Strona 1 z 1

Regulamin

: 07 sty 2014, 21:30
autor: Administrator
Regulamin forum
1.1 SWS PBF jest forum typu RPG – odgrywamy rolę smoka, pisząc o nim posty fabularne naprzemiennie z innymi graczami. Wszelkie zasady mechaniczne zostały opisane w tematach w odpowiednim podforum (LINK). Nieprzestrzeganie tych zasad uznawane jest za łamanie regulaminu.


1.2 Rejestracja na forum wiąże się z akceptacją regulaminu i wszystkich zasad na nim panujących. Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.


1.3 Minimalny wiek gracza SWS to 13 lat, ale zalecamy rejestrację po 15 roku życia.


1.4 System SWS jest objęty prawami autorskimi (mechanika & tematy fabularne). Każda wprowadzona nowość staje się własnością forum SWS.


1.5 Na forum i Discordzie SWS obowiązują uniwersalne zasady netykiety, włącznie z nakazem poprawnego pisania. Administracja zastrzega sobie prawo do interwencji także w przypadku, gdy komunikacja ma miejsce poza oficjalnymi kanałami forum (w szczególności: prywatnie oraz na nieoficjalnych serwerach Discorda), ale ma związek z jego sprawami.


1.6 Zakazane jest używanie wulgaryzmów (w formie zarówno polskiej, jak i obcojęzycznej), rozpowszechnianie treści niecenzuralnych oraz powszechnie uznawanych za obraźliwych dla grup etnicznych oraz treści sprzecznych z prawem panującym w Polsce.


1.7 Zakazane jest wyśmiewanie się z czyichś wierzeń, poglądów, stylu życia lub po prostu z danej osoby. Niedozwolone jest ubliżanie, obrażanie i grożenie.


1.8 Zakazane jest umieszczanie na stronie floodów, warezów oraz spamów. Nadużywanie funkcji pingowania uznawane jest za spam.


1.9 Jedynym sposobem reklamy własnej strony na forum SWS jest użycie działów do tego wyznaczonych (Wymiana Bannerami). Wysyłanie reklam na PW bez zgody użytkownika jest zabronione.


1.10 Nick gracza musi być taki sam, jak imię jego postaci. Nie może zawierać treści niecenzuralnych i błędów.
(Nic nie szkodzi, jeśli zarejestrowaliście się z innym nickiem – przywódca zmieni go Wam na właściwy po przyjęciu do stada)


1.11 Rozmiar avatara w profilu nie może przekraczać 250 pikseli szerokości i wysokości, a podpis 450 pikseli wysokości i 400 pikseli szerokości (w limit wysokości nie wlicza się tekst ukryty pod bbcode "spoiler"). Niedozwolone jest także posiadanie avatara niebędącego wizerunkiem smoka oraz takiego, który byłby własnością innej osoby (czyli grafika wzięta z Internetu).


1.12 Każde konto posiadające aktywną fabularnie i mechanicznie postać winno mieć w podpisie następujące elementy: aspekty mechaniczne zatwierdzonych atutów oraz, jeśli smok jest w posiadaniu kompana, link do Karty Kompana oraz statystyki tego kompana (zgodne z tym, co znajduje się w KK). Jeżeli postać ma kalectwa, muszą być one widoczne w podpisie.
Każde konto posiadające aktywną fabularnie i mechanicznie postać winno mieć w profilu link do Karty Postaci w polu oznaczonym "KP".
Elementy mechaniczne podpisu nie mogą być modyfikowane typem czcionki, a ich minimalna wielkość to 75. Mogą znajdować się pod tagiem "spoiler", o ile jest on odpowiednio utytułowany.


1.13 Zakładanie multikont jest możliwe po osiągnięciu przez użytkownika pewnych wymagań:
  • drugą postać może posiadać każdy użytkownik posiadający dostęp do Starej Duszy, niezależnie od obecnego wieku pierwszej postaci. W przypadku graczy nieposiadających dostępu do Starej Duszy, drugie konto można odblokować po 3 miesiącach od rozpoczęcia gry pierwszym kontem lub spełnieniu na nim wymagań na dorosłą rangę.
    .

    trzecią postać można założyć po osiągnięciu dorosłej rangi na jednej z obecnie aktywnych postaci
    .

    czwartą postać można założyć po osiągnięciu dorosłych rang na dwóch obecnie aktywnych postaciach.
Jeden gracz nie może posiadać w tym samym stadzie więcej niż jednej postaci, o ile nie posiada na nie miejsca. Zakładanie multikonta należy zgłosić jednemu z Administratorów.


1.14 Po śmierci lub odejściu którejkolwiek z postaci gracza, musi on odczekać 2 dni (48h) przed założeniem nowej Karty Postaci. Czas liczymy od dnia zgonu smoka, a nie daty ostatniego postu fabularnego. Zasada nie obowiązuje, jeżeli postać umarła ze względu na starość (z rzutu wyszła jej śmierć).


