Drapieżniki

Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Drapieżniki

Post autor: Administrator »

DRAPIEŻNIKI
Na terenach Smoków Wolnych Stad można spotkać wiele drapieżników. Nigdy nie wiadomo, kiedy spotka się z nimi oko w oko. Najlepiej jest wiedzieć o nich jak najwięcej, by znaleźć ich słabe punkty i móc zwyciężyć walkę nawet z silniejszym przeciwnikiem.

  Amemait
Opis wyglądu: hybryda hipopotama, krokodyla i lwa. Charakteryzuje go masywny hipopotami tułów o gładkiej skórze i długi gadzi ogon. Ma też łapy, pazury i grzywę lwa, ale długie i wąskie szczęki przypominają pysk krokodyla. Istnieją odmiany bardziej gadzie, żyjące w głębi terenów bagiennych. Bez względu na proporcje swoich zwierzęcych składowych amemaity cechuje doskonale rozwinięta sztuka kamuflażu, co w połączeniu z potężnym chwytem krokodylich szczęk oraz siłą lwich łap stanowi śmiertelne zagrożenie nawet dla najzdolniejszych Łowców i Wojowników.
  • Sposób walki: Pierwszy atak z zaskoczenia, używając krokodylich szczęk, walkę kontynuuje skupiając się na ciosach lwimi szponami
    Dieta: mięsożerność
    Inne:
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Bardzo rzadki
    Statystyki: S: 6 |W: 3 |Z: 1 |M: 0 |P: 1
    Mięso: 4/4

  Barakuda
Opis wyglądu: ryba o silnie wydłużonym i niemal cylindrycznym ciele, o barwie od srebrzystozielonej do srebrzystoszarej z ciemniejszymi plamami na bokach. Intensywność ubarwienia zmienia się w zależności od otoczenia. Paszcza jest uzbrojona w ostre zęby. Łuski od strony grzbietowej są duże i twarde. Ma duże oczy, ale ich rozstaw uniemożliwia dostrzeganie przedmiotów tuż przed nią. Jest dość duża, ale krótsza i lżejsza od przeciętnego smoka, osiągając maksymalnie 1 smoczego ogona.
  • Sposób walki: nagły, szybki atak, wykorzystujący piekielnie ostre zęby do gryzienia ofiary.
    Dieta: mięsożerność
    Inne: nie może wyjść na ląd
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Dość liczna
    Statystyki: S: 3 |W: 1 |Z: 3 |M: 0 |P: 2
    Mięso: 3/4

  Bazyliszek
Opis wyglądu: Z pozoru podobne do smoków. Mają jednak krótkie łapy, przez co są ponad połowę niższe, krótkie szyje i masywne, krótkie ogony będące wyższe niż szersze (co zapewne ułatwia im pływanie), wystające po bokach pyska kły. Brak im skrzydeł i rogów jak u smoków i jak bagniste umieją spluwać kwasem, ale nie robią tego często. Niektóre osobniki posiadają pióra wyrastające z końca ogona, być może jest to oznaką płci, ale tego smoki jeszcze nie odkryły. Poza tym zawsze są zielone. Brudnozielone, matowozielone, jasnozielone, ale zielone. Mimo niewielkiego wzrostu są też masywne i zwinne, przez co bywają dość trudnym przeciwnikiem.
  • Znane zachowania: W porach deszczowych najczęściej wychodzą ze swych kryjówek – parami, bo takowe tworzą gdy są zdolne do rozrodu. Nie tolerują konkurencji, w tym smoków, które zagrażają ich terenom lęgowym. Rozmnażają się na jesień, kiedy jest jeszcze ciepło i spadają deszcze. Wtedy są najbardziej śmiałe. Przepędzają wszystko, co może im zagrażać lub zabijają to dla pożywienia. Jaja przez zimę trwają pod grubą warstwą ziemi, by wykluć się wczesną wiosną.
    Sposób walki: Czają się ukryte blisko nor i atakują niezwykle szybko, niespostrzeżenie. Kąsają, polegając na sile swoich imponujących szczęk. Czasem plują kwasem.
    Dieta: mięsożerność
    Inne:
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
    Populacja: Niezbyt liczna.
    Statystyki: S: 4| W: 3| Z: 4| M: 0| P: 2
    Mięso: 3/4

  Bies
Opis wyglądu: Potężna istota rozmiarami zbliżona do niedźwiedzia. Posiada umięśnione cielsko pokryte krótką, szorstką szczeciną i gęstą grzywą na karku. Jego wąski łeb zakończony jest paskudnie wykrzywioną, pełną kłów paszczą, a z czoła Biesa wyrasta imponujące, groźne dla jego przeciwników poroże. Zarówno jego skóra jak i futro przybierają odcienie brązu i ciemnej zieleni, zapewniając stworowi naturalny kamuflaż w lesie. Jego przednie kończyny zakończone są długimi szponami, a tylne uwieńczone są racicami. Całości dopełnia cienki, przywodzący na myśl ten należący do dzika, ogon.
  • Znane zachowania: Prowokuje do walki stając na tylnych kończynach i rycząc wyzywająco na przeciwnika. Bardzo agresywny i terytorialny.
    Sposób walki: Do ataku wykorzystuje szpony przednich łap i potężne poroże.
    Dieta: mięsożerność
    Inne: Nie może pływać.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 5| W: 2| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 4/4

  Błotnik
Opis wyglądu: Spory owadopodobny stwór, osiągający nierzadko rozmiary zbliżone do wielkości łba dorosłego smoka. Na pierwszy rzut oka przypomina skrzyżowanie świetlika z szerszeniem. Jego odwłok, bladożółty w dzień i świecący jasno w nocy, zakończony jest ostrym żądłem. Niewielka, owadzia głowa zaopatrzona jest w szczękoczułki na tyle ostre by stworzenia mogły przebić się przez smoczą łuskę.
  • Znane zachowania: Spotykane są jedynie w grupach, zwykle czterech do sześciu osobników. Pojawiają się jedynie nocą i wabią ofiary na tereny podmokłe, błyskając odwłokami blisko ziemi by udawać kamienie szlachetne lśniące w blasku księżyca.
    Sposób walki: Żądlenie, gryzienie.
    Dieta: padlinożerność
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: liczna.
    Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 0| P: 1
    Mięso: 1/4

  Brzeginia
Opis wyglądu: Brzeginie, inaczej Rusałki, to dwunogie istoty o połowę niższe od smoków, o bladoniebieskiej, zawsze wilgotnej skórze. To wyjątkowo urokliwe stworzenia o długich, gęstych włosach – najczęściej srebrnych – w które wplatają typowe dla terenów wodnych kwiaty i rośliny. Posiadają duże, srebrne oczy o niewidocznych źrenicach i drobne nosy. Ich wygląd zmienia się nieznacznie w zależności od nastroju. Wesoła, zadowolona Rusałka, jeśli nie liczyć kolorystyki, przypomina ludzką kobietę. Jednak jeśli zajdzie się jej za skórę jej twarz wydłuża się, zęby stają się ostrymi kłami a pazury wydłużają się groźnie.
  • Znane zachowania: Rusałki bardzo lubią towarzystwo – będą próbowały zmusić napotkane smoki by z nimi pozostały. Na próbę ucieczki zareagują atakiem. Jedynym pokojowym sposobem na przekonanie Brzeginki, że powinna smoka wypuścić jest zadanie jej zagadki na którą nie będzie znała odpowiedzi.
    Sposób walki: ataki magiczne związane z żywiołem wody, ataki pazurami.
    Dieta: wszystkożerność.
    Inne:może stosować magię. Jest stworzeniem podwodnym. Nie jest w stanie oddychać powietrzem, więc nie wychodzi na ląd. Jest odporna na ataki magiczne powiązane z żywiołem wody. Może mówić (nawet pod wodą) po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 3| P: 1
    Mięso: 2/4

