Smocza Wiara

Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Smocza Wiara

Post autor: Administrator »


Licznik słów: 20
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Boskie istoty

W świecie przedstawionym forum natrafić można na wiele religii ze względu na to, że nie wszystkie postaci urodziły się na terenach Wolnych Stad i przybywają z daleka. Z drugiej strony, pomimo wielu historii i przekonań, dominującą wiarą stała się dla tutejszych smoków ta jedna, którą mogą wyznawać także inne rasy rozumne – na przykład elfy, chociaż u nich bogowie występują pod innymi imionami.

Wiele jest podań i legend, o początkach bogów, zaraniu dziejów i czasach zanim zwykłe smoki stąpały tak licznie pośród ziem Wolnych Stad. Więcej na ten temat można poczytać w temacie w kronikach Skalnego Giganta.

Bogowie
Potężne, starożytne ale i z własnymi przywarami istoty. Czczeni przez Wolne Stada. Smoki składają im ofiary, proszą o łaskę i modlą się do nich. Bogowie nie ingerują zazwyczaj w smocze życia na większą skalę, pozostając biernymi obserwatorami wydarzeń, czasem służącymi radą i drobną pomocą jeżeli sytuacja tego wymaga. Porozumieć się można z nimi zazwyczaj w czasie modlitw w świątyni, gdzie czasem odpowiedzą słowem lub błogosławieństwem dla swych zagorzałych wiernych. Lecz uważajcie! Bogowie nie przepadają za smokami, które przychodzą jedynie dla materialnych korzyści.

Duszki
Istoty o przeróżnej sile. Jeden duszek może być słabszy od przeciętnego smoka, a inny wydawać się wręcz bogiem. Prawdą jest jednak, że duszki istniały zanim pojawili się bogowie. Smoki nie wiedzą w jaki sposób te istoty przychodzą na świat, ani czy da się je zranić lub zabić. Na świecie mogą być ich setki, jak nie tysiące – nikomu nie udało się tego nigdy określić. Kto wie, czy gdzieś tam, daleko od terenów Wolnych, nie żyją duszki, które śmiertelnicy czczą jak bogów?

Nimfy
Choć nieśmiertelne, Nimfy nie są boginkami w ścisłym tego słowa znaczeniu. Smoki ich nie czczą, ani nie spotykają na co dzień. Są potężne i przedwieczne, jednak wciąż dalekie od posiadania boskiej mocy. Mówi się, że powstały u zarania czasu, gdy świat był wciąż młody. Początkowo było ich tylko pięć i jako jedne z pierwszych stworzeń rozpowszechniały żywioły, z którymi zostały powiązane w czasie narodzin. Więcej można na ich temat poczytać w kronikach.

Nieśmiertelność duszy

Wierzenia:
Gdy Immanor umierał, Matka Niebo wiele łez przelała nad jego ciałem. Gdy wstępował w nieboskłon, łzy te odbiły blask jego Wielkości i stały się smokami, a konkretniej – pierwszymi smoczymi duszami. Gdy smok umiera, duszę jego zabiera Bóg Śmierci, pozostawiając ciało by gniło i ożywiało cykl życia natury. Pan Śmierci prowadzi smoka pod oblicze Immanora i Pan Życia osądza go, czy godny jest by zasiąść wśród Przodków. Jeśli uzna go niegodnym, zsyła z powrotem do jednego z jaj, które grzeją się w leżach smoczyc. By wykluło się na nowo i na nowo próbowało naprawić błędy poprzedniego wcielenia. Nie zostawia mu jednak nic ze wspomnień, aby niczym gładka tafla wody, niewzburzona niczym, mógł wić nowe koryto dla rzeki swojego życia po polach własnego przeznaczenia. Immanor bowiem oceniając patrzy nie tylko na ostatnie wcielenie smoka. By stać się godnym, należy zasłużyć się na przestrzeni wielu, wielu żyć. Wtedy Wszechwielki zabiera duszę ze sobą, do Krainy Wiecznych Łowów, by wraz z Przodkami radowała się jej pięknem, nieskończoną zwierzyną i spoglądała czasem na Ziemie Stad, obserwując swoich potomnych i braci. Mówi się, że gwiazdy świecące na nocnym niebie to ślepia Przodków, którzy patrzą na nas i obserwują.