1.15 Zasady ponownego użycia starych imion / designów swoich dawnych postaci:
– Nowa postać nie może być tą samą osobą ani reinkarnacją postaci, której imię / wygląd powielamy.
– Nowa postać może dostać ten sam wygląd lub to samo imię, ale nigdy nie jedno i drugie.
– Wyjątkowo unikalny wygląd powinien zostać wyjaśniony więzami krwi nowej postaci z dawną postacią.



1.16 Każda nowa postać potrzebuje osobnego konta – wyjątkiem jest założenie nowej postaci na koncie z 20 postami (lub mniej) na liczniku. Zwierzęcy kompani dzielą to samo konto ze swoim smokiem.


1.17 Na forum może być maksymalnie 5 postaci o randze samotnik. Nadmiarowe smoki mają 5 tyg na dołączenie do któregoś ze stad – inaczej zostaną wygnane (KP przeniesione do zmarłych).


1.18 Na każde stado przypada 1 Junior admin i 1 Moderator. Przywódca i Zastępca nie muszą pełnić tych funkcji, ale jeśli chcą, mają do nich pierwszeństwo. Jeśli role nie zostaną zajęte (albo opiekunowie wyraźnie zaniedbają swoje obowiązki), Administracja przekaże uprawnienia chętnym graczom z tego samego stada.


1.19 Pełniąc rolę Przywódcy/Zastępcy/Uzdrowiciela nie można zgłaszać nieobecności na czas nieokreślony. Smok pełniący jedną z tych funkcji może zgłosić nieobecność na maksymalnie trzy tygodnie w przeciągu trzech miesięcy. Zgłoszenie nieobecności na czas nieokreślony lub okres dłuższy niż trzy tygodnie oznacza automatyczną rezygnację z funkcji.
Ogłaszając swoją nieobecność Przywódca/Zastępca/Uzdrowiciel powinien upewnić się, że na ten czas stado będzie miało kogoś, kto będzie w stanie wypełniać obowiązki dotąd pełnione przez nieobecną osobę.


1.20 Rangę przywódcy, zastępcy, uzdrowiciela i samotnika można posiadać tylko na jednej żyjącej postaci. W przypadku jednoczesnego posiadania samotnika i postaci wygnanej ze stada, jeden ze smoków musi dołączyć do stada w ciągu 5 tygodni.


1.21 Każda postać może pełnić urząd przywódcy stada przez maksymalnie 16 miesięcy, niezależnie od zgłoszonych w tym czasie nieobecności lub zmian w wieku przy użyciu nagród. Istnieje możliwość wydłużenia kadencji o nie więcej niż 2 miesiące za zgodą większości stada.


1.22 Podczas formatowania tekstu w treści fabularnej postu niedozwolone jest: zmniejszanie i zwiększanie czcionki (dozwolone pojedyncze słowa), używanie zbyt jaskrawego/ciemnego koloru oraz emotikon. Dialogi powinny być rozpoczynane od myślników, pauz albo tyld.


1.23 Niedozwolone jest płacenie walutą fabularną (czyli taką używaną przez postaci) za rzeczy niezwiązane z fabułą. Wyjątkiem są wymiany/zakupy nagród z loterii świątecznej.


Fabuła
2.1 Główną postacią musi być smok, ale można także pisać swoimi zwierzęcymi kompanami.


2.2 Na forum działa multilokacja, czyli możliwość uczestnictwa w kilku wątkach fabularnych na raz. Zalecana jest dbałość o chronologię wydarzeń oraz kończenie rozpoczętych wątków.


2.3 Zachowywanie klimatu w podforach fabularnych (tj. Obozy, Tereny Wspólne, Granica) jest obowiązkowe.


2.4 Posty fabularne powinny zawierać co najmniej trzy rozbudowane zdania, opisujące czynności, myśli czy uczucia odgrywanej postaci.


2.5 Posty fabularne szczegółowo opisujące okrucieństwo, intymne spotkania lub inne treści postrzegane za nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich należy umieścić w tagu SPOILER i odpowiednio zatytułować, aby czytelnik wiedział co kryje się pod ukrytą treścią.


2.6 Nie można prowadzić wątków erotycznych z graczami niepełnoletnimi – zarówno publicznie na forum, jak i przez pw.


2.7 Zasady nazywania postaci:
Pisklę, Samotnik i zwierzęcy kompan mają zawsze imię jednoczłonowe.

Adept i Kleryk mają zawsze imię dwuczłonowe: pierwszy człon to przymiotnik (np. Biała), a drugi człon na ogół wybiera się według płci – Łuska (samica) lub Kolec (samiec)

Dorosły smok (Wojownik, Czarodziej, Łowca, Uzdrowiciel, Piastun) zazwyczaj ma imię dwuczłonowe, ale dozwolone są jednoczłonowe imiona pochodzące z fuzji dwóch wyrazów (np. Fioletowooka).
Uwaga! Człony Słońce, Ziemia i Mgły mogą się znaleźć tylko w imionach przywódców, a Gwiazda w imieniu proroka.