  Chmurnik
Opis wyglądu: Ich ciała są zrobione z trudnego do określenia puszystego („piankowego”) materiału wizualnie przypominającego chmurę. Z daleka niemalże nieodróżnialny od białego obłoku. Ich lśniące ślepia, najlepiej widoczne w ciemności do złudzenia przypominają kosztowne błyskotki.
  • Znane zachowania: Żyją pośród chmur na niebie, a zstępują na ziemię jedynie po to by pożywić się kamieniami szlachetnymi. Nie atakują pierwsze, ale sprowokowane oddają pięknym za nadobne. Smoki atakują je dla kamieni szlachetnych, ale jeśli Poświst ucieknie agresorowi może sprawić że smok pożałuje chciwości – chmurniki potrafią lokalnie kontrolować pogodę i mogą wyrządzić poważne szkody Stadu.
    Sposób walki: Ataki magiczne.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: może latać. Może stosować magię. Nie może pływać. Napastnik ma +2ST do ataków fizycznych.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: niezwykle rzadkie.
    Statystyki: S: 0| W: 1| Z: 1| M: 3| P: 1
    Mięso: 0/4, po zabiciu ciało chmurnika staje się kamieniem szlachetnym.

  Chochlik
Opis wyglądu: Niewielki, nieproporcjonalnie zbudowany z kończynami znacznie zbyt długimi w porównaniu do tułowia. Ciało jest chronione drobniutką łuską o zazwyczaj zgniłozielonej barwie. Na chudej szyi osadzona jest duża głowa, a wzrok smoka od razu przykuwają czarne, wyłupiaste oczy o zaskakująco bystrym spojrzeniu. Dzięki swoim rozmiarom i ubarwieniu bardzo trudno go wypatrzyć. Jest obdarzony długimi, ostrymi szponami, które mogą narobić wiele szkód słabszym smokom.
  • Znane zachowania: Szczególnie aktywne nocą. Potrafią się niezauważone zakraść pod sam nos smoka. Żywią się od orzechów pod nadgniłe owoce, w porze zimowej wykopują korzonki i dietę uzupełniają mięsem. W walce nie odpuszczają aż do śmierci – swojej lub przeciwnika.
    Sposób walki: Bardzo dobrze się kamuflują i być może czekają aż niezbyt bystry smok podejdzie w zasięg chochlika. Ich ślina wytwarza toksyny, które mogą sparaliżować na krótki czas nawet dużą ofiarę, jeżeli dostanie się do ran.
    Dieta: wszystkożerność.
    Inne: Nie może pływać. Może używać magii i mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Dość liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 2| P: 1
    Mięso: 1/4

  Delfin
Opis wyglądu: Ssak morski obdarzony dużą inteligencją i przyzwyczajony do życia w stadzie. Ma opływowe ciało z dwoma płetwami brzusznymi, jedną ogonową i jedną grzbietową. Posiadają gładką skórę zazwyczaj w kolorze szarym z ciemniejszym grzbietem i jaśniejszym brzuchem.
  • Znane zachowania: jest zwierzęciem stadnym, często igraszkującym w wodzie. Jest zaskakująco inteligentny, może ze swoim smoczym partnerem mentalnie porozumiewać się za pomocą słów. Nie atakuje smoków, chyba że one zaatakują jego pierwsze.
    Sposób walki: preferuje uderzenia płetwami.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: oddycha powietrzem, ale przebywa wyłącznie w środowisku wodnym. Po rozwinięciu mocy na poziom 2, może wysyłać werbalne mentalne wiadomości. Nie może jednak dzięki temu korzystać z magii.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: dość liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 3/4

  Demon
Opis wyglądu: Prawdopodobnie najbardziej odrażający i najgroźniejszy stwór, jakiego widziała ziemia. Wysokości smoka, dwunogi, potężnie umięśniony. Jego nogi zakończone są kopytami, zaś dłonie pazurzastymi palcami. Pokryty grubą łuską koloru ciemnej krwi. Ma skrzydła, dość duże, ale nie na tyle, by go gdziekolwiek unieść, służą one głównie potężnym ciosom, które mogą łamać kości przeciwnikom. Ze spłaszczonego łba wyrastają dwa, zakręcone do góry czarne rogi. Wykrzywione w grymasie usta ukazują komplet ostro zakończonych zębów. Płaski nos, z którego przy wydychaniu uwalnia się ciemny dym.
  • Znane zachowania: Niezwykle agresywny. Krąży o nich mit, jakoby były kiedyś smokami opętanymi przez Tarrama Upadłego.
    Sposób walki: Jeden z najgroźniejszych przeciwników, wprawiony w magii i silny niczym smok. Kiedy dostrzeże przeciwnika nie cofnie się przed niczym, nie będzie miał litości ani żadnych zahamowań. Pierwszy cios to zwykle cios skrzydłem, czyli próba złamania kości, a potem następuje kolej pazurów lub magii, aby dobić zdobycz.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: Może korzystać z magii. Nie może pływać. Napastnik ma +2 ST do ataków magicznych.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
    Populacja: Bardzo rzadki.
    Statystyki: S: 6| W: 2| Z: 2| M: 6| P: 1
    Mięso: Zatrute; 0/4

  Drakonid
Opis wyglądu: Przypomina sporych rozmiarów jaszczurkę i jest podobny do nich w swoich zachowaniach, wielkością jednak bliżej mu do smoków. Ma rozwidlony język, malutkie łuseczki przybierające kolor od brudnobrązowego do soczytej zieleni. W chwilach zagrożenia może biec tylko na tylnych łapach, potrafi też bez szkody dla siebie odrzucić ogon. W odróżnieniu od smoków nie zieje niczym. Pomiędzy łapami przednimi a tylnymi na krótką błonę, która w sprzyjających warunkach umożliwia mu szybowanie na niewielkie odległości.
  • Znane zachowania: Stadne stworzenie, grupa zwykle liczy od trzech osobników. Nie są zbyt bystre. Są płochliwe, ale w obronie terytorium przerażająco żarliwe. Uwielbiają wspinać się, a potem szybować. Żywią się zwykle roślinnością i owocami roślin.
    Sposób walki: Nie ma kłów, ale jego pazury mogą okazać się dość poważnym kłopotem.
    Dieta: roślinożerność.
    Inne: Może wędrować po terenach górskich. Nie może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Niezbyt liczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 1
    Mięso: 3/4

  Ekimma
Opis wyglądu: Ekimmy to wampiry niższego rzędu, bezrozumne i pałające chorą miłością do krwi, zgarbione i poruszające się na dwóch długich i umięśnionych nogach, zwieńczonych trzema palcami o potwornie długich pazurach, które są jeszcze bardziej przerażające w przypadku ich rąk. Są wyższe od smoka, ale przy tym dosyć chude, pokryte skórą mieniącą się z reguły odcieniami szarości, czerni, bieli i czerwieni. Z daleka przypominają przerośnięte, wychudzone nietoperze. W typowo nietoperzej, niewielkiej raczej głowie osadzona jest para małych, lśniących, ciemnych oczu, a w pysku znajduje się kilka długich, pożółkłych zębisk. Łeb Ekimmy otacza imponująca, biała, szara lub czarna grzywa. Wampir ten posiada również parę skrzydeł delikatnej, żyłkowanej, czerwonej błonie.
  • Sposób walki: Drapieżnik używa swoich zębisk oraz pazurów do brutalnego rozszarpywania ciała przeciwnika.
    Dieta: mięsożerność
    Inne: Może latać, nie może używać magii. Nie może pływać. Zwykle kryje się w jaskiniach. Wychodzi poza nie jedynie w porach nocnych. Unika pustyń.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Niezbyt liczna
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 3
    Mięso: –/4, trujące dla smoka

