutalna Łuska – 2 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 8/4 mięsa
Nieznana Łuska – 3 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 8/4 mięsa
Skalny Kolec – 3 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 6/4 mięsa
Vozuriim – 3 poziomy Wiedzy (do poziomu III), 2 PU do rozdania w raportach, 6/4 mięsa
Śnieżny Kolec – 2 PU do rozdania w raportach LUB Wiedza poziom IV i 1 PU do rozdania w raportach, 6/4 mięsa
Gratulacje.
Przyznane PU mogą posłużyć do zdobycia maksymalnie III poziomu wybranej umiejętności!
Licznik słów: 1090
Jad ma umysł zamknięty na wszelkie formy telepatii!!
Jadzia
"Myśmy są światło, myśmy są życie, myśmy są ogień!
Wyśpiewujemy elektryczny płomień, dudnimy z podziemnym wiatrem, tańczymy niebo!
Stań się nami i bądź wolny!"
Oporny magik – Kiedy smok jest atakowany magią, atakujący ma dodatkowe +1 do ST. Umiejętność uniemożliwia zostanie magiem i uzdrowicielem.
Czempion – Raz na walkę smok ma 1 dodatkowy sukces do ataku. Dodatkowo w świątyni ma -1 ST przy modlitwach do Kammanora.
Magiczny Śpiew – Jeśli smok zanuci podczas swojej akcji, jego przeciwnik gubi swoją turę (nie może obronić się przed atakiem nucącego lub nie przeprowadza swojego ataku). Do użycia raz na pojedynek/misję/polowanie/co dwa tygodnie w wyprawie lub polowaniu łowcy.

S: 1| W: 2| Z: 3| I: 2| P: 1| A: 0
A,O: 3| MA: 1

S: 0| W: 1| Z: 2| I: 1| P: 1| A: 0
A,O: 3