Tutaj jednak, kryje się tragizm smoczej rasy. Matka wylała nad ciałem swego dziecięcia określoną ilość łez. Tak samo określona jest ilość smoczych dusz. Oznacza to więc, że z każdym stuleciem smoków jest mniej i mniej. Kiedyś zaś nie zostanie ani jednego, bowiem Pan Życia jest łaskawy i wszystkie dusze, nawet najknąbrniejsze, w końcu zasłużą sobie na jego łaskę.

Licznik słów: 593
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Bogowie

Bogowie Wolnych nie raz schodzili na ziemię, by stąpać wśród śmiertelnych pod różnymi formami. Dlatego przemierzając świat po za Barierą, można się natknąć na wierzenia wielu ras mówiące o tych potężnych istotach. Często są to jedynie zniekształcone opowieści na bazie starych podań, lecz czasem nowe kulty tworzą się, gdy bóstwo zejdzie na ziemię i pokaże jeden z swoich aspektów.

Mimo zawiłych wzajemnych relacji, bogowie często się ze sobą nie zgadzają lub mają zupełnie różne podejścia do spraw świata czy śmiertelników – nic więc dziwnego, że niektóre smoki czy kultury wyznają tylko część z nich, nawet jeśli są świadome istnienia innych. Najczęściej widzi się podział na boskie rodziny, tematyczne grupy bogów lub wyznawanie konkretnego patrona, a jedynie na Wolnych można uświadczyć pełnego panteonu. Wzmianki o Ateralu gdziekolwiek indziej są praktycznie niespotykane, zaś Sennah i Kaltarel nigdy nie są wymieniani z imienia.
ObrazekPIERWSZA PIĄTKA

Rodzeństwo, do których należą pierwsi smoczy bogowie. Uznawani za najbardziej wpływowych z całego panteonu. Miłują smoki, każdy na swój sposób, jednak ich perspektywa często jest dużo szersza niż pojedyncze smocze życie, przez co ich akcje mogą wydawać się niezrozumiałe.

  IMMANOR • życie i wytrzymałość
Przedstawiany jako potężny, złoty smok rasy pierwotnej o przeszywających, błękitnych ślepiach. Łagodny i miłosierny stwórca smoków, przywódca boskich aspektów. Zazwyczaj pozostaje biernym obserwatorem wydarzeń, nie ingerując w życie śmiertelnych dopóki nie jest to konieczne.

  KAMMANOR • siła i honor
Brat bliźniak Immanora. Olbrzymi granatowy smok pierwotny o czarnych, głębokich oczach. Łatwo wpada w gniew, jest niezwykle dumny i głosi szacunek wobec hierarchii, zasad i tradycji. W przeciwieństwie do brata potrafi dosadnie pokazać smokom swoje niezadowolenie.

  NENYA • zwinność i spryt
Partnerka Valanyan. Średnia smoczyca rasy pierwotnej o wiśniowych łuskach i dużych, złotych oczach. Żwawa bogini miłująca dobry humor, błogosławi osobom wszechstronnym i sprytnie pokonującym problemy. Spogląda na smoki z miłością chociaż często zawodzą jej oczekiwania.

  THAHAR • łowiectwo
Najmłodszy z piątki pierwszego rodzeństwa. Niski bagienny smok z wyraźną nadwagą. Jego łuski są barwy zmatowiałej zieleni, a oczy złote. Przyjaźnie nastawiony do smoków, traktuje ich bardziej jak równych sobie niż wyznawców. Patrząc na dobrotliwy pysk tego boga, ciężko wyobrazić sobie go podchodzącego chociażby zająca, ale nic bardziej mylnego!