  Feniks
Opis wyglądu: Duży, wielkości smoczego łba, podobny do orła ptak, który jest w stanie na zawołanie płonąć na całym ciele, bez wyrządzania sobie krzywdy. Występują różne odmiany zabarwienia płomieni, od czerwonych poprzez złote po niebieskie. Dziób ma zazwyczaj prosty, ostro zakończony, a jego ciemne, najczęściej czarne ślepia kryją w sobie dużo tajemnic. Ptaki te nie umierają – podlegają wiecznemu cyklowi spalenia i odradzania się z popiołów.
  • Znane zachowania: uwielbia błyskotki, w tym jaskrawe smocze łuski. Terytorialny, wiedzie przede wszystkim samotne życie, pomijając krótkie okresy lęgowe raz na dwa obroty.
    Sposób walki: wykorzystuje ostry dziób kłuje i krótkie, ale ostre pazury. Preferuje korzystać z magicznego ognia.
    Dieta: wszystkożerność.
    Odrodzenie: kompan-feniks po śmierci zamienia się w kupkę popiołu. Po upływie 3 księżyców (3 tygodni dla graczy), odradza się. Czas każdego kolejnego odrodzenia jest wydłużony o kolejny tydzień. Spopielony feniks nadal zajmuje miejsce na kompana. Rozwianie prochu uniemożliwia odrodzenie.
    Inne: jest odporny na ognistą magię i ataki fizyczne opierające się na żywiole ognia. Może używać magii. Potrafi latać. Zanurzenie w wodzie nawet na chwilę może być dla niego śmiertelne. Może wędrować po terenach górskich.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: bardzo rzadki.
    Statystyki: S: 5| W: 2| Z: 5| M: 5| P: 1
    Mięso: 0
  Goblin
Opis wyglądu: Wielkości chochlika, jest w przeciwieństwie do niego korpulentny i w strategicznych miejscach pokryty gęstym czarnym włosiem. Skórę ma koloru szarego. Okrągły łeb dziwnie spłaszczony, a spomiędzy zbyt mięsistych warg wystają ostre, spiczasto zakończone zęby.
  • Znane zachowania: Bardzo paskudne stworzenia. Potrafią zastawiać pułapki i znęcać się nad zdobyczą. Jeśli poczują smoka, to potrafią same go wytropić. Ulubiony smakołyk to zgniła ryba.
    Sposób walki: Gryzie i drapie, a rany przez niego zadane bez wątpienia zaprowadzą do paskudnej infekcji, jeśli Uzdrowiciel nie zajmie się nimi od razu.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Bardzo liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 1
    Mięso: 1/4

  Gryf
Opis wyglądu: Potężny, nieco większy od smoka, o bardzo charakterystycznej budowie ciała: tułów lwa i łeb orła. Jest obdarzony potężnymi skrzydłami, zaś jego łapy są zakończone bardzo groźnie wyglądającymi szponami czarnymi jak węgle. Jego futro ma złocistą barwę, zaś pióra białą niczym śnieg, a oczy ma przenikliwie żółte.
  • Znane zachowania: Są inteligentne i dumne, omijają smoki szerokim łukiem. Tworzą niewielkie społeczności, gnieżdżąc się w pobliżu górskich szczytów, ale czasem młodsze osobniki odwiedzają równiny, by zaspokoić ciekawość. Nie boją się zaatakować smoka.
    Sposób walki: Drapie, dziobie w oczy, czasem czaruje.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może korzystać z magii. Może latać. Może wędrować po terenach górskich.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Stosunkowo liczny.
    Statystyki: S: 5| W: 3| Z: 5| M: 1| P: 2
    Mięso: 4/4

  Harpia
Opis wyglądu: Przypomina uskrzydlonego chochlika, tylko nie ma zielonej skóry, a niebieską. Jej skrzydła są pokryte zazwyczaj szarymi lub brązowymi piórami i całkiem skutecznie utrzymują ją w powietrzu, dając jej możliwość zręcznego atakowania z góry. Jej pysk pełen jest ostrych, chociaż nie imponujących rozmiarami zębów.
  • Znane zachowania: Jest bardzo głośna, w czasie walki, polowań, czy odpoczynku potrafi skrzeczeć i piszczeć do innych harpii. Tworzy niewielkie grupy, broniąc pary gniazdującej. Zwykle wokół jej gniazd ziemia usłana jest kośćmi pożartych zwierząt.
    Sposób walki: Przeraźliwie, wręcz ogłuszająco wrzeszczy podczas agresywnych ataków, dla nielicznych kończy się to ogłuszeniem. Poza drapaniem potrafi też wznosić ciężkie obiekty i spuszczać je na niczego niespodziewającą się zdobycz lub smoka.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Stosunkowo liczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 2
    Mięso: 2/4

  Hipogryf
Opis wyglądu: Krewny gryfa. Jego przednie łapy podobne są do ptasich odnóży, zaś tylne wieńczą końskie kopyta. Ma nieco dłuższą szyję i bardziej masywny dziób niż gryf. Tułów jest koński od łopatek po zad, ma też koński ogon. Bardzo dobrze skacze, jest też całkiem zwinny w locie. Zwierze wygląda na bardzo wytrzymałe i silne. Umaszczenie przedniej części ciała zwykle przechodzi od bieli do brązu, zaś tylne ma maść siwą, kasztanowatą, karą czy bułaną.
  • Znane zachowania: Spokojne, zrównoważone stworzenia, mało kiedy reagują agresywnie. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której zagrożone są ich młode, a wtedy mogą okazać się bardzo potężnym przeciwnikiem.
    Sposób walki: Dziobią, kopią, drapią. Ich kopnięcie jest bardzo groźne. Choć kopyta nie są bardzo masywne zwierzę dobrze wie jak zadać śmiertelny cios. Trzyma przeciwnika w polu widzenia, nie dopuszcza go do boków, jedynie przed lub centralnie za siebie.
    Dieta: wszystkożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Nieliczna.
    Statystyki: S: 4| W: 3| Z: 4| M: 0| P: 2
    Mięso: 4/4

  Hydra
Opis wyglądu: Budową przypomina masywnego, szerokiego smoka. Zwłaszcza przy piersi bo jakiż smok zmieściłby pięć szyi zwieńczonych bezmózgimi głowami? Ma długi ogon i szerokie, mocne łapska. Nie posiada skrzydeł. Między palcami ma błonę pławną. Ich masa i ilość szczęk przeważa nad zwykłym smokiem, którego przerasta wzrostem.
  • Znane zachowania: Hydra zdecydowanie jest niemądrym stworzeniem. Ma zajawki na myślące stworzenie, natura jednak obdarzyła łby skrajnie różnym i równie wybuchowym charakterem, przez co dochodzi nawet do morderstw w obrębie jednego ciała. Nie znaczy to, że są niebezpieczne. Poluje też na smoki i inne hydry, jeżeli są tej samej płci. Czasem łowi ryby.
    Sposób walki: Używa swoich licznych szczęk do poszarpania pożywienia.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: Może zwinnie pływać. Oddycha powietrzem i może wychodzić na ląd. Może atakować dwóch przeciwników tak jak smoki z atrybutem na 4.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Bardzo nieliczna.
    Statystyki: S: 6| W: 3| Z: 6| M: 0| P: 1
    Mięso: 4/4