Imię smoka można zmienić po awansie na na rangę Zastępcy, Przywódcy, Starszego lub Proroka, a także po odejściu ze stada – obowiązują wtedy takie same zasady, co w przypadku wcześniejszego imienia postaci. Ze zmiany imienia nie można się rozmyślić (z wyjątkami podanymi poniżej).

Smok, który rezygnuje z rangi Zastępcy lub Przywódcy na rzecz jednej z pięciu dorosłych rang, musi wrócić do dowolnego ze swoich wcześniejszych dorosłych imion.

Przywódca, który rezygnuje z władzy w momencie przejścia do Starszyzny, może zatrzymać swoje przywódcze imię – jednak z szacunku do nowego Przywódcy nie powinno się tego robić z imionami zawierającymi nazwy stad.

Istnieje także możliwość zdobycia imienia trójczłonowego, które przyznawane jest wyłącznie za szczególne zasługi smoka na fabule.

Wszystkie imiona muszą pasować do klimatu forum i być poprawne pod względem zasad języka polskiego. Kilka dodatkowych regulacji:
– nie mogą być słowami angielskimi, ani ich polskim zapisem fonetycznym,
– nie mogą być nazwami współcześnie istniejących kontynentów, państw, regionów i miejscowości,
– nie mogą być złączonym w jedno słowo ludzkim imieniem i nazwiskiem, szczególnie jeśli odnosi się do konkretnych prawdziwych osób,
– nie mogą być wulgarne ani kontrowersyjne politycznie.


2.8 Wiedza użytkownika nie jest równa wiedzy postaci. Smok nie może posiadać wiadomości o rzeczach, których nie był świadkiem/o których mu nie opowiedziano.


2.9 Można prowadzić fabułę ze swoimi multikontami w celu nauki umiejętności, ale nie należy przekazywać w ten sposób poufnych informacji fabularnych między postaciami. Za interakcje z multikontami nie przysługują mechaniczne zyski (osiągnięcia, punkty rangowe itd.).


2.10 Testament: na wypadek śmierci postaci, gracz ma prawo poprosić Przywódcę i Zastępcę stada w którym przebywała o przekazanie przedmiotów posiadanych w momencie śmierci, wyznaczonemu przez gracza smokowi. Spadkobierca musi być znany fabularnie osobie przekazującej mu przedmioty. W przypadku śmierci bez Testamentu lub zapadnięcia wyroku Zdrady stada, spadek przedmiotów mechanicznych po zmarłym/wygnanym smoku zostaje w całości przejęty do Skarbca stada macierzystego, do rozdysponowania przez Przywódcę wedle jego uznania. Przedmioty fabularne nierozdane przez ich właściciela nie są przechodnie do skarbca/innych osób.


2.11 Postać fabularna osoby pełniącej funkcję Administratora nie może być mianowana Przywódcą Stada (wyjąwszy sytuacje wyjątkowe).


2.12 Sześć tygodni nieaktywności bez zgłoszonej nieobecności oznacza automatyczną śmierć postaci. Za nieaktywność uważa się brak jakiegokolwiek postu napisanego z perspektywy postaci. W przypadku powrotu z zgłoszonej nieobecności dłuższej niż sześć tygodni, użytkownik ma tydzień na napisanie posta/zgłoszenie nowej nieobecności.


2.13 Każdy gracz biorąc nieobecność trwającą dłużej niż 3 tygodnie musi określić co dokładnie się dzieje z jego postacią w momencie jej zgłoszenia (np. może być to wyprawa za granicę albo zapadnięcie w smoczy sen). W przeciwnym razie smok zostanie uznany za zaginionego.

2.14 Pozostałe zasady obowiązujące smoki w fabule znajdują się w temacie Prawa Smoków.

Wykroczenia
3.1 Każdy użytkownik nieprzestrzegający regulaminu dostaje ostrzeżenie/inny wymiar kary.


3.2 Po trzech ostrzeżeniach użytkownik dostaje zakaz pisania na forum.


3.3 W przypadku braku wyraźnej poprawy, użytkownik dostaje zakaz wchodzenia na forum. Blokowane jest jego IP, konto oraz email.


3.4 Administrator ma prawo do zastosowania rozmaitych sankcji w celu utrzymywania porządku na forum. Ostrzeżenia nie są jedyną formą kary za wykroczenie przeciwko regulaminowi.


3.5 W zależności od powagi wykroczenia różny jest czas obowiązywania kary.


3.6 Ostrzeżenia i kary są cofane po zauważeniu poprawy w zachowaniu użytkownika.


Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz zobowiązana jest do poinformowania o każdej zmianie regulaminu forum.


NETYKIETA

Ostatnia aktualizacja Regulaminu – 25.07.2023