  TARRAM...
POTOMKOWIE IMMANORA

Dzieci i wnuki najpotężniejszego z bogów. Często ich dary pomagają w życiu codziennym.

  NARANLEA • magia
Najstarsza córka Immanora, spowita na łonie Księżyca. Smukła, fioletowa powietrzna smoczyca o srebrnych, głębokich oczach. Współczująca bogini, która wydaje się być wycofana. Łagodna, często przybywa w potrzebie. Podarowała smokom zdolność korzystania z ich magii oraz nieistniejącą już Barierę.

  UESSAS • miłość
Syn Immanora i Nimfy Wodnej. Duży, srebrny wężowy smok o złotych oczach. Miłujący przede wszystkim błogie lenistwo, jednocześnie bardzo pogodny i przyjacielski. Jako bóg znający tajniki smoczych serc, nierzadko angażuje się w wysłuchanie ich problemów.

  NYTBA • piękno
Córka Immanora i Nimfy Wodnej. Niezwykle urodziwa, smukła wywerna o perłowobiałych łuskach i złotych oczach. Bystra i pragmatyczna, z niezachwianym poczuciem własnej wartości. Brutalnie szczera w słowach, ale litościwa w czynach. Chcąc aktywnie wpływać na rozwój świata, przeniosła swoją uwagę na krainę leżącą daleko za oceanem.

  ERYCAL • uzdrowicielstwo
Syn Naranlei. Pokryty śnieżnobiałym futrem, smukły smok o błękitnych oczach o lodowym wyrazie. Raczej ponury, a jego miłosierdzie ma granice. Milczący, zadumany, często odbierany za chłodnego i niezainteresowanego.

  LAHAE • percepcja i sny
Córka Naranlei i Sennah. Raczej drobna smoczyca pustynnej rasy o ciepłych, brązowych oczach i ogniście pomarańczowych łuskach. Często zsyła różne zagadki i przepowiednie. Podobno widzi wszystko, co się dzieje na ziemiach żywych i w Krainie Wiecznych Łowów.

ODRĘBNI BOGOWIE

Bogowie ci nie należą bezpośrednio do rodziny Immanora, lecz pochodzą z innych źródeł, być może bardziej pierwotnych. Częściej niż na dobru smoków zależy im na własnych celach.

  VALANYAN • rzemiosło
Córka Nimfy Wodnej, siostra Viliara. Partnerka Nenyi. Duża, czarna morska smoczyca o oczach niczym spokojna toń wodna. Cierpliwa i wytrwała w przekazywaniu wiedzy, choć czasem zbyt pochłonięta własną pracą, by zauważyć proszących o kontakt wyznawców. Ceni smoczą kreatywność i pasję.

  VILIAR • wojna
Syn Nimfy Wodnej, brat Valanyan. Niski, dobrze zbudowany, czerwony smok morski o oczach jak wzburzone sztormem fale. Najbardziej niezależny i lubujący się w przemocy przedstawiciel panteonu. Szelmowski hedonista i manipulant, który traktuje łaskawie tylko najciekawszych. Za brak szacunku wobec swojej osoby potrafi wystosować fizyczne konsekwencje.

  SENNAH • lato i młodość
Różowa, błękitnooka pustynna smoczyca pod postacią piętnastoksiężycowego młodzika. Powróciła do życia dzięki współpracy smoków i nimf. Kapryśna, władcza bogini lata w jednej chwili może całkowicie zmienić nastawienie. Jednak wbrew pozorom potrafi dzielić się z wyznawcami swoją mądrością.

  KALTAREL • zima i starość
Ciężki, kolczasty smok górski o żółtych ślepiach i surowym wyrazie pyska. Jego czarne łuski mają fioletowy odcień. Ukarany przez Immanora spędził niezliczoną ilość księżyców nauczając śmiertelników. Po wielu erach pochłonął moc bariery Naranlei, odzyskując część swojej siły. Nie odzyskał jednak oficjalnie miejsca wśród bogów, a jego obecność jest zaledwie tolerowana.