  Jednorożec
Opis wyglądu: Jest to drobnej budowy, niewysoki koń. Jego futro jest białe i w jakiś sposób nigdy się nie brudzi. Jest lśniące i bardzo miękkie. Ma duże, błękitne, rybie oczka. Jego ogon ma w sobie kręgi i zakończony jest kitą przy stawach pęcinowych. Ich kopyta mają bardzo ostre raciczki. Tym, co najbardziej wyróżnia je pośród koni to róg. Wydaje się, jakby był z porcelany – biały, mleczny, niemal przeźroczysty, poskręcany wokół własnej osi. Im bardziej jest wykręcony i dłuższy, tym zwierze jest starsze.
  • Znane zachowania: Spokojne i zrównoważone. Na widok smoka wpadają w panikę i szał. Zwykle próbują uciekać, zdarza się jednak, że bez zastanowienia szarżują na smoki. Gdyby te wychodziły poza boską barierę zauważyłyby, że każde zmasakrowane truchło jednorożca przesiąknięte jest zapachem równinnych. Zwykle pasą się na trawach.
    Sposób walki: Szarżują atakując niełamliwym rogiem. Brykają atakując kopytami. Używają magii precyzyjnej do utrudniania walki przeciwnikom najczęściej ich oślepiając.
    Dieta: roślinożerność.
    Inne: Może używać magii.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
    Populacja: Na skraju wyginięcia.
    Statystyki: S: 7| W: 2| Z: 2| M: 7| P: 1
    Mięso: 3/4

  Kelpie
Opis wyglądu: Z daleka przypomina karego jednorożca, o silnych kończynach i szlachetnym pysku ozdobionym rogiem wyrastającym z czoła. Kelpie w obronie własnej potrafi nieznacznie zmienić swój wygląd – kopyta zamieniają się w łapy posiadające długie pazury, a w pysku pojawia się wiele ostrych i piekielnie niebezpiecznych zębów. Cechą charakterystyczną jest też to, że kopyta kelpie nie mogą dotknąć suchego lądu, gdyż wtedy traci ona większość mocy. Jest to duch wód, który strzeże ich spokoju, a czasem po prostu zgarnia je dla siebie.
  • Znane zachowania: Swym pięknem potrafi zwabić w swój zasięg nawet najbardziej inteligentną zdobycz. Potrafi też często niespodziewanie wyprysnąć z bagna lub brzegu jeziora i napaść niczego niespodziewającego się smoka. To stworzenia mięsożerne. Są bardzo zaborcze względem swojego zbiornika wodnego – w jednym jeziorze nigdy nie zamieszkają dwie kelpie wyjąwszy okres godowy.
    Sposób walki: Kopie, gryzie. Jest zadziwiająco zwinna i silna jak na wychudzone stworzenie. Potrafi używać magii w walce. Jej wycie jest niepodobne do zawołania żadnego innego stworzenia.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może korzystać z magii. Nie może wędrować po terenach pustynnych.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Bardzo nieliczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 5 |P: 1
    Mięso: 3/4

  Kobold
Opis wyglądu: Podobne do goblinów, nie mające jednak uszu i wydłużony pysk podobny do gadziego. Niewielkie, trochę krępe chodzące na dwóch krótkich nogach, mające ręce o czterech palcach i dużych pazurach. Odcień ich skóry podobny jest do chorobliwego żółtego, czasem bywają brunatne. Mają bardzo małe oczy.
  • Znane zachowania: Upodobania mają takie same jak gobliny. Trochę bardziej łaszące się na świeże mięso. Potrafią się pokusić o zaatakowanie wyrośniętego smoka w celu zdobycia pożywienia.
    Sposób walki: Świetnie znają słabe punkty smoków, chociaż nie wiadomo skąd. Więc drapią, kopią wszystko, co będzie w ich zasięgu. Z pewnością nie lubią gryźć. Czasami wręcz potrafią z daleka rzucać kamieniami w niczego niepodejrzewającego smoka.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może używać magii i mówić po osiągnięciu 2 poziomu aparycji
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Bardzo liczna
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 1| M: 2| P: 1
    Mięso: 1/4

  Kokatrys
Opis wyglądu: Kształtem przypomina dużego koguta wielkości mniej więcej łabędzia. Ma długą, wężowatą szyję pokrytą łuską oraz gadzi ogon. Dziób stworzenia wypełniają ostre, szpilkowate zęby, a jego jęzor jest długi i rozwidlony. Łeb Kokatrysa zdobią duże, żółte ślepia i koguci grzebień na jego czubku w przypadku samców. Skrzydła kreatury przypominają te którymi poszczycić mogą się nietoperze. Ciało stwora pokrywają wielobarwne pióra. Łapy, typowo ptasie, zaopatrzone są w długie i groźne szpony. Samica Kokatrysa jest nieco mniejsza i nie posiada grzebienia.
  • Znane zachowania: Są to stworzenia bardzo agresywne, atakują bez zastanowienia cel nawet znacznie większy od siebie. Często wygrzewają się w promieniach słońca. Potrafią bardzo słabo latać więc raczej nie atakują z powietrza.
    Sposób walki: Skaczą na ofiarę próbując zadać jej rany pazurami i dziobem. Ich ukąszenia są jadowite, potrafią podobnie jak bazyliszki splunąć jadem.
    Dieta: wszystkożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: stosunkowo liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 2/4
  Kotołak
Opis wyglądu: Mający pół metra wysokości kot. Bardzo zwinny o mocnych łapach. Uszy ma trochę dłuższe niż zwykły kot, dodatkowo są zakończone frędzlem. Futro ich jest szorstkie i bardzo objętościowe, przez co wydaje się masywny lub gruby. Zwłaszcza jego ogon, niemal zawsze napuszony wygląda na kilka razy większy niż jest w rzeczywistości. Kotołak nie różni się poza tym nadto od innych kotów. Bywa, że chodzą na dwóch łapach, i chyba przez to nadano im dość mylną nazwę kotołaka.
  • Znane zachowania: Są bardzo bitne, nie uciekają, nie poddają się, ale też są bardzo, bardzo inteligentne.
    Sposób walki: Drapie po oczach, zwinnie umyka smoczym szponom. Czasem też gryzie, jednak przewaga masy u smoka utrudnia mu to zadanie.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może korzystać z magii.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Średnio liczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 1
    Mięso: 2/4

Licznik słów: 3711
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »

  Kruk
Opis wyglądu: Czarny jak noc ptak o dość ponurym głosie. Jego imponująco smoliste pióra zainspirowały niejedną legendę, a oczy niczym czarne paciorki potrafią obserwować z dziwnie niepokojącą intensywnością. Mówi się, że zwiastuje śmierć. Jego potężny dziób może bez trudu przebić smoczą skórę.
  • Znane zachowania: Ptaki te cechuje niezwykła wręcz inteligencja i pamięć, są też niezwykle dobre w wypatrywaniu błyskotek.
    Sposób walki: Używa swojego grubego dzioba do dziobania, a niewielkich szponów do drapania.
    Dieta: wszystkożerny.
    Inne: może mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji. Nie może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: dość liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 1/4

  Latawiec
Opis wyglądu: Jedna z teorii głosi, że latawce powstają z odłamanego fragmentu duszy smoków które splamiły honor swój lub swojego stada. Ich ciało stanowią gołe szkielety, których smocze kształty dopełnia widmowa poświata. W pustych oczodołach Latawców tlą się białe punkciki przypominające ogniki.
  • Znane zachowania: Chowają się w chmurach, czyhając na latające smoki. Nie interesują ich inne stworzenia. Czasami można zobaczyć na niebie Latawce przemykające w powietrznym tańcu, swą gracją kuszące smoki do dołączenia.
    Sposób walki: Z zaskoczenia, atakują kłami i pazurami, często celują w skrzydła.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: może latać. Może wędrować po terenach górskich. Może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 3| W: 1| Z: 3| M: 0| P: 1
    Mięso: 0

  Leszy
Opis wyglądu: Dwunogi i ponad dwukrotnie wyższy od smoka, leszy w całości zbudowany jest z ciasno ze sobą splecionej kory drzew, spomiędzy której w niektórych miejscach wyrasta mech, liście i gałązki. Ma typowo humanoidalny kształt ciała. Jego głowa jest tak naprawdę jelenią czaszką o niezwykle rozległym, zabójczym porożu, zaś długie i chude ręce zwieńczone są czterema palcami o niezwykle długich szponach, bez problemu mogącymi przeciąć smocze łuski, mięśnie, potencjalnie uszkadzając także kość. Stopy leszego przypominają nieco te smoka i również zakończone są szponami.
  • Znane zachowania:
    Sposób walki: Gwałtowne, potężne ataki pazurami lub brutalne wgniatanie w ziemię.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: nie może latać i nurkować. Może korzystać z magii. Może mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
    Populacja: Wybitnie rzadki.
    Statystyki: S: 5| W: 4| Z: 1| M: 5| P: 2
    Mięso: 0/4

  Lewiatan
Opis wyglądu: Jego ciało długie jest na dwa smocze ogony. Przypomina węża. Jego ogon często porasta błona lub kilka błon ułatwiających pływanie. Przy łbie ma parę silnych ramion. Od nich też często wychodzi błona wzdłuż tułowia jak płetwy. Łeb wężowego stwora jest szeroki i spłaszczony. Posiada długie wąsy jak sum. Kilka rzędów kłów i ostro zakończony nos. Często pokryty ciemnogranatową łuską.
  • Znane zachowania: Bardzo agresywny, często wyleguje się na dnie zbiorników wodnych.
    Sposób walki: Bardzo wytrzymały na magiczne ataki. Zwłaszcza pod wodą. Poza tym używa swojego ciała w wodzie. Przystosowany do życia w niej jest bardzo trudnym dla smoka przeciwnikiem.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może przebywać pod wodą. Nie może wędrować po terenach górskich.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Na skraju wyginięcia.
    Statystyki: S: 6| W: 3| Z: 6| M: 0| P: 1
    Mięso: 3/4

  Licho
Opis wyglądu: Małe, kudłate stworzenie przypominające wyrośniętego gryzonia. Jego charakterystyczną cechą jest posiadanie tylko jednego oka, najczęściej o jadowicie żółtej tęczówce. Buro-brązowe futerko ułatwia mu kamuflaż w lasach i polach, a długie pazury pomagają we wspinaniu się na drzewa. Długi, łysy ogon Licha przywodzi na myśl oposa bądź szczura. Mówi się że przynoszą nieszczęście.
  • Znane zachowania: Niezwykle złośliwe istoty magiczne, często celujące w smocze ślepia. W trakcie walki chichoczą złośliwie. Spotyka się je w parach bądź trójkach.
    Sposób walki: Ataki magiczne, głównie związane z żywiołem ziemi.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może korzystać z magii. Może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: dosyć liczna.
    Statystyki: S: 1| W: 1| Z: 1| M: 2| P: 1
    Mięso: 1/4

  Lis
Opis wyglądu: Piękne zwierzę z rodzaju psowatych o zwinnym smukłym ciele i rudawym futrze, ciemniejszym na łapach i w okolicach pyska, zaś na podbrzuszu przechodzącym w biel. Posiada długą puszystą kitę oraz czarne końcówki uszu i ogona.
  • Znane zachowania: Stworzenia bardzo terytorialne. Lubią kopać nory, które stanowią dla nich najlepsze legowiska. Czasem żyją w hierarchicznych grupach.
    Sposób walki: Gryzie i szarpie ostrymi kłami. Czasem może podrapać.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: dość liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 1
    Mięso: 1/4

  Mamuna
Opis wyglądu: Mamuna to człekokształtna istota którą smoki straszą niegrzeczne pisklęta. Przyjmują kobiece postacie o białych włosach sięgających do ziemi, o ziemistej skórze i zapadniętych białych oczach. Ich usta skrywają dwa rzędy ostrych kłów, a wykrzywione karykaturalnie dłonie zdobią ostre paznokcie. Ciała Mamun często pokryte są miejscami mchem lub grzybami które zwykle rosną na drzewach.
  • Znane zachowania: Mamuny polują głównie na młode osobniki wszelkich gatunków, próbując porywać je pod nieobecność rodziców. Żyją pojedynczo – nigdy nie spotkano dwóch mamun razem.
    Sposób walki: Atakują pazurami i zębami, wyją ogłuszająco.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może mówić po osiągnięciu 2 poziomu Aparycji
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Stosunkowo liczne.
    Statystyki: S: 2| W: 2 | Z: 1| M: 0| P: 1
    Mięso: 3/4

  Mantykora
Opis wyglądu: Ogon z kolcem jadowym skorpiona, ciało lwa, a łeb kota. Posiada też szczątkowe skrzydła nietoperza, które nie są w stanie jej unieść. Zwykle jednolite umaszczenie ciemnozielone, pozwalające zlać się z cieniem, gdyż mantikora atakuje głównie z zaskoczenia. Smok winien się trzymać na baczności, gdyż mięso mantikory zawiera śmiertelną truciznę.
  • Znane zachowania: Bardzo dziwny stwór. Zwykle mieszka na drzewach, skąd może skakać niespodziewanie na przechodzących pod gałęziami. Są indywidualistami, a jednak żadna mantikora nie założy gniazda w nadmiernym oddaleniu od drugiej.
    Sposób walki: Głównym celem mantikory jest wstrzyknięcie smokowi w ciało jej jadu. Poza tym potrafi też gryźć i drapać.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: Może korzystać z magii. Może wędrować po górach. Napastnik ma +2 ST do ataków magicznych.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
    Populacja: Stosunkowo nieliczna.
    Statystyki: S: 6| W: 3| Z: 6| M: 2| P: 1
    Mięso: Zatrute, 0/4

  Niedźwiedź
Opis wyglądu: Koloru brązowego, rzadziej czarnego. Ma masywne ciało, krótką, grubą szyję. Jego krótki ogon jest niewidoczny wśród gęstego, długiego futra. Idąc charakterystycznie stawia całą łapę na ziemi. Tylne kończyny ma tylne łapy dłuższe od przednich. Zwykle jest wzrostu smoka.
  • Znane zachowania: To mądre zwierzęta. Pilnują zażarcie swego terytorium, bywają agresywne. Atakują, jeżeli smok zbliży się za bardzo. Zapadają w sen zimowy.
    Sposób walki: Bazują na swojej sile i pokaźnej masie.
    Dieta: wszystkożerność.
    Inne:
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Bardzo liczna.
    Statystyki: S: 5| W: 3| Z: 1| M: 0| P: 2
    Mięso: 4/4

  Orzeł
Opis wyglądu: Bardzo duży ptak o smukłej, umięśnionej sylwetce. Całe jego ciało pokrywają pióra w odcieniach brązu, jednak w zależności od odcieni każdy przedstawiciel gatunku może mieć nieco odmienny wzór kolorystyczny. Posiada żółto-czarny, zakrzywiony w dół, niesamowicie ostry dziób i imponujące szpony. Samice tych ptaków są większe od samców.
  • Znane zachowania: Terytorialne. Wiodą samotny tryb życia, wyjąwszy swojego partnera. Są monogamiczne.
    Sposób walki: Wykorzystuje zarówno ostry dziób jak i imponującej wielkości szpony.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może latać. Nie może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 2| W: 2| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 1/4