BOGOWIE ŚMIERCI

Bogów Śmierci Wolne Stada miały dwójkę. Po tym jak pierwszy w swoim spaczonym okrucieństwie nie sprawdził się w roli arbitra dusz, powstał nowy będący jego kompletnym przeciwieństwem.

  TARRAM UPADŁY* • zazdrość i terror
Olbrzymi, potężny smok o czarnych niczym skrzydło kruka łuskach i szarych, pustych oczach. Jego skrzydła niegdyś miały bardzo postrzępione błony, nim zostały skradzione. Zawsze ponury, tajemniczy. To najmroczniejszy ze wszystkich bogów w których wierzą Wolne Stada. Twórca Równinnych, brat Immanora i członek pierwszej piątki, a zarazem ich największy wróg. Setki księżyców temu zszedł na ziemie by zniewolić Wolne Stada, sprowadzając na nie śmierć i długą zimę. Został pokonany i spętany w ciele Erycala.

  ATERAL • śmierć i sprawiedliwość
Niewielki, niepozorny drzewny samiec o chudym ciele i ciemnoszarych łuskach, które przechodzą w jasnoszare na jego łbie, przez co wygląda, jakby nosił maskę. Oczy czarne, nakrapiane srebrnymi kropami, przywodzące na myśl pełne gwiazd nocne niebo, patrzą beznamiętnie na żywe smoki, ważąc ich zasługi i przewiny. Najmłodszy z bogów, zrodzony z łez śmiertelników celem zastąpienia Tarrama Upadłego w jego obowiązkach arbitra nad zmarłymi.

Licznik słów: 977
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Post autor: Administrator »


Duszki

Poza bogami Wolne Stada nawiedzają również duszki. Niejednokrotnie można spotkać je na polowaniu, nie stronią bowiem od smoków, a raczej same dążą do konfrontacji z nimi. O wiele prościej jest spotkać osobiście jednego z nich, niż któregokolwiek z bogów. Z imienia smoki znają głównie piątkę duszków, aczkolwiek samych takich istot istnieć mogą dziesiątki, jak nie setki.

W przeciwieństwie do bogów, duszki nie mają personalnego miejsca kultu. Wyznaczony im został jednak w świątyni zakątek, gdzie każdy smok może się do nich pomodlić lub zwrócić w jakiejś sprawie.
ObrazekPIERWSZA PIĄTKA

Najstarsze duszki na świecie, właściwie starsze od samych bogów. Z panteonem żyją w harmonii i symbiozie. Praktycznie nie opuszczają terenów Wolnych Stad, a jak już to nigdy zbyt daleko.

  DADU • los • dobroczynność
Czasami podszeptuje, gdzie znajduje się jakaś zwierzyna. Spotkać go to szczęście, chociaż potrafi zażądać czegoś w zamian. Uprzejmy i rzadko narzucający się smokom swoją obecnością.

  RIROMI • los • złośliwość
Płoszy zwierzynę, a czasem zrzuca nawet kamienie na łeb zaskoczonego smoka. Potrafi zrobić niezbyt przyjemne psikusy. Samolubny i wiecznie szukający rozrywki w dziecinnym uprzykrzaniu smoczego życia.

  NAQIMIA • zwierzęta • macierzyństwo
Energiczna i troskliwa, czuwa nad potomstwem wszystkich zwierząt. Zabijanie dzieci to bowiem zbrodnia, która nie zostanie pozostawiona bez odpowiedzi. Zawzięcie broni bezbronnych, zwłaszcza gdy w pobliżu nie ma nikogo innego, kto mógłby ich uratować.

  ALALEYA • roślinność • ład natury
Zna wszystkie tajemnice cyklu natury i roślin, którymi się opiekuje. Chaotyczna i niecierpiąca zmian. Zabrania zrywać owoce prosto z krzaka i niszczyć florę bez powodu – jest brutalnie mściwa i pamiętliwa, bo rośliny kocha pełnym sercem.