  Pegaz
Opis wyglądu: Podobny do konia, mniej masywny i mniejszy. Dorasta kłębem do wysokości piersi rosłego smoka. Nad łopatkami wyrasta para ogromnych skrzydeł. Pegazy nie latają za pomocą magii, ale o własnych siłach. Dlatego ich garby są dosyć mocno umięśnione, co z pewnością niejednemu ludzkiemu dziecku wyprałoby mózg. Pyski mają smukłe, a oczy czarne lub ciemnobrązowe. Najczęściej w maściach albinos, siwy, siwy jabłkowaty. Ich kopyta są dosyć masywne, a nogi mocne.
  • Znane zachowania: Uwielbiają w równym stopniu latać jak chodzić po ziemi. Butne, czują niechęć do nielatających krewnych. Czasem atakują kelpie. Zwykle są samotnikami, czasem tworzą małe grupy. Nie atakują smoków, chyba, że te znajdą się wewnątrz ich ogromnej strefy bezpieczeństwa. Zdaje się, że to one są agresorami.
    Sposób walki: Najczęściej kopią. Czasem wzlatują i atakować próbują z powietrza mocnymi kopytami mogącymi rozłupać niejedną czachę.
    Dieta: roślinożerność.
    Inne: może korzystać z magii.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Nieliczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 3| P: 1
    Mięso: 3/4

  Puma
Opis wyglądu: Smukły, stosunkowo duży kot. Futro ma zwykle barwy piasku i wielkie, bystre bursztynowe oczy. Ma silne, muskularne łapy, pewnie stąpające nawet po najtrudniejszym terenie. Ponadto jest w posiadaniu groźnych zębów i pazurów, których nie zawaha się użyć w razie niebezpieczeństwa. Ogon, długości niemalże tej samej co reszta ciała, umożliwia zachowanie równowagi w każdej sytuacji.
  • Znane zachowania: Wiodą samotniczy tryb życia.
    Sposób walki: walczy szponami i zębami.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 4| W: 2| Z: 4| M: 0| P: 2
    Mięso: 3/4

Rekin
Opis wyglądu: rozmiarami przekraczają nieznacznie wielkość smoka. Mają opływowy, wrzecionowaty tułów, duży łeb uzbrojony w kilka rzędów ostrych zębów i masywną płetwę ogonową. Zazwyczaj są srebrzystych barw, z ciemnym grzbietem i jaśniejszym spodem ciała. Ich skórę chronią malutkie ale twarde łuski, zapewniające opływowość i doskonały kamuflaż w środowisku wodnym, gdyż redukują wibracje wody wywoływane przez ruchy rekina.
  • Sposób walki: wykorzystuje ostre zęby do szarpania ofiar, a także masywne rozmiary i silną płetwę ogonową do taranowania.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: nie może wychodzić na ląd. Ma -1ST do atakowania zranionych przeciwników.
    Typ: 3
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 9
    Statystyki: S: 5 |W: 3 |Z: 1 |M: 0 |P: 3
    Mięso: 4/4
  Ryś
Opis wyglądu: Cętkowany kot o jasnobrązowej, niekiedy rudawej sierści. Ma krótki ogon i uszy zakończone charakterystycznymi pędzelkami. Stosunkowo mniejszy i słabszy od pumy. Potrafi wytrzymywać bardzo niskie temperatury.
  • Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia, jest niezwykle terytorialny.
    Sposób walki: Uwielbia ataki z zaskoczenia.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia:7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 2| W: 2| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 2/4


  Salamandra
Opis wyglądu: Jaszczur mniejszy od smoka, niezdolny do wyprostowania się na łapach. Ma jaskrawoczerwone łuski, rozwidlony język, oraz paciorkowe, czarne oczy. Porusza się dość szybko, ale jego królestwem jest woda. Potrafi oddychać pod wodą, jego ciało jest też pokryte gęstym śluzem.
  • Znane zachowania: Wychodzą na brzeg w celach rozrodczych. Jaja zakopują w najbardziej podmokłych terenach na brzegach rzek.
    Sposób walki: W zależności od rodzaju posługują się magią bazującą na żywiole ognia i lodu, i są na taką magię odporne. Również na smoczy oddech. Ognista salamandra nie spłonie, lodowa nie zamarznie. Nie można ich ogłuszyć, oszołomić i oślepić. Może gryźć.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
    Populacja: Liczna; sezonowa (pory wiosenne, mniej jesienne)
    Statystyki: S: 3| W: 2 |Z: 3 |M: 3 |P: 1
    Mięso: 2/4


  Sokół
Opis wyglądu: Ptak drapieżny o charakterystycznym, ostro zakrzywionym dziobie. Ma smukłe kształty, osiąga niesamowite szybkości podczas lotu i nie straszne są mu duże wysokości. Niezwykle bystre oczy pozwalają wypatrzyć interesujące rzeczy nawet z dużej odległości.
  • Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia, ale nie jest terytorialny. Ze względu na swój bystry wzrok przebywa na znaczących wysokościach, wypatrując zdobyczy.
    Sposób walki: Nurkuje z bardzo dużych wysokości.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: Nie może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 1/4


  Sowa
Opis wyglądu: Upierzenie miękkie, puszyste, pokryte skomplikowanym wzorem maskującym. Duże oczy, skierowane do przodu, wraz z krótkim, hakowatym dziobem są otoczone koliście tzw. szlarą. Nogi mocne, o silnych palcach zaopatrzonych w ostre szpony. Sowy charakteryzują się niemal bezszelestnym lotem dzięki miękkiemu meszkowi na lotkach i zaokrąglonym skrzydłom. Mają doskonały wzrok i słuch. Specjalna budowa uszu i ich asymetryczne rozmieszczenie, w połączeniu z nieprawdopodobną zdolnością obrotu głowy do 270°, pozwalają na bezbłędne lokalizowanie ofiar w nocy.
  • Znane zachowania: wieczorny i poranny tryb życia.
    Sposób walki: Nadlatuje bezszelestnie, aby zaskoczyć ofiarę. Korzysta z niezwykle ostrych szponów.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: Nie może pływać.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna
    Statystyki: S: 2| W: 1| Z: 2| M: 0| P: 2
    Mięso: 1/4


  Spaleniec
Opis wyglądu: Spaleńcem może zostać każdy ssak, ptak lub gad, który zginął w pożarze. Smoki nie wiedzą, dlaczego tylko niektóre zwierzęta nimi zostają i co sprawia, że właśnie te zostają wybrane – może kaprys bogów, może wyjątkowa siła charakteru tych istot. Zwęglone, często składające się głównie z kości upiorne postacie zwierząt można spotkać w każdym zakątku Wolnych Stad. Ich wysuszone łby zdają się zaglądać pustymi oczodołami prosto w smocze dusze.
  • Znane zachowania: Niezależnie od pory dnia śpią w wybranych przez siebie miejscach – dołach, pod krzewami, w jaskiniach. Obudzone przez nieuważnego smoka nie spoczną dopóki nie zabiją tego kto je niepokoi, a przynajmniej póki mają łeb na karku.
    Sposób walki: Zależny od zwierzęcia jakim Spaleniec był za życia.
    Dieta: kamieniożerność.
    Inne: Nie może pływać i latać. Jest odporny na ognistą magię i ataki fizyczne opierające się na żywiole ognia.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: niezwykle rzadkie.
    Statystyki: S: 2| W: 2| Z: 1| M: 0| P: 1
    Mięso: 0

  Topielec
Opis wyglądu: Przybiera postać bardzo chudego stwora. Ma cztery kończyny na których chodzi i wykrzywiony w łuk, w górę, kręgosłup, którego wyraźnie widać wszystkie kręgi. Jego kończyny rozpięte są na boki przez co bardzo pokracznie chodzi. Zawodzi bardzo nieprzyjemnymi dźwiękami – całą gamą niskich i wysokich tonów. Jego skóra jest chorego odcienia zieleni, a z ust zawsze wywieszony jest długi język.
  • Znane zachowania: Podtapia lub topi tych, którzy wkroczyli na jego teren. Zaatakowany staje się agresywny. Wychodzi na brzeg dopiero w noc pełni księżyca.
    Sposób walki: Wciąga swoją ofiarę do gęstych bagien i nie pozwala wydostać się z mokradeł dusząc. Pływa w bagnie niczym ryba. Za pomocą magii potrafi kontrolować elementy bagna.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: może przebywać pod wodą. Odporny na ataki bazowane na żywiole wody.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: nieliczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 1
    Mięso: 0/4
  Wąż błotny
Opis wyglądu: Dłuższy niż smok, bardzo szeroki. Jadowicie żółte ślepia. Niesamowicie silny. Dusi ofiarę, a następnie dzięki szerokiemu rozstawowi szczęk połyka ją w całości. Ma ciemne łuski i trudno go dostrzec, dzięki jego naturalnemu, maskującemu go w poszyciu ubarwieniu.
  • Znane zachowania: Jest agresywny i zjada istoty większe od niego, dlatego często atakują smoki.
    Sposób walki: Dusi ofiarę, zagryza ją. Niesamowicie silny.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne: nie może ruszać w pogoń za ofiarą.
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Stosunkowo liczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 1
    Mięso: 1/4

Licznik słów: 2410
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »

  Wilk
Opis wyglądu: Ma smukły korpus i łapy, doskonały węch, słuch i wzrok, długi pysk z kłami. Ma szarą, sługą, szorstką sierść. Dużo mniejszy od smoka, dorasta mu do piersi. Wytrzymały.
  • Znane zachowania: Zwierzęta stadne. Urodzeni tropiciele. To bardzo inteligentne zwierzęta. Młode samce zwykle bez watahy.
    Sposób walki: Braki w sile zastępują towarzyszem. Gryzą, szarpią. Czasem wyją wzywając posiłki. Nie mają zahamowanie przed zaatakowaniem większej zdobyczy jeżeli są desperacko głodne lub jest ich wiele.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Bardzo liczna.
    Statystyki: S: 3| W: 2| Z: 3| M: 0| P: 1
    Mięso: 2/4

  Żbik
Opis wyglądu: Duży kot o gęstej sierści żółtawej barwy w ciemne pręgi. Tylne kończyny często wieńczą czarne plamy. Długość jego ogona odpowiada połowie długości ciała. Nieco podobny do kotołaka.
  • Znane zachowania: Żbiki są bardzo mądrymi drapieżnikami. Raczej stronią od smoków, bywa jednak, że ten niebezpieczny, zwinny kocur połasi się o smocze mięso. Niekoniecznie z głodu, a z powodów terytorialnych czy potomstwa. Inaczej jak kotołak, żbik kieruje się tylko instynktem i doświadczeniem.
    Sposób walki: lubi spadać z gałęzi drzew na niespodziewającą się niczego ofiarę. Podczas walki polega przede wszystkim na niezwykle ostrych pazurach.
    Dieta: mięsożerność.
    Inne:
    Typ: 2
    PA do rozdania w momencie oswojenia: 7
    Populacja: Liczna.
    Statystyki: S: 2| W: 2| Z: 2| M: 0| P: 1
    Mięso: 1/4

ŻYWIOŁAKI
Opis ogólny: Żywiołaki to wyglądające jak zwierzęta, magiczne istoty wielkości dorosłego wilka. Część żywiołaków wygląda jakby były bezpośrednio zrobione z pierwotnej formy swojego żywiołu, a inne są niezwykle podobne do zwykłych zwierząt i pokryte całkowicie namacalnymi piórami, łuskami lub futrem. Nawet takie żywiołaki zawsze mają jakąś cechę zdradzającą ich żywioł (np. koń z płomienną grzywą, wilk z lodowymi kolcami na karku, jeleń z porożem wyglądającym jak gałęzie drzewa, czy ptak przez którego rozwiane pióra przebiega prąd). Jeśli jednak uda się zranić żywiołaka to okaże się, że w środku nie zobaczymy krwi. Natomiast wcześniej wspomniane pokrywy ciała, odczepione od właściciela, rozpadają się. Nie jest wiadome skąd pochodzą, chociaż niektóre legendy sugerują ich połączenie z nimfami.
  • Dodatkowe uwagi:
    – Żywiołak utrzymuje tę samą formę przez całe życie.
    – Gatunek formy żywiołaka musi występować na terenach Wolnych Stad i nie może być zwierzęciem fantastycznym (gryf, demon itp.)
    – Aby zdobyć żywiołaka o formie "egzotycznego" gatunku (nie występującego na SWS np. lew, surykatka, paw, człowiek) należy użyć nagrody z loterii, zdobyć na misji lub użyć atutu wierny druch. Więcej info tutaj.

    – Skrzydlata forma umożliwia latanie nie-powietrznym żywiołakom. Powietrzne żywiołaki mogą latać nawet bez posiadania skrzydeł.
    Wielkość "wilka" jest umownym określeniem wzrostu wielkości żywiołaków. W przypadku czworonogów sprawa jest prosta, wysokość w kłębie żywiołaków mieści się w obrębie 50-100 cm zależnie od gatunku zwierzęcia. Natomiast do innych kształtów ciała, trafniejszym określeniem byłaby "objętość". np. Żywiołak człowiek byłby wysokości wilka stojącego na dwóch łapach. Natomiast żywiołaki przybierające formy zwierząt bardzo długich, jak węże, łatwiej jest określić gdy są zwinięte. Rozmiarem przypominają pytony siatkowe lub anakondy.

    •   Żywiołak ognia
      Opis gatunku: Prawdziwą esencją żywiołaków ognia są płomienie kryjące się wewnątrz ich ciał zbudowanych z popiołu i węgla. Z rzadka pojawiają się elementy z zastygłej lawy. Dzięki wbudowywaniu tego co spalą we własne ciała, są w stanie przeprowadzać interakcje z otoczeniem bez palenia wszystkiego, równocześnie chroniąc wewnętrzne płomienie przed łatwym zgaszeniem. Zawsze są gorące w dotyku, zazwyczaj miękkie, chociaż zdarzają się osobniki o twardych łuskach i szorstkiej sierści. Ich namacalne części występują w kolorach od bieli do czerni, czasem brunatnym, żółciach i pomarańczach, natomiast różne żarzące lub płonące elementy dodają im kolorytu.

      Najlepszym sposobem na walkę z żywiołakiem ognia jest próba zgaszenia go, np. wodą lub piaskiem. Wiatru trzeba używać ostrożnie, bo słaby podmuch może podsycić płomienie stworzenia. Jeśli jednak nie mamy do dyspozycji nic innego niż nasze własne łapy, należy działać niezwykle szybko! Smok da rade zranić żywiołaka ognia pazurami, ale chwila zawahania i skończymy z poparzoną łapą. Jeśli używasz kwasu, natychmaist po splunięciu należy się wycofać bo wytworzą się toksyczne opary!

      Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Nie lubią żywiołaków wody, lubią żywiołaki powietrza (bez wzajemności), neutralne w stosunku do ziemi. Znane jest obserwowanie zachowań takich jak "zjadanie" gałązek i innych łatwopalnych przedmiotów.
      Sposób walki: tylko ogniste ataki magiczne.
      Dieta: kamieniożerność.
      Inne: niewrażliwy na ataki związane z ogniem ; podatny na wodę i zimno i zasypanie piaskiem; zanurzenie w wodzie nawet na chwilę może być śmiertelne ; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny) ; napastnik otrzymuje ranę lekką, jeśli złapie/przytrzyma żywiołaka mając z nim bezpośredni kontakt fizyczny.
      Forma: dowolna, poza wodnymi stworzeniami
      Typ: 3
      PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
      Populacja: spora
      Statystyki:
      S: 0| W: 3| Z: 0| M: 6 | P: 1
      Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.