  KATAMU • umysł • bogactwo
Nieśmiały, chociaż niezwykle mądry i roztropny, wie dobrze, które skały kryją drogocenne kosztowności. Pokazuje się tylko smokom spokojnym i lubi zadawać zagadki, których rozwiązanie nagradza kamieniem szlachetnym.

Licznik słów: 298
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Smocza Wiara

Post autor: Administrator »


Prorocy

Bywa tak, że starzejące, bliskie już śmierci smoki zostają wybrane przez bogów na ich reprezentantów. Takiego smoka nazywa się prorokiem, a jego zadaniem jest służenie jako pośrednik między bogami, a śmiertelnikami, nierzadko będąc ich mówcą. Prorocy nie odczuwają głodu i nie dotyka ich ząb czasu ze względu na starzenie się, jednak nadal pozostają podatni na rany. Ich najbardziej powszechnym zadaniem jest rozdawanie kryształów za osiągnięcia dokonane przez inne smoki. Nie ma jasno określonego limitu postaci, które mogą dzierżyć tę pozycję. Teoretycznie każdy może się na fabule o nią ubiegać!

Prorok jest w połowie postacią należącą do Administracji i może być wykorzystywany do różnych zdarzeń. Tego zaszczytu dostępują nieliczne smoki, a poza fabularnymi aspektami należy też brać pod uwagę użytkownika sterującego poczynaniami postaci. Taka osoba musi być w dobrych stosunkach z zarządem forum oraz podchodzić do rozgrywki z dystansem, gdyż postać proroka nie należy już w pełni do gracza.

Jak zostać prorokiem?
Umownie smok ubiegający się o proroctwo powinien żyć na forum od minimum 80 księżyców, a jego zachowanie lub ideologia jest w jakimś stopniu zbieżna z tą bogów. Jednocześnie sam użytkownik tej postaci musi być komunikatywną osobą, nadającą się do współpracy z Administracją.

Warto pamiętać, że to fabuła dyktuje kierunek w którym rozwijają się wątki. Nie jest niemożliwe zostać młodym lub nieszczególnie pobożnym prorokiem, a każdy przypadek może być rozpatrywany indywidualnie. Przykładowo, w czasie, gdy brakuje proroka całkowicie i jest on niesamowicie potrzebny bogom, mogą oni wybrać kogoś, kto w normalnych okolicznościach nie byłby brany pod uwagę!

Czy prorok ma jakieś specjalne przywileje?
Wszystko zależy od samego proroka, jego zachowania i relacji z bogami, a także jego boskim patronem (o ile go posiada). Jeden bóg może swojego proroka traktować jak świętość i chronić go na każdym kroku, a inny mieć filozofię ograniczonego kontaktu i odpowiedzialności za swoje czyny. Dodatkowo, prorocy nie odczuwają głodu, a więc nie muszą się karmić, ani nie otrzymują kary za ich wiek jeżeli przekroczy on 100 księżyców. Nie chorują, ale nadal mogą zostać zranieni i umrzeć na skutek ran.

Ranga proroka w mechanice
Prorok ma takie same przywileje rangowe jakie by miał w stadzie pełniąc swoją dawną funkcję. Z tą różnicą, że prorok-łowca czy prorok-uzdrowiciel muszą samodzielnie zadbać o tereny łowieckie, podobnie jak samotnicy.

Limit proroków
Nie ma z góry określonego limitu proroków, aczkolwiek istnieje duża szansa, że jeżeli obecny porok sobie radzi, to bogowie (i Administracja) nie będą czuli potrzeby zrekrutować kogoś jeszcze.

Lista Proroków
O ile członem dla smoków o tej randze była i jest "Gwiazda", nie każdy prorok decydował się na zmianę imienia, a inni zrobili to nieco później. Kolor imienia przedstawia ich rodzime stado sprzed objęcia rangi proroka, zaś w nawiasie podano ich poprzednie imiona.