        Żywiołak ziemi
      Opis gatunku: Są to najcięższe ze wszystkich żywiołaków, ponieważ ich ciała są stworzone z różnego rodzaju skał i gleb. Przywodzą na myśl ciasno ze sobą złączone ożywione skały, do tego nie raz są porośnięte gęstą roślinnością. Ze względu na różnorodność materiałów z których są zbudowane, mogą występować w naprawdę wielu kształtach i kolorach. Chociaż rośliny je porastające technicznie nie są częścią ich ciała, z pomocą swojej magii podświadomie je żywią i kształtują tak, by spełniały rozmaite funkcje estetyczne i sensoryczne.

      Żywiołaki ziemi to chyba najłatwiejsze do zrozumienia żywiołaki. Można je bez problemu dotknąć, a one mogą dotknąć ciebie. Aby je zranić trzeba próbować odrywać kawałki ich ciała. Unikaj drapania, nie zrani to skały, ale zaboli twoje uszy.

      Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Neutralne nastawienie do innych żywiołaków.
      Sposób walki: ataki magiczne związane z ziemią i roślinami, może też walczyć czysto fizycznie bez użycia magii.
      Dieta: kamieniożerność.
      Inne: niewrażliwy na ataki związane z ziemią i rany cięte (drapanie) ; podatny na kwas; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny) ; nie może pływać, ale potrafi chodzić po dnie zbiorników wodnych.
      Forma: dowolna, poza zwierzętami latającymi i stworzeniami, które nie mogą poruszać się na lądzie (ryby, delfiny itp.)
      Typ: 3
      PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
      Populacja: spora
      Statystyki:
      S: 6| W: 3| Z: 1| M: 6 | P: 1
      Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.

        Żywiołak wody
      Opis gatunku: Ciała żywiołaków wody składają się wody lub lodu. Żywiołaki będące poruszającą się płynną wodą, bez zewnętrznej okrywy, reagują bardzo agresywnie na próbę wpychania łap do ich wnętrza. Ich formę trzyma w miejscu bardzo silne napięcie powierzchniowe, przez co od zewnątrz w dotyku przypominają chłodną galaretkę. Natomiast okrywy (futro/łuski/pióra) żywiołaków wyglądających jak zwykłe zwierzęta są zawsze mokre. Kolory żywiołaków wody się różnią w zależności od wód z jakich pochodzą. Od krystalicznie czystej, po błotnisto brązową najczęściej obserwowaną wśród żywiołaków z bagien. Zdarza się nawet widzieć głębokie barwy mórz.

      Ogień i wysoka temperatura są bardzo niebezpieczne dla żywiołaków wody, dlatego z siarczystą wzajemnością nie cierpią żywiołaków ognia. Najbardziej krzywdzące są dla nich ataki, które zmniejszają ilość wody w ich ciałach, a więc można próbować rozchlapać płynne żywiołaki i rozkruszyć te zlodowaciałe.

      Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Nie lubią żywiołaków ognia. Zaobserwowano żywiołaki wody używające zlodowaciałych łapek aby podnosić przedmioty i nie zostawiać mokrych śladów za sobą.
      Sposób walki: wodne i lodowe ataki magiczne, mając lodową formę może walczyć fizycznie.
      Dieta: kamieniożerność.
      Inne: niewrażliwy na ataki związane z wodą i lodem ; podatny na ogień, ciepło i kwas ; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny) ; nie może wędrować po terenach pustynnych
      Forma: dowolna
      Typ: 3
      PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
      Populacja: spora
      Statystyki:
      S: 0| W: 3| Z: 0| M: 6 | P: 1
      Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.

        Żywiołak powietrza
      Opis gatunku: Żywiołaki powietrza są najlżejsze ze wszystkich żywiołakow, a może i zwierząt ogólnie. Ich ciała są zrobione z trudnego do określenia puszystego („piankowego”) materiału wizualnie przypominającego chmury oraz z gwałtownie wirującego powietrza. Zdarza się że wściekłe żywiołaki przybierają ciemną barwę i ciskają błyskawicami w obiekt zirytowania. Należą do bardziej różnorodnych i kolorowych żywiołaków. Nie tylko mogą przybierać barwy chmur ale również świetliste kolory wzięte prosto z mieniącej się tęczy.

      Bardzo źle reagują na ekstremalne temperatury, w tym smoczy ogień i lód, w innym przypadku należy próbować przerwać ciągłość ich ciała.

      Znane zachowania: Wiedzie samotniczy tryb życia. Nie lubią żywiołaków ognia. Ich sposób interakcji ze światem to podmuchy wiatru oraz powietrze pod wysokim ciśnieniem utrzymywane np. na łapach by coś chwycić.
      Sposób walki: tylko powietrzne ataki magiczne (w tym elektryczne).
      Dieta: kamieniożerność.
      Inne: niewrażliwy na ataki związane z powietrzem (w tym elektryczność) oraz kwas; podatny na skrajne różnice temperatur, w tym lód i ogień ; napastnik atakujący fizycznie ma +2ST do akcji (nie wliczając rodzajów, na które żywiołak jest podatny). Nie potrafią się zanurzyć w wodzie, unoszą się po jej powierzchni jak balon.
      Forma: dowolna
      Typ: 3
      PA do rozdania w momencie oswojenia: 8
      Populacja: spora
      Statystyki:
      S: 0| W: 3| Z: 0| M: 6 | P: 1
      Mięso: 0, po zabiciu smok znajduje kamień szlachetny.

  Smok
Odnotowywane są także nieczęste przypadki kanibalizmu wśród smoczej rasy. Pełne ciało smoka jest warte 6/4 mięsa: po 1/4 za każdą kończynę i ogon. Skrzydła same w sobie nie stanowią pożywienia, gdyż ich umięśnienie tkwi głównie w torsie. Smoki wywernowe są warte 4/4 mięsa ze względu na brak przedniej pary łap, natomiast cała masa smoków wężowych tkwi w ich torsie. Smocze jaja i smoki, które nie ukończyły jeszcze 15 księżyców życia, nie niosą ze sobą żywieniowej wartości.

________________________________________________

Występowanie drapieżników:
Równiny: chochlik, ekimma (w nocy), goblin, gryf, hipogryf, kobold, kokatrys, kruk, latawiec, licho, lis, orzeł, pegaz, puma, ryś, sokół, sowa, spaleniec, wilk, żywiołak ziemi

Lasy: bazyliszek, bies, chochlik, demon, ekimma (w nocy), goblin, harpia, jednorożec, kokatrys, kotołak, kruk, leszy, licho, lis, mamuna, mantykora, niedźwiedź, orzeł, ryś, sokół, sowa, wilk, żbik, żywiołak ziemi

Góry: chmurnik, drakonid, feniks, gryf, harpia, hipogryf, kruk, latawiec, niedźwiedź, orzeł, puma, ryś, sokół, wilk, żbik, żywiołak powietrza (lub ognia na wulkanie)

Pustynie: chochlik, demon, feniks, goblin, kobold, latawiec, puma, spaleniec, żywiołak ognia

T. podmokłe: bazyliszek, brzeginia, błotnik, ekimma (w nocy), goblin, hydra, kelpie, mamuna, salamandra, topielec, wąż błotny, żywiołak wody

Rzeki i jeziora: bazyliszek, brzeginia, goblin, hydra, kelpie, lewiatan, pegaz, salamandra, topielec, wąż błotny, żywiołak wody

Morze: barakuda, delfin, lewiatan, rekin, żywiołak wody
.

Licznik słów: 1690
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
Zablokowany

Wróć do strony głównej