Białe Serce*
Posłaniec Gwiazd* (Karmazynowy Ogień)
Opiekunka Gwiazd* (Białe Pióro)
Wojenna Gwiazda* (Wojenna Pieśń)
Pasterz Gwiazd* (Zemsta Potępionych)
Oprawca Gwiazd* (Jad Duszy)
Zmierzch Gwiazd* (Wieczorna Paproć)
Dzika Gwiazda* (Zaranna Iskra)
Strażnik Gwiazd (Świadek Puszczy)

postaci oznaczone * nie żyją już na fabule

Licznik słów: 497
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Smocza Wiara

Post autor: Administrator »


Znaki Losu i omeny

Wiele smoków wierzy, że niektórzy bogowie sprzyjają im w codziennych czynnościach. Inni zaś są przeświadczeni o swojej wyjątkowości, która towarzyszy im od wyklucia. W Wolnych Stada narodził się zwyczaj przypisywania takim zjawiskom Znaku Losu, czyli omenu, że dany bóg czuwa nad smokiem od momentu narodzin, nawet jeżeli nigdy więcej nie objawił się w podobny sposób.

Czym są Znaki Losu?
Tak naprawdę to tylko omeny (albo i przypadkowe zjawiska!) odczytywane w ten sposób przez niektóre smoki. Czy bogowie faktycznie je zsyłają? Nie wiadomo. Odczytywać je można na wiele sposobów, zwłaszcza w przypadkach, gdy symbolika kilku bogów jest sobie bliska.

Kiedy otrzymuje się swój omen? Czy jest to obowiązkowe?
Po złożeniu i zaakceptowaniu Karty Postaci, Administracja wysyła krótki opis tego, co zaszło podczas wykluwania smoka lub jego przybycia na tereny Wolnych Stad. Gracze mogą, ale nie muszą się do tego odnosić w pierwszych postach postaci. Jakiekolwiek kultywowanie tej symboliki jest całkowicie opcjonalne i nie wiążą się z nią ani bonusy, ani sankcje. Znak pojawia się też w Karcie Postaci wraz z linkiem do postu z jego opisem, aby zawsze można było do niego w każdej chwili wrócić.

Czy można zmienić swój Znak lub jakoś wpłynąć na jego rodzaj?
Jest to całkowicie losowe i niezależne od gracza! Nie ma jednak konieczności sugerowania się nim w żaden sposób. Jedne postacie mogą to zignorować lub uznać za głupi zabobon, zaś inne będą się nim kierować przez swoje życie. Kto wie, może znajdzie się też ktoś, kto zechce przeciwstawić się losowi i pokazać, że to nie z tym bogiem powinien być utożsamiany? Opcji jest wiele i zachęcamy graczy do rozwijania symboliki Znaków wedle własnych upodobań!

Licznik słów: 275
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Administrator
Smoków Wolnych Stad
Smoków Wolnych Stad
Awatar użytkownika
Posty: 19045
Rejestracja: 30 paź 2022, 23:51

Smocza Wiara

Post autor: Administrator »


Zaświaty i reinkarnacja

Po śmierci ze smoczą duszą może stać się kilka rzeczy, ale najczęstszym scenariuszem jest proces reinkarnacji lub znalezienie się w zaświatach.

Zaświaty
Czasem zwane są też stanem pomiędzy życiem, a śmiercią, bowiem dusze smoków znajdują się tam w oczekiwaniu na swoje dalsze losy. Zmarli mogą spoglądać na ziemię i śmiertelnych tak, jakby widzieli ich z lotu (smoka). Maleńkie i odległe, wiecznie w ruchu, niewidoczne dla żywych.

Jedyne co znajduje się w tym świecie to inne smoki i ich myśli. Może to prowadzić do pięknych spotkań między bliskimi po księżycach rozłąki, albo uwięzić we własnych wspomnieniach i poczuciu winy. Nie ma tu innych istot poza smokami, co często jest powodem smutku smoków związanych z kompanami albo przyjaźniących się z innymi rasami rozumnymi.

Wiadome jest, że niektóre duszę idą gdzieś indziej, oddalając się od życia na ziemi. Czy znajdują się wtedy bliżej Bogów? Doskonałości? Nieba? Nie wiadomo. Dzieję się to bardzo rzadko, a kontakt z tymi duszami się urywa. Najczęściej ma to miejsce u tych, którzy spędzili w Zaświatach bardzo długi czas i porzucili przywiązanie do swojej ziemskiej formy. "Żyjąc każdym z swych żyć na raz. Odczuwając w sposób odmienny od śmiertelnego rozumowania."

Reinkarnacja
Znacznie częściej dzieje się tak, że smoki wracają na ziemię dzięki reinkarnacji. Przez postronne dusze, jak i samego zainteresowanego, jest określane jako "odczucie spadania". Większość dusz prędzej czy później wraca do Cyklu Reinkarnacji. Niektórzy nigdy nie stawiają łapy w Zaświatach i od razu lądują w nowym ciele, inni czekają w nich dziesiątki księżyców.

Wracając do nowego ciała na ziemi, nie zachowuje się żadnych wspomnień z poprzedniego życia, ani z okresu w Zaświatach. Nie znaczy jednak, że one "znikają". Czasami takie smoki miewają uczucie déjà vu – wrażenie, że coś już się kiedyś wydarzyło lub spotkały daną osobę. Zdarzają się też u nich sny z przebitkami dawnych żyć, nawet jeśli nie pamiętają ich po przebudzeniu.

Przywoływanie duchów
Czasami zdarza się, że duchy zmarłych pojawiają się na chwilę w świecie żywych. Można z nimi rozmawiać i je zobaczyć, ale nie dotknąć. Dla graczy takie coś jest możliwe tylko po zdobyciu odpowiedniej nagrody z loterii lub inną drogą (np. poprzez boską przysługę).

Osoby, których postacie znajdowały się w Zaświatach, prosimy dostosować się do powyższego opisu (który i tak jest bardzo elastyczny).
  • Jeżeli postacie się zreinkarnowały:
    Poprzednie postacie mogą zostać przywołane! W tym czasie wasza żywa postać (reinkarnacja) musi zapaść w głęboki sen i nie może być obecna na fabule z przywołaniem. Nie obudzi się, dopóki część duszy jest "na wierzchu". Nie oznacza to jednak, że nie można prowadzić fabuł równoległych do tej z przywołaniem lub polować – z perspektywy fabularnej rozmowa z duchem trwa wystarczająco krótko, aby nie musieć paraliżować tym rozgrywki danej osoby.

    Dla przywołanej postaci:
    – ma poczucie jakby obudziła się z głębokiego snu;
    – od momentu zreinkarnowania się nie miała żadnego kontaktu z innymi zmarłymi, ani nie ma pojęcia co się działo u żywych;
    – ostatnie co pamięta, to uczucie "spadania".

    Czy Administracja spisuje poprzednie wcielenia postaci?
    – Dopóki motyw reinkarnacji nie został użyty w oficjalnych eventach na forum albo w przywołaniu ducha, Administrację nie interesuje co użytkownik ustalił dla swoich postaci.

Licznik słów: 518
Link:
BBcode:
Ukryj linki do postu
Pokaż linki do postu
[ ŻERKA | CHAŁKA | KRUCZKE ]

Jeżeli potrzebujesz pomocy, rady lub zauważyłeś jakieś
nieprawidłowości – sprawdź do kogo najlepiej się zwrócić!


Czasami lawina uzależniona jest od pojedynczego płatka śniegu.
Czasami kamyk zyskuje szansę odkrycia, co mogłoby się stać, gdyby tylko odbił się w innym kierunku.
Zablokowany

Wróć do strony